Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو شرکت خودروسازی پژو سیتروئن با شرکت فیات کرایسلر توافق کردند تا با یکدیگر ادغام شده و به این ترتیب چهارمین شرکت خودروسازی جهان را تأسیس کنند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از راشاتودی، سهامداران دو شرکت خودروسازی فیات کرایسلر آمریکا و پژو سیتروئن فرانسه با یکدیگر توافق کرده‌اند تا در قالب یک توافق 58 میلیارد دلاری با یکدیگر ادغام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادغام این دو شرکت خودروسازی با یکدیگر آنها را به چهارمین گروه خودروسازی بزرگ جهان تبدیل می‌کند. 

قرار است ادغام این دو شرکت به ایجاد یک مجموعه جدید به نام استلانتیس منجر شود.

گزارشات حاکی از آن است که ادغام این دو خودروساز بزرگ بین‌المللی به توسعه تولید خودروهای الکتریکی و خودران منجر شده و سالانه میلیاردها دلار نیز برای آنها صرفه‌جویی ایجاد کند.

گفته می‌شود که این دو خودروساز قصد دارند در آینده نزدیک تغییر جدی در صنعت خودروسازی بین‌المللی ایجاد کنند. 

فیات کرایسلر سازنده خودروهای مشهوری نظیر کرایسلر، دوج، جیپ، فیات، آلفارومئو، مازراتی و لانسیا است؛ پژو سیتروئن هم مدل‌های مختلف اوپل، پژو، سیتروئن و دی‌اس را در مجموعه خود تولید می‌کنند. 

انتظار می‌رود با ادغام این دو خودروساز شاهد تولید سالانه 8 میلیون خودرو توسط آنها باشیم. در حالیکه این دو خودروساز تا پیش از این در بازار اروپا با یکدیگر رقیب بودند اما پژو حضور کم رنگی در آمریکا داشت و این در حالی بود که فیات کرایسلر چهارمین خودروساز آمریکا به شمار می‌رفت.

توسعه سریع صنعت خودروسازی چین یکی از چالش‌هایی است که خودروسازان بین‌المللی طی سال‌های گذشته با آن روبه‌رو شده‌اند و از طرف دیگر به خاطر کرونا فروش خودرو در جهان در سال 2020 نیز کاهش داشته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فیات پژو دو خودروساز شرکت خودروسازی فیات کرایسلر ادغام این دو دو شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علی رضا عنایتی با اشاره به آغاز سفر عمره گزاران ایرانی به عربستان  بعد از چندین سال وقفه اظهار کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در اسفندماه ۱۴۰۱  میان وزیران خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی در مصاحبه با شبکه خبری العربیه، بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافق‌نامه ذکر کرد که در چارچوب آن اکنون از شهروندان ایرانی برای ادای عمره در عربستان استقبال می‌شود.

عنایتی در این ارتباط افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای سفر عمره پایان خواهد یافت، به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره تعداد حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی عربستان سعودی، ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • رضاییان: شرکت ذوب آهن درباره ربیعی کارشکنی کرد!
  • آغاز فروش فوق‌العاده سایپا با تحویل ۳ ماهه از فردا + جزییات
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد
  • فابیو کاناوارو سرمربی اودینزه شد؛ رودرو شدن با سردار در اولین تجربه مربی‌گری
  • شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا با حذف ژاپن
  • مذاکرات ایران برای خرید شرکت خودروسازی «روور» انگلستان
  • با ارزش ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد
  • «ایران جوان بمان» با معرفی«نهضت مادری و گام دوم مواسات مادرانه»
  • باارزش‌ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد