Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا سلم‌آبادی عصر چهارشنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با دو دستگاه تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی و اداره کل زندان‌های استان گفت: بر اساس قانون هر سرپرست خانواده که زندانی شود، در صورت نیازمند بودن، خانواده او تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۸۰۰ خانواده زندانی خراسان‌جنوبی تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: ما با انجمن حمایت از زندانیان استان نیز هم افزایی داریم تا هیچ خانواده زندانی از دریافت کمک محروم نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمک ۱۵۰ میلیون تومانی به ستاد دیه در قالب تسهیلات

سلم‌آبادی بیان‌کرد: ما سالانه معمولاً حدود ۱۵۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات به ستاد دیه استان کمک می‌کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه با سازمان تبلیغات اسلامی گفت: روحانیون مستقر در روستاها یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی و معنوی در منطقه خود دارند و از طرفی برنامه ما نیز شروع کارها از مسجد است و از این نظر خواستار استفاده از ظرفیت سازمان تبلیغات هستیم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۷۳ درصد از ۸۳ مرکز نیکوکاری خراسان‌جنوبی در جوار مساجد هستند، گفت: ما از ظرفیت روحانیون مستقر در روستاها در حوزه عاملین زکات، کارگاه‌های آموزش خانواده و شناسایی نیازمندان استفاده کرده و از آنان کمک می‌گیریم.

تلاش تحسین برانگیز روحانیون مستقر برای حل مشکل محرومان

سلم‌آبادی افزود: این بسیار ارزشمند است که یک روحانی از روستایی با ۱۰۰ کیلومتر فاصله از شهر به بیرجند و کمیته امداد مرکز استان می‌آید تا مشکل محرومی را حل کند.

وی در خصوص بحث توانمندسازی مددجویان کمیته امداد خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: علی‌رغم همه سختی‌ها در سال جاری به واسطه شیوع کرونا توانستیم ۴۰۰ خانواده تحت پوشش را خودکفا کنیم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی یادآور شد: در حال حاضر به جز موضوع وام ضروری غیر مددجویان، کسی در نوبت دریافت خدمات کمیته امداد در استان نیست.

غلامرضا روشان سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: وقتی یک مجرم و متهم وارد زندان می‌شود، باید به او به دیده یک آسیب دیده اجتماعی نگاه کرد.

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی آسیب دیدگان اجتماعی عائله نظام هستند و از این جهت باید مورد حمایت قرار گیرند.

روشان با بیان اینکه کمیته امداد به زندانیان به دیده یک آسیب دیده اجتماعی نگاه می‌کند، ادامه‌داد: خانواده‌های زندانیان نیازمند ما تحت پوشش و حمایت کمیته امداد بوده و از جنبه‌های مختلف مورد حمایت قرار می‌گیرند.

۶۳ درصد زندانیان خراسان‌جنوبی غیربومی هستند

وی با بیان اینکه خواست ما این است که به مسکن خانواده زندانیان نیز توجه ویژه‌ای شود، گفت: فردا شب به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی ۶۳ زندانی غیر عمد خراسان‌جنوبی آزاد و هزار بسته معیشتی نیز بین خانواده‌های زندانیان نیازمند توزیع می‌شود.

سرپرست اداره کل زندان‌های و اقدامات تأمینی خراسان‌جنوبی یادآور شد: ۳۶ درصد زندانیان خراسان‌جنوبی غیربومی هستند.

کد خبر 5116104

منبع: مهر

کلیدواژه: توانمندسازی قاسم سلیمانی آیت الله مصباح یزدی ویروس کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم شیراز کرمانشاه آمار کرونا آلودگی هوا بوشهر گرگان عکس استانها شهرکرد مجلس شورای اسلامی شهرستان کرج کمیته امداد خراسان جنوبی اداره کل زندان تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد تبریز توزیع شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در مراسم توزیع این بسته‌ها اظهار کرد: با اعتبارات دولتی، امکان رفع نیازهای مستمندان امکان پذیر نیست و کمیته امداد باید با تجلی مشارکت مردم و خیران، نسبت به رفع این نیازها اقدام کند.

تراب محمدی ادامه داد: محرومان جزو عائله انقلاب اسلامی هستند و کرامت آنها باید حفظ شود.

وی افزود: کمیته امداد مولود انقلاب اسلامی است و رسالت تکریم محرومان را بر عهده دارد و از بدو تأسیس تاکنون اقدامات چشمگیری در این عرصه داشته است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی به نقش پررنگ خیران در مبارزه با فقر اشاره کرده و گفت: کمیته امداد به تنهایی قادر به زیر پوشش قرار دادن همه نیازمندان نیست و خیران نقش برجسته ای در یاری رساندن به این نهاد دارند.

محمدی تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) محل اعتماد و تمرکز خیران بوده و مردم به این نهاد خدمت رسان اعتماد دارند.

کد خبر 6063561

دیگر خبرها

  • ۷۰ هزار نفر حامی ایتام در آذربایجان‌غربی هستند/ لزوم ارتقای سرانه پرداختی
  • برپایی ضیافت افطاری ویژه ایتام و نیازمندان حمیدیه
  • ۶۱۲ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند خراسان جنوبی اهدا شد
  • 17 هزار فرزند یتیم و محسنین درآذربایجان غربی زیر پوشش کمیته امداد
  • اهدای 1794 سری جهیزیه و لوازم ضروری به نیازمندان خراسان جنوبی
  • توزیع غذای گرم و بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد استان
  • ۳۰۰۰بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد تبریز توزیع شد
  • حمایت یک خیر دزفولی از ۹۳۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد
  • وثوق مردمی به کمیته امداد را باید قدر دانست
  • خیرین و حامیان اردبیل تجلیل شدند/ پرواز بادکنک آرزوها در اردبیل