Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@07:08:26 GMT

فرآیند دانش‌بنیانی و تأمین مالی تسهیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۷۸۷۴

فرآیند دانش‌بنیانی و تأمین مالی تسهیل می‌شود

صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای کمک به جهش تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان، اجرای برنامه مشترک «تسهیل فرآیند دانش بنیانی و تامین مالی محصول جدید» را در دستور کار قرار داده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برنامه مشترکی را برای «تسهیل فرآیند دانش بنیانی و تامین مالی محصول جدید» توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار خود قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از اجرای این فرایند افزودن محصول جدید به سبد محصولات دانش‌بنیان شرکت‌ها توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تامین مالی آن توسط صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب یک فرایند واحد است.

بر این اساس شرکت متقاضی باید در زمان ارائه درخواست دانش‌بنیان باشد؛ به این معنا که دست کم یک محصول دانش‌بنیان داشته باشد. همچنین در صورتی که نمونه آزمایشگاهی محصول جدید ساخته نشده است، باید به لحاظ فناوری، با یکی از محصولات تاییدشده قبلی شرکت مشابهت داشته باشد.

بر اساس اعلام روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علاقمندان به برخورداری از این طرح می‌توانند با ورود به سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی درخواست خود را در بخش «حمایت از ساخت محصولات دانش‌بنیان جدید» تکمیل و ثبت کنند.

دانش‌بنیان‌های مشهد جان می‌گیرند/«کارخانه نوآوری» چتری برای حمایت از استارتاپ‌ها استساخت یک محصول پیشگیرانه کرونا در شرکت‌های دانش‌بنیانآغاز رویداد "شکوفا" با محوریت مشارکت زنان در اکوسیستم فناوری/ 11 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان متعلق به زنانفعالیت 6 شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید واکسن کرونا

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس صندوق نوآوری و شکوفایی محصول جدید دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی در نخستین دورهمی مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در سال جاری، اجرای دقیق و باکیفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از مهمترین سرفصل‌های کاری این معاونت در سال ۱۴۰۳ دانست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جواد مشایخ؛ معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، در نخستین دورهمی مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در سال جاری، اجرای دقیق و باکیفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از مهمترین سرفصل‌های کاری این معاونت در سال 1403 دانست.

 مشایخ با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی در سال جدید گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در تلاش است تا با استفاده از ابزارهای موجود، خدمت‌رسانی حداکثری را به شرکت های فناور و دانش‌بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به سؤال یکی از مدیران عامل شرکت‌ها درباره اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: معاونت علمی خود نهاد مالی نیست و اعطای تسهیلات را در قالب قوانین و مقررات موجود از طریق نهادهای مالی همچون صندوق نوآوری و شکوفایی، نظام بانکی و صندوق‌های پژوهش و فناوری پیگیری می‌کند.

توافق‎نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت کرمان موتور امضاء شد

مشایخ همچنین به ضرورت توجه شرکت‌ها به استفاده از ابزارهای قانونی نوین مانند اعتبار مالیاتی، تولید بار اول و تأمین مالی طرح‌های فناورانه از طریق بازار سرمایه اشاره کرد.

در ابتدای این دیدار، دبیران نمایشگاه‌های «اینوتکس 2024» و «ایران‌هلث 1403» که به ترتیب در روزهای 18 تا 21 اردیبهشت و 29 اردیبهشت تا 1 خرداد 1403 برگزار خواهند شد، به بیان ویژگی‌های این نمایشگاه‌ها پرداختند و مدیران برخی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس نیز دیدگاه‌ها و سؤالات خود را در زمینه‌های مختلف کاری شرکت‌ها طرح کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف
  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است
  • صندوق نوآوری و شکوفایی چه خدمات و تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می کند؟
  • پیش بینی ۳.۲ همت تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت‌های دانش‌بنیان