Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، به دنبال درخواست جلیل مختار یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از تاپیکو برای اجرای در توسعه شرکت پتروشیمی آبادان در قالب فاز دوم تولید PVC، این طرح از دی‌ماه سال 98 در دستور کار مطالعاتی قرار گرفت و نتایج مطالعاتی پس از تصویب در هیأت مدیره شرکت پتروشیمی آبادان به تاپیکو اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به دعوت مشترک شرکت پتروشیمی آبادان و جلیل مختار نماینده آبادان ظهر امروز در این شرکت حضور یافته و پس از بازدید از بخش‌های مختلف این مجتمع تولیدی، رسماً حمایت خود را در زمینه تأمین تسهیلات طرح توسعه شرکت پتروشیمی آبادان اعلام کرد.

جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌دنبال قول مساعد استاندار خوزستان برای تأمین تسهیلات مشارکت در طرح توسعه شرکت پتروشیمی آبادان، عملیاتی‌سازی پروژه فاز دوم شرکت پتروشیمی آبادان با ظرفیت اشتغال مستقیم 700 نفر به‌عنوان اولویت نخست در میان طرح‌های سرمایه‌گذاری هلدینگ تاپیکو در استان خوزستان قرار گرفت.

وی افزود: با عملیاتی شدن این طرح، علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای نیروهای بومی این منطقه، شاهد رشد ارزش افزوده حاصل از تولید گران‌قیمت‌ترین محصول تولیدی شرکت پتروشیمی آبادان یعنی PVC خواهیم بود.

مختار همچنین با اشاره به نقش فعال مدیرعامل بومی شرکت پتروشیمی آبادان در ایده‌پردازی و تحقق وعده‌ها برای احیا و توسعه قدیمی‌ترین مجتمع پتروشیمی در کشور گفت: امیدواریم که با حمایت دیگر نمایندگان مردم آبادان از مجموعه مدیریتی شرکت پتروشیمی آبادان، طرح‌های توسعه‌ای و ایجاد صنایع پایین‌دستی بتوانیم موجبات اشتغال بخش اعظمی از جوانان جویای کار شهرستان آبادان را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت پتروشیمی آبادان با بیش از نیم قرن قدمت، نخستین پتروشیمی پلیمری خاورمیانه به شمار می‌آید که در خرداد ماه امسال و پس از دوسال تعطیلی ناشی از حریق در واحد 600 این مجتمع تولیدی، فرایند تولید، فروش و صادرات خود را از سرگرفته و اکنون با گذشت تنها چندماه به‌عنوان یک مجموعه توسعه‌محور دارای توجیه اقتصادی در دستور کار سرمایه‌گذاری شرکت تاپیکو قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جلیل مختار نماینده آبادان شرکت پتروشیمی آبادان پتروشیمی آبادان تاپیکو غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شرکت پتروشیمی آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۸۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: در همایش سرمایه گذاری و توسعه (کرمان آیدکس) باید از همه ظرفیت‌ها برای تبدیل تهدید‌های استان از جمله کمبود آب، هوای خشک، عدم توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، کشاورزی و معدنکاری سنتی به فرصت استفاده کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سیدمهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، در جمع گروهی از فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی شهرستان رفسنجان با اشاره به برگزاری همایش کرمان آیدکس از ۲۴ الی ۲۷ اردیبهشت ماه جاری افزود: در این همایش با تاکید بر نگرش فناورانه و نوآورانه با گرایش به سرمایه گذاری به دنبال ایجاد صنایعی برای تولید ثروت و غناوری در کرمان هستیم. 

وی افزود: در این همایش پیش نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه برای توسعه اقتصادی استان مطرح و بررسی و همچنین شرایط مطلوب برای استقرار نظام کسب و کار پیش برنده در کشور و استان تعریف می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان بیان کرد: قرار است ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه برای سرمایه گذاری در این همایش معرفی و ارائه شود که امیدواریم رفسنجان بتواند در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی بتواند ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه معرفی کند. 

*به نظر می‌رسد رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده که باید به این مسیر برگردد

طبیب زاده، تصریح کرد: رفسنجان در گذشته در احداث برخی پروژه‌ها مانند راه اندازی فرودگاه، شرکت کشت و صنعت، برخی تجهیزات بیمارستانی و... در استان جزء اولین‌ها بود، اما به نظر می‌رسد مدتی است از گردنه توسعه استان خارج شده که باید به این مسیر برگردد.

او اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان طی سال‌های اخیر تاحدودی توانسته بخشی از این غفلت را جبران کند به طوری که با پیگیری‌های این مجموعه راه‌اندازی خط ریلی احمدآباد- منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان جز مصوبات سفر ریس جمهور قرار گرفته و همچنین سال گذشته ۲۵ طرح بزرگ سرمایه گذاری در این منطقه نهایی و یا آغاز شده است. 

وی افزود: شرکت صنایع مس نیز پایه قوی سرمایه گذاری در شهرستان رفسنجان است که اقدامات و فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهد که باید قدردان این مجموعه بود.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین