Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایده برگزاری برخی بازی های جام جهانی 2022 در کشورهای همسایه قطر دوباره در حال شکل گیری است.

 

به گزارش "ورزش سه"، حل شدن اختلافات منطقه ای سه ساله بین قطر، میزبان مسابقات جام جهانی 2022 و عربستان، فرصت های جدیدی را برای اولین تورنمنت خاورمیانه ایجاد کرده و مورد استقبال فیفا قرار گرفته است. عربستان روز سه شنبه در اجلاس سران اعلام کرد به توافق جدیدی برای پایان دادن به منازعات بین ریاض و قطر که از اواسط سال 2017 آغاز شده، دست یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اختلافات شدید باعث شد عربستان، امارات، بحرین و مصر، کشور قطر را تحریم کنند و بدین ترتیب برنامه برگزاری برخی از بازی های جام جهانی 2022 در کشورهای همسایه قطر منتفی شود، اما حالا دوباره احتمال رخ دادن این اتفاق وجود دارد.

 

جانی اینفانتینو، ایده برگزاری جام جهانی 48 تیمی در سراسر منطقه را مطرح کرده و در جریان یک مطالعه، امکان سنجی احتمال برگزاری بازی ها در بحرین، کویت، عمان، عربستان و امارات بررسی شد. آنها به این نتیجه رسیدند برگزاری مشترک مسابقات به خاتمه تحریم و رفع محدودیت های پروازی بستگی دارد و البته پرونده این ایده در ماه می سال 2019 بسته اعلام شد.

 

 

اما اینفانتینو روز چهارشنبه بیانیه ای صادر کرده، از حل مشکلات در نشست شورای همکاری خلیج فارس استقبال کرده و آن را گامی بسیار مثبت برای منطقه در مسیر آشتی اعلام کرد. او گفت: "فوتبال در طول این بحران نشان داد بستر بی نظیری برای دوستی مردم در خلیج فارس است و من مطمئن هستم که این ورزش در آینده نزدیک به اتحاد منطقه ادامه خواهد داد. این اولین جام جهانی فیفا در خاورمیانه و جهان عرب است و می تواند فرصتی بی نظیر برای کل منطقه در مسیر اتحاد و درخشش در صحنه جهانی لقب گیرد."

 

اگرچه هنوز هیچ اقدامی برای فعال سازی مجدد ایده جام جهانی در کشورهای خلیج فارس انجام نشده، اما عادی سازی روابط در منطقه می تواند تاثیر زیادی در اجرای این برنامه در دسامبر 2022 داشته باشد. با پایان تحریم پرواز و محدودیت های اقتصادی، طرفداران از سراسر منطقه آسان تر می توانند راهی دوحه شوند. قطر هتل های محدودی دارد، بنابراین هواداران دیگر کشورها به عنوان مثال می توانند اوقات تعطیلات خود را در دبی گذرانده و برای مسابقات به قطر سفر کنند. البته به نظر می رسد قطر علاقه ای به صدور مجوز برگزاری برخی بازی ها در کشورهای همسایه نداشته و تنها شاید در خصوص برخی اردوها و مسابقات دوستانه چنین اتفاق رخ دهد.

 

قطر عربستان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: قطر عربستان خلیج فارس جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صادرات ۶۰ هزارتن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس با ۶۰۰ درصد افزایش در یک ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس نژاد اظهار کرد: در یک ماه سال جاری بالغ بر ۶۰ هزار تن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ درصد و نسبت به مدت ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ افزون بر ۸۲ درصد افزایش داشته است.

عباس نژاد پیش بینی کرد؛ با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری، عملکرد صادرات در این بندر چند منظوره حداقل به یک میلیون تن می رسد.

به گفته وی گذشته سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندر خمیر فعال بوده که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و به منظور استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه های آینده تعداد شرکت های فعال در حوزه عملیات بندری به ۱۰ شرکت افزایش می یابد.

عباس نژاد با بیان اینکه تمرکز بندر چند منظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی به ویژه مواد معدنی است، ابراز کرد : سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل  سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

وی افزود : توسعه بندر چند منظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی در حال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

مدیر کل بنادر هرمزگان خاطرنشان کرد : طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می شود.

گفتنی است؛ حجم عملیات صادرات مواد معدنی در کل محدوده استان هرمزگان بالغ بر ۲۱ میلیون تن بوده که ۳.۶ میلیون تن در حوزه شهرستان خمیر است.

بندر چند منظوره خمیر با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • برگزاری کنفرانس هوش مصنوعی در بوشهر+ تصویر
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • از یافته‌های نوین رادیو دارویی در تراز جهانی رونمایی می‌شود
  • سلاح شیمیایی در جنگ ایران و عراق / مصطفی چمران در جنگ چه کرد؟ / زندگی در روسیه پیش از جنگ جهانی / جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس / دره آراکو از نمای نزدیک / چگونه یک سخنرانی عالی داشته باشیم؟ / بوگاتی دیوو، خودروی ۵.۸ میلیون دلاری