Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@17:37:47 GMT

تاثیر سرما بر پریود

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۹۳۹۲

تاثیر سرما بر پریود

با تغییرات آب و هوا و سرد شدن هوا، تغییراتی در چرخه قاعدگی زنان ایجاد می شود. این تغییرات شامل چند مورد می شوند که در هر فردی متفاوت است. ناطقان: وقتی صحبت از سلامتی می شود، پای فصل زمستان و سرمای هوا نیز به میان می آید. روز ها کوتاه تر و شب ها طولانی و سرد می شود که مجبور هستیم مدت زمان بیشتری را در منزل بگذرانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این سرمای هوا فعالیت بدنی را محدود و سبک زندگی را کند می کند.


هوای سرد علاوه بر تغییرات شدید در سبک زندگی، باعث تغییرات جسمی و روحی زنان نیز می شود. به گفته متخصصان زنان، چرخه قاعدگی نیز تحت تاثیر سردی هوا قرار می گیرد و معمولا شرایط را برای بسیاری از زنان بدتر خواهد کرد.

آگاهی از تاثیرات سرما بر چرخه قاعدگی می تواند به شما کمک کند تا بهتر با این تغییرات کنار بیایید. در این قسمت از نمناک برخی از راه های تاثیر سرما بر چرخه قاعدگی و نکاتی برای مقابله با این تغییرات آورده شده است.


1- علائم قبل از قاعدگی

سندروم قبل از قاعدگی به علائم متعددی گفته می شود که چند روز قبل از پریود ظاهر می شود. این علائم شامل نوسانات خلقی، نفخ، تحریک پذیری، اضطراب و افسردگی می شود. برخی از زنان در زمستان اوقات بیشتری را در خانه سپری می کنند و باعث می شود احساس تنهایی و انزوا کنند. عدم قرار گیری در معرض نور خورشید نیز ممکن است احساس مالیخولیا را افزایش دهد.

کمبود کلسیم و ویتامین D به دلیل نور آفتاب محدود می تواند عامل محرک سندروم پیش از قاعدگی باشد. اخیرا مطالعه ای نشان داده است زنانی که حدود 500 میلی گرم کلسیم مصرف کرده اند علام قبل از قاعدگی را با شدت کمتری تجربه کرده اند. غذا های سرشار از کلسیم و ورزش منظم نیز می توانند علائم قبل از قاعدگی را در زمستان بهبود بخشند.

2- عدم تعادل هورمونی

عدم تعادل هورمونی یکی دیگر از عواقب هوای سرد است. همانطور که در نمناک می خوانید کمبود نور خوشید بر سیستم غدد درون ریز تاثیر می گذارد و عملکرد تیروئید را آهسته می کند. کاهش عملکرد تیروئید نیز منجر به متابولیسمی کند و سپس دوره های قاعدگی طولانی می شود.

این اتفاق ادامه دارد تا زمانی که بدن با تغییرات شدید هوایی سازگار شود. اگر چرخه های قاعدگی شما بعد از یک تا دو ماه به حالت عادی برنگردد، باید در اسرع وقت با متخصص زنان و غدد مشورت کنید.
3- درد قاعدگی

رگ های خونی در زمستان فشرده می شوند که به معنای مسیر باریک تر برای جریان خون می باشد. به دلیل انقباض عروق، جریان خون در قاعدگی قطع شده و منجر به افزایش درد پریود در فصل زمستان می شود. کیسه آب گرم یا دستمالی گرم می تواند به شل شدن رگ ها کمک کرده و در نتیجه درد را کاهش دهد.


4- چرخه قاعدگی

دوره های قاعدگی به شدت تحت تاثیر هوای سرد قرار می گیرند. این تغییرات به بسیاری از عوامل مرتبط با آب و هوا از جمله فشار جوی، دمای هوا و نور خورشید نسبت به داده شده است اما با این حال یک مطالعه اخیر خلاف آن را ثابت کرده است. این مطالعه نتیجه گیری کرده است که نور خورشید عامل اصلی موثر در چرخه قاعدگی است.

طبق این مطالعه تخمدان ها در تابستان بیش از زمستان فعال هستند. روال تخمک گذاری درزمستان ها از 97 درصد به 71 درصد کاهش میابد. ترشح هورمون محرک فولیکول نیز در مقایسه با تابستان کمتر و دوره قاعدگی طولانی تر است. چرخه قاعدگی طولانی و کاهش تخمک گذاری تجربه پریود را منزجرکننده می کند.

برای پیشگیری از تغییر در چرخه قاعدگی هنگام هوای سرد مهم است که در روز های آفتابی تا حد ممکن نور خورشید را دریافت کنید.

مصرف موادغذایی با ویتامین D همچنین می تواند کمبود نورخورشید را جبران و چرخه قاعدگی را منظم کند.

اگر دوره های نامنظم یا دردناکی را تجربه می کنید باید در اسرع وقت به متخصص زنان مراجعه کنید.
برچسب ها: پریود ، سرما ، زمستان ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پریود سرما زمستان ناطقان قبل از قاعدگی چرخه قاعدگی نور خورشید هوای سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا ؛ جشن بازگشت به تولید ۲۰۰ واحد صنعتی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ استاندار سمنان گفت : با حمایت دولت در دور اول سفر رئیس جمهور به استان سمنان برای بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید ، دو هزار و ۵۰۰ نفر به کار خود بازگشتند.
در سفر روز پنجشنبه رئیس جمهور به سمنان، جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد صنعتی و بازگشت آنها به چرخه تولید برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تاثیر ارتباط با خانواده در حال خوب انسان + فیلم
  • سیل دبی نتیجه تغییرات آب و هوایی بود یا باروری ابرها؟
  • موج جدید اخراج‌ها در گوگل
  • گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند
  • فیلم/ آخرین تغییرات آب و هوایی در کشور
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • تغییرات در مدیریت هواپیمایی ایران ایر؟!
  • تغییرات در مدیریت هواپیمایی ایران ایر
  • فردا ؛ جشن بازگشت به تولید ۲۰۰ واحد صنعتی در سمنان
  • رادیو صبا با برنامه‌ها و تغییرات جدید