Web Analytics Made Easy - Statcounter

دقت و قدرت راکت‌های جمهوری اسلامی ایران در حمله به پایگاه عین السد به گونه‌ای بود که بسیاری از استراتژیست‌های آمریکایی، پدافند هوایی ایران را باور کردند. این اقدام به نوعی توان نظامی ایران را ثابت کرد.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به مناسبت سالگرد حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد اظهار کرد: در طول یکصد سال گذشته هیچیک از اقدامات نیروهای آمریکایی در دنیا با پاسخ نظامی شفاف مواجه نشده بود و به همین دلیل حمله موشکی ایران به نیروهای آمریکایی در عراق یک افتخار ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انهدام پایگاه عین الاسد توانمندی نظامی ایران را نشان داد. بسیاری از کارشناسان نظامی بین‌المللی امتیاز قابل قبولی را به توانمندی موشکی ما دادند. اشراف اطلاعاتی و از کار انداختن سیستم‌های راداری و بازدارنده پایگاه عین السد از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی در این راستا بود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه عین السد، تمامی نیروهای نظامی پراکنده خود در منطقه را به دو پایگاه اصلی در عراق انتقال داد و پایگاه‌های اصلی‌اش را به بروزتر ین سیستم‌های دفاعی مجهز کرد.

صدرالحسینی یادآور شد: جریان‌های مقاومت در راستای این اقدام آگاه شدند که پدافندهای نظامی نیروهای نظامی آمریکا آسیب پذیر است و می‌توانند جهت اخراج نیروهای نظامی ایالات متحده از عراق، تمامی توان نظامی خود بدون نگرانی از اقدام متقابل را به کار بگیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: انهدام پایگاه عین السد تنها سیلی محکمی از انتقام سخت خون شهید قاسم سلیمانی است؛ زیرا انتقام خون حاج قاسم سلیمانی اخراج نیروهای نظامی آمریکا از منطقه است که در دستور کار تمامی نیروهای محور مقاومت قرار دارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: دقت و قدرت راکت‌های جمهوری اسلامی ایران در حمله به پایگاه عین السد به گونه‌ای بود که بسیاری از استراتژیست‌های آمریکایی، پدافند هوایی ایران را باور کردند. این اقدام به نوعی توان نظامی ایران را ثابت کرد.

کد خبر 466964

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پایگاه آمریکایی عین الاسد آمریکا شهادت سردار قاسم سلیمانی سردار قاسم سليمانی شهادت قاسم سلیمانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پایگاه عین السد نظامی ایران نیروهای نظامی پایگاه عین توان نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به عین الاسد

به گزارش جام جم آنلاین، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق هدف قرار گرفته است.

رویترز با نقل این خبر از این مقام آمریکایی اعلام کرد که پایگاه نظامی «عین الاسد» واقع در عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز این مقام آمریکایی مدعی شد که تلفات جانی یا مالی در نتیجه این حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد مخابره نشده است.

هنوز هیچ طرفی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

شب گذشته نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر سوریه با ۴ موشک و پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر سوریه با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

به گفته خبرنگار المیادین در حلب، این دو پایگاه مهم نظامی آمریکا در شرق سوریه با فاصله کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفتند.

گفته شده است که اطلاعات دقیق از تلفات مستقیم در داخل پایگاه آمریکایی در خراب الجیر خبر می‌دهد.

دیگر خبرها

  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا