Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دکتر احمد عریان، در خرداد ماه ۱۳۳۳ در شهرستان داراب استان فارس متولد شد و پس از اخذ دیپلم تجربی در همان شهرستان بلافاصله در رشته دامپزشکی دانشگاه شیراز شروع به تحصیل کرد.

وی در سال ۱۳۵۹ با درجه دکترای عمومی دامپزشکی از آن دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و سپس به مدت سه سال در جهاد سازندگی مشغول بود تا در سال ۱۳۶۲ به عنوان مربی در بخش آسیب شناسی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز فعالیتش را در بحث آموزشی پژوهشی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمد عریان که اکنون در زمره استادان برتر جهان قرار گرفته است در گفتگو با فارس اظهار داشت: در سال ۱۳۶۴ جهت ادامه تحصیل در مقطع دکترای تخصصی (PhD) آسیب شناسی مقایسه ای به عنوان بورسیه دانشگاه شیراز عازم انگلستان شدم و در دانشگاه بریستول آن کشور شروع به تحصیل کردم.

وی افزود: در سال ۱۳۶۸ از آن دانشگاه دانش آموخته شده و به ایران مراجعت کرده و با درجه استادیاری در بخش پاتولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز کار خود را آغاز کردم.

عریان ادامه داد: در سال ۱۳۷۲ به درجه دانشیاری و در سال ۱۳۷۷ به درجه استادی ارتقا یافتم.

این استاد برجسته دانشگاه در ادامه از مسئولیت‌هایی که طی این سال‌ها به وی محول شده اشاره کرد و اظهار داشت: از سال ۱۳۶۸ تاکنون مسئولیت های اجرایی زیر را عهده دار بودم.

رئیس دانشگاه یاسوج ۱۳۹۶ تا کنون، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز از بهمن ۱۳۹۲ تادی ماه ۱۳۹۵، رئیس کمیسیون دائمی هیأت امنا و عضویت هیأت امنای دانشگاه هرمزگان از ۱۳۹۲ تاخرداد ۱۳۹۷، رئیس کمیسیون دائمی هیأت امنا و عضویت هیأت امنای دانشگاه خلیج فارس بوشهر از ۱۳۹۲ تاخرداد ۱۳۹۷، نماینده وزیر در هیات امنای مراکز آموزش عالی حافظ شیراز و آپادانا شیراز از ۱۳۹۲ تا کنون و دانا یاسوج از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر ۱۳۹۷ تا ۱۳۸۴، معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹، رئیس مرکز نشر دانشگاه شیراز ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۶، مدیر گروه پاتوبیولوژی ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۴، معاون اداری و مالی دانشکده دامپزشکی ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴

دکتر عریان درباره تحقیقات خود طی این سال‌ها سخن‌گفت و افزود: تحقیقات اینجانب بر طب بازساختی و مهندسی بافت و همچنین پاتولوژی بیماری‌های دامی متمرکز است و تا کنون بیش از ۳۹۰ مقاله ISI در ژورنال های بین المللی به چاپ رسیده است، همچنین بیش از ۱۰۰ مقاله علمی در کنفرانس های داخلی و خارجی ارائه نموده‌ام.

این دانشمند برتر جهان، تاکنون راهنمای  ۲۸ دانشجوی دوره دکترای تخصصی و بیش از ۴۵ دانشجوی دوره دکترای عمومی از دانشکده های دامپزشکی، پزشکی و داروسازی بوده است که از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

وی همچنین مشاورت بیش از ۵۰ پایان نامه دوره دکترای تخصصی و عمومی را بر عهده داشته، همچنین از این استاد برتر جهان تاکنون پنج کتاب درسی و کمک درسی و چهار فصل کتاب به عنوان نویستده مدعو در کتاب‌های انتشارات معتبر بین المللی به زبان انگلیسی به چاپ رسیده است.

دکتر عریان به سبب مسئولیت‌هایی که به عهده داشته، پژوهش‌ها و مقالاتی که به چاپ رسانده به عنوان دانشمند دو درصد دنیا انتخاب شده است.

وی همچنین پیش از این، استاد نمونه کشوری، ۱۰ بار به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه شیراز، یک بار به عنوان پژوهشگر برتر کشور (دانشگاه های وابسته به وزارت علوم) انتخاب شده و در جشنواره جوان خوارزمی نیز حائز رتبه سوم کشوری شده‌ است.

این استاد نامدار فارسی همچنین تا کنون مجری چندین پروژه تحقیقاتی درون دانشگاهی و ملی بوده است.

لازم به ذکر است تاکنون بیش از ۳۹۰ مقاله در Google Scholor و ۲۷۵ مقاله در SCOPUS،  و ۲۰۶مقاله در PubMed از او نمایه شده است.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: استاد دانشگاه شیراز هیئت علمی دانشمند برتر جهان دانشگاه یاسوج مقاله پژوهش تحقیقات دامپزشکی دانشگاه شیراز دانشکده دامپزشکی برتر جهان تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۹۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه به دلیل اهمیتی که جایگاه استاد و معلم در توسعه کیفی آموزش دارد، گفت: از هشتم تا هفدهم اردیبهشت در دانشگاه اصفهان و به‌طور متمرکز در تمام سطح کشور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نام دهه سرآمدی آموزش نام‌گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد فرامرزی امروز_ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست خبری که به منظور بزرگداشت دهه سرآمدی آموزش و اطلاع رسانی دقیق و تبیین و بهره‌گیری بهینه از دستاوردهای مهم آموزشی دانشگاه اصفهان در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کارکردها و وظایف دانشگاه‌ها از دیرباز بحث آموزش بوده است، اظهار کرد: نسل اول دانشگاه‌ها آموزش محور بوده‌اند و به مقوله‌های پژوهش و فناوری می‌پرداختند، اما به مرور در طی چندین سال نسل دانشگاه‌ها به نسل‌های پژوهش‌محوری، کارآفرینی و مهارت‌آفرینی تغییر پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار دانشگاه‌ها پرداختن به بحث آموزش و کیفیت آموزشی است، افزود: در آموزش عالی چهار مقوله کلیدی وجود دارد که شامل دانشجو، برنامه‌ها و مواد درسی، وجود زیرساخت‌های مناسب و از همه مهم‌تر عنصر استاد و هیئت علمی در دانشگاه‌ها است که می‌تواند آموزش کیفی را به ثمر برساند و بسیار تأثیرگذار باشد، با این حال مهم‌ترین توقع مردم جامعه از دانشگاه‌ها، آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه به دلیل اهمیتی که جایگاه استاد و معلم در توسعه کیفی آموزش دارد، دهه سرآمدی به‌طور خاص برای اهمیت دادن به مقوله آموزش و تقدیر از مقام شامخ معلم که مزین به نام استاد شهید مرتضی مطهری است، عنوان کرد: از هشتم تا هفدهم اردیبهشت در دانشگاه اصفهان و به‌طور متمرکز در تمام سطح کشور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نام دهه سرآمدی آموزش نام‌گذاری شده است.

فرامرزی ادامه داد: در دهه سرآمدی چندین برنامه مانند برگزاری مراسم روز معلم و تقدیر از اعضای هیئت علمی در زمینه‌های مختلف، هماهنگی کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های ترویجی، نشست‌های خبری و دورهمی‌های سطح دانشگاه و دانشکده‌ها در سطح دانشگاه اجرا می‌شود، به همین سبب در روز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه در تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان از ساعت ۱۵:۳۰ بعد از ظهر مراسم بزرگداشت روز معلم آغاز می‌شود و از تمام اصحاب رسانه دعوت می‌کنیم که به پاس تقدیر از تمام معلمان و اساتید در جلسه حاضر شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان بر اساس سیاست‌های وزارت علوم، شعار سال و سیاست‌های کلان دانشگاه، شعار آموزش الهام‌بخش، نیاز محور و اشتغال آفرین را برای خود انتخاب کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال جاری که مقام معظم رهبری بیان کردند که تولید محور اصلی آن است، غیر از زیرساخت و سرمایه‌گذاری، یکی از اجزای مهم شعار سال نیروی انسانی کارآمد است و مهم‌ترین نقش‌آفرینی که دانشگاه‌ها می‌توانند برای تحقق شعار سال ایفا کنند، پرورش دانش‌آموختگان توانمند، مهارت محور و اشتغال‌پذیر است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، اساتید سرآمد آموزشی در دهه سرآمدی و روز معلم مورد تقدیر قرار می‌گیرند که بر اساس بخش‌نامه ابلاغ شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از میان ۲۰ درصد استادان برگزیده هر دانشکده، اساتیدی که بالاترین کیفیت آموزشی را بر اساس آموزش‌پژوهی، شاگرد پروری و رعایت کیفیت آموزش داشتند به وزارت علوم معرفی شدند تا مورد تقدیر قرار گیرند.

فرامرزی با تاکید بر اینکه از ۸۰ نفر بازنشستگان، ارتقا یافتگان و سرآمدان آموزشی در مراسم روز معلم تقدیر می‌شود، بیان کرد: از اساتید بازنشسته در سال گذشته، ارتقا یافتگان علمی و کسانی که به مرتبه استاد و دانش‌یار نائل شدند، اساتید منتخب مرحله کشوری، مؤثرترین فرد در بین‌المللی سازی به‌ویژه در حوزه آموزش، عضو فعال در حوزه ارتقا کیفیت آموزشی، دو نفر از فعالان حوزه فرهنگی و بهترین مدرس زبان فارسی نیز تقدیر خواهد شد، همچنین به‌واسطه شعار سال عضو فعال و مؤثر در حوزه ارتباط با سمن‌ها و حوزه اشتغال‌پذیری مورد تقدیر قرار خواهد گرفت‌.

وی با بیان اینکه آموزش‌های دانشگاه باید با نیازهای جامعه و کشور مطابقت داشته باشد، گفت: دانشگاه اصفهان در سال جاری از میان اعضای هیئت علمی و یاوران علمی به افرادی که در حوزه تحقق شعار دانشگاه جامعه محور و تمدن‌ساز فعالیت ویژه‌ای داشته باشند، نشان جامعه‌محوری و تمدن‌سازی اعطا می‌کند، همچنین از خیران که توانستند در حوزه کمک به دانشگاه اقدام مؤثری انجام دهند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

کد خبر 747234

دیگر خبرها

  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • زلفی گل: دانشگاه هیچ کسی را بیخود اخراج نمی‌کند
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • ادراک سعدی از مناسبات لفظ و معنی کاری است کارستان!
  • سقوط دانشگاه‌های چهار کشور بزرگ جهان در رتبه‌بندی QS
  • محاکمه استاد دانشگاه در اسراییل به جرم حمایت از حقوق فلسطینی ها
  • کشف عجیب دانشمندان درباره انرژی تاریک