Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز با طرز تهیه سس پاستا خوشمزه و گیاهی به سراغتان آمده‌ایم. قطعا سس پاستا نقطه قوت و عامل متمایز کننده هر بشقاب خوشمزه پاستا است.

پاستا سس‌های متفاوتی دارد و هر کدام از ما تا به حال چند مدل از انواع آن‌ها را امتحان کرده‌ایم. از جمله این سس‌های خوشمزه و البته خوش‌عطر می‌توان به آلفردو، پستو، بلونز و … اشاره کرد که هر کدام طرفداران پر و پا قرصی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها ایرادی که می‌توان به انواع سس پاستا گرفت، کالری بالا و غیر رژیمی بودن آن‌ها است چرا که در تهیه اکثرشان از پنیر‌ها و لبنیات و حتی گوشت استفاده می‌شود.

امروز طرز تهیه سس پاستا متفاوتی را برایتان در نظر گرفته‌ایم که از مواد سالم و صد در صد گیاهی تهیه شده‌است. ماده کلیدی تشکیل دهنده این سس مخصوص بادام هندی است که در کنار سیر و پیاز کبابی شده مزه دوست داشتنی و به یاد ماندنی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. همچنین در تهیه این سس از کدو حلوایی هم استفاده شده که حال و هوای بشقابتان را کاملا پاییزی خواهد کرد. مواد زیر را تهیه کنید و همه مراحل را مطابق دستور زیر انجام دهید و این بشقاب متفاوت از پاستا را برای خود و خانواده‌تان آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه سس پاستا سالم و گیاهی با کدو حلوایی و بادام هندی

پاستا پنه ۴۵۰ گرم
کدو تنبل کوچک یک عدد
پیاز زرد یک دوم
سیر پوست نکنده دو حبه
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
برگ بزرگ مریم گلی پنج عدد
بادام هندی خام نصف فنجان
نمک دریایی به مقدار لازم
فلفل سیاه آسیاب شده به مقدار لازم

بیشتر بخوانید

آموزش آشپزی؛ از فوت و فن‌های جوجه کباب حلزونی تابه‌ای و دلمه سیرابی شکم پر به روش شهر‌های مختلف تا آش زمستانی مقوی و انواع ژله + تصاویر

طرز تهیه سس پاستا سالم و گیاهی با کدو حلوایی و بادام هندی

سس‌ها چاشنی‌های هیجان‌انگیز و خوشمزه‌ای هستند که به پاستا طعم می‌دهند. سس مارینارا، سس آلفردو و سس گوجه فرنگی از انواع سس‌هایی هستند که در تهیه پاستا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما این‌بار نوبت یک سس ساده و گیاهی خوشمزه است.

برای تهیه این سس پاستای خوشمزه ابتدا فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. کدو تنبل را به قطعات کوچک‌تر خرد کنید. پوست یک عدد پیاز زرد را بکنید و به قطعات کوچک‌تر خرد کنید. با یک چاقو روی دو حبه سیر با پوست ضربه بزنید تا کمی له شود. یک سینی فر بردارید و فویل آلومینیومی را به اندازه کف سینی ببرید و پهن کنید.

کدو تنبل خرد شده، پیاز خرد شده و سیر را روی سینی فر قرار دهید. روی آن‌ها کمی روغن زیتون بریزید. به مقدار لازم نمک و فلفل بپاشید. قطعات کدو تنبل را برگردانید طوری که پوست آن به سمت شما باشد. به کمک یک چنگال چند سوراخ در پوست کدو تنبل ایجاد کنید. روی آن را با ورق دیگری از فویل بپوشانید و سینی را داخل فر قرار دهید. سینی را پس از گذشت ۳۵ دقیقه تا یک ساعت با احتیاط از فر خارج کنید. فویل را بردارید و کنترل کنید که پیاز و گوشت کدو تنبل کاملاً نرم شده باشد.

چند برگ مریم گلی به باقی مواد اضافه کنید و سینی را دوباره با فویل بپوشانید و بگذارید چند دقیقه دیگر داخل فر بپزد. سپس سینی را از فر خارج کنید و کنار بگذارید. دقت کنید که فویل را از روی سینی باز نکنید و بگذارید تا مواد حدود ۱۰-۱۵ دقیقه در همان حالت بمانند تا بخارپز شوند.

پس از این که سبزیجات خنک شدند پوست کدو تنبل و پوست سیر را جدا کنید. عصاره سبزیجات را داخل مخلوط کن بریزید. گوشت کدو تنبل را همراه با پیاز پخته شده و سیر پخته شده بدون پوست داخل مخلوط کن بریزید. برگ‌های مریم گلی را اضافه کنید. بادام هندی از پیش خیس شده را آبکش کنید و به باقی مواد اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه آسیاب شده را داخل ظرف بریزید و دستگاه را روشن کنید. همه مواد را آنقدر مخلوط کنید تا یکدست و کرمی شود. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید (اگر سس بافت یکدست و خامه‌ای ندارد، کمی عصاره سبزیجات یا روغن زیتون اضافه کنید و خوب هم بزنید تا به غلظت مطلوب برسد).

یک قابلمه متوسط را از آب پر کنید و مقداری نمک به آب اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. ۴۵۰ گرم پاستا پنه را داخل آب جوش بریزید و مطابق دستورالعمل روی بسته بپزید. قبل از این که پاستا را آبکش کنید، یک فنجان از آب آن را بردارید و کنار بگذارید. پس از پخته شدن پاستا را آبکش کنید.

پاستا را داخل قابلمه بریزید. نیمی از سس کدو تنبل را اضافه کنید و هم بزنید. در صورت لزوم سس بیشتری اضافه کنید تا پاستا کاملا به سس آغشته شود. اکنون آب پاستا که کنار گذاشتید را کم کم به سس اضافه کنید و همزمان هم بزنید. در صورت تمایل باقیمانده سس کدو تنبل را اضافه کنید و هم بزنید. مقداری از پاستا را بچشید و در صورت نیاز نمک و فلفل سیاه بیشتری اضافه کنید. مقداری از پاستا را داخل بشقاب خود بریزید و به صورت گرم سرو کنید، نوش جان.

نکات

در صورتی که برگ مریم گلی در دسترستان نبود می‌توانید از برگ رزماری که عطر و طعم مشابهی دارد استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آویشن تازه به عنوان جایگزین استفاده کنید.

برای این که طعم سس متفاوت‌تر شود می‌توانید مقداری پودر فلفل پاپریکا دودی به مواد سس اضافه کنید.

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی سس پاستا طرز تهیه سس پاستا اضافه کنید کدو تنبل بادام هندی کدو حلوایی قرار دهید کنید و هم هم بزنید مریم گلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، صادق خان، شهردار لندن روز گذشته در جشنواره عید در لندن خواستار پایان دادن به کشتار و آتش بس در غزه شد.
 
وی گفت: «ما در همین لحظه خواستار آتش‌بس هستیم. ما می‌خواهیم از فروش سلاح به اسرائیل خودداری کنیم.»
 
صادق خان تاکید کرد: «ما می‌خواهیم به [ریشی] سوناک، نخست وزیر و [جو] بایدن، رئیس جمهور بگوییم از نفوذ خود استفاده و کشتار را متوقف کنید.»
 
وی همچنین با اشاره به جمعیت مسلمان، مسیحی، یهودی، هندی و دیگر مذاهب مختلف در بریتانیا گفت که برخی می‌خواهند در جامعه تفرقه بیندازند و کاری کنند که مسلمانان با یهودیان یا هندی‌ها با سیک‌ها دشمن شوند و جشن امروز بهترین پادزهر علیه این نفرت‌هاست.
 

دیگر خبرها

  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی در ۳ طعم مختلف (فیلم)
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری
  • طرز تهیه سوفله شکلاتی خوشمزه و آسان در خانه
  • نحوه پخت و تهیه مربا با 100 کیلو میوه اژدها توسط روستانشینان هندی (فیلم)
  • مرد ۲۵ ساله هندی یا عجیب ترین قد و وزن
  • این ماه حتما چغاله بادام بخورید! / ۱۶ خواص چغاله بادام میوهِ پرطرفدار بهاری