Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@01:37:51 GMT

سلام بر فخر ایران

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۰۱۳۸

سلام بر فخر ایران

این شهید والامقام و دانشمند برجسته حوزه هسته‌ای در طول زندگی خویش با تلاش‌های مخلصانه نقش اساسی و تعیین‌کننده ای در موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه علمی و رفع نیازها داشت.

بدون شک شهید فخری‌زاده را باید پرچمدار ایستادگی در برابر تهدیدهای هسته‌ای و جهادگر انقلابی گمنامی یاد کرد که تمام وجود خود را برای اعتلای این کشور و خدمت به مردم و آینده آن در طبق اخلاص نهاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشمنان انقلاب اسلامی که همواره برای متوقف کردن موفقیت‌های نظام از هیچ توطئه و ترفندی در اشکال مختلف رویگردان نیستند برای رسیدن به اهداف شوم خود نسبت به ترور شهید فخری‌زاده اقدام کردند.    

این شهادت نه تنها هیچ خللی در اراده پولادین جوانان مومن، انقلابی و دانشمندان دیگر فعال و مخلص کشور در بخش‌های مختلف علمی به خصوص عرصه هسته‌ای ایجاد نمی‌کند بلکه موجب شتاب بیشتر می‌شود.    

فرزندان ایران اسلامی و فخری‌زاده‌های دیگری راه و آرمان‌های والای تمامی شهیدان هسته‌ای و محسن عزیز را با قوت و درایت پیگیری و برای تحقق تمامی اهداف علمی و هسته‌ای میهن از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.  

تروریست‌های مسلح عصر جمعه - هفتم آذرماه - با کمین در مسیر خودرو حامل محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع و رییس ازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی (ره) شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند، این دانشمند برجسته کشورمان را در عملیاتی انتحاری و مسلحانه به شهادت رساندند.

بر اساس اظهارات وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی، ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد؛ در اثر این تیراندازی و انفجار، «فخری‌زاده» به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی ایشان با توجه به شدت جراحت‌های وارده در بیمارستان به شهادت ‌رسید.

رهبر معظم انقلاب در پیامی با تسلیت شهادت این دانشمند برجسته تاکید کردند که ۲ موضوع مهم را همه دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن و دیگر، پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت.

رییس ‌جمهوری نیز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا هم تاکید کرد که «همه اتاق‌های فکر و همه دشمنان ایران باید به خوبی بدانند ملت ایران و مسوولان کشور شجاع‌تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند، به موقع و مناسب، مسوولان مربوطه پاسخ این جنایت را خواهند داد».

آیین تشییع و اقامه نماز بر پیکر دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده» با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح و خانواده معظم شهید با سخنرانی وزیر دفاع برگزار و پس از آن پیکر پاک وی  در امامزاده صالح تهران و در جوار بارگاه شهید مجید شهریاری و داریوش رضایی‌نژاد آرام گرفت.

در سال‌های اخیر که غربی‌ها و صهیونیست‌ها پروژه ناجوانمردانه و رذیلانه ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان را در پیش گرفتند تعدادی از  آنها به فیض شهادت نایل آمدند که شامل شهیدان علی‌محمدی، شهریاری، احمدی روشن، رضایی‌ نژاد، قشقایی و فخری‌زاده است.

برچسب‌ها شهرستان دماوند یزد شهدا محسن فخری‌زاده انرژی هسته ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند یزد شهدا شهرستان دماوند یزد شهدا محسن فخری زاده انرژی هسته ای اخبار کنکور فخری زاده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۹۷ شهید رسید

با شهادت نوجوان کرمانی ۱۳ ساله یکی از مجروحان حادثه تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان تعداد شهدای این انفجار به ۹۷ شهید گلگون کفن رسید. - اخبار استانها -

سعید ایرانمنش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان از شهادت یکی دیگر از مجروحان انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان خبر داد و اظهار داشت: محمدمهدی ایرانمنش از مجروحان حادثه تروریستی 13 دی‌ماه کرمان صبح امروز به خیل شهدا پیوست.

وی با بیان اینکه محمدمهدی ایرانمنش که از روز حادثه تا امروز در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان بستری بوده است، گفت: این مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان تا به امروز شرایط سختی را سپری کرده بود و در نهایت صبح امروز به شهادت رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اینکه این شهید نوجوان کرمانی 13 ساله سن داشته است، ادامه داد: پدر این نوجوان نیز در انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان به شهادت رسیده بود.

به گزارش تسنیم، در انفجار تروریستی روز 13 دی‌ماه 1402 در نزدیکی گلزار شهدای کرمان تعداد زیادی از زائران چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در مسیر گلزار شهدای کرمان به خاک و خون کشیده شدند؛ در این حادثه که 2 بمب انتحاری در میان مردم و زائران سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی منفجر شد تا این لحظه 97 شهید برجا گذاشته است.

لازم به ذکر است، در انفجار تروریستی 13 دی‌ماه 1402 در گلزار شهدای کرمان تعداد زیادی کودک، نوجوان و دانش‌آموز به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • یا سرم می‌رود یا سر صدام را می‌آورم!
  • روایت شهادت محسن حججی از زبان پدر و مادرش + فیلم
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • تصویر نوجوان شهید حادثه تروریستی ۱۳ دی کرمان | این نوجوان امروز به شهادت رسید | عکس
  • تشییع پیکرمادر وهمسر شهیدان سلطانی
  • تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۹۷ شهید رسید