Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@23:11:32 GMT

موی یخ؛ پدیده‌ای عجیب در ایرلند شمالی (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۰۲۲۳

موی یخ؛ پدیده‌ای عجیب در ایرلند شمالی (+عکس)

این روز‌ها در جنگل‌های ایرلند شمالی منظره‌ای نامعمول و شگفت روی درختان پدیده آمده است.

در جنگل‌های ایرلند شمالی مو‌های سفید و پریشان یخی روی درختان دیده می‌شود که در نگاه اول انگار روی شاخه درختان پشمک روییده است.

در این پدیده که موی یخ نام دارد و صد‌ها رشته مجزا شبیه موی سفید ظریف دیده می‌شود که به محض اینکه دستی آن‌ها را زیر آفتاب زمستان لمس کند، ذوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بلور‌ها در شب‌های مرطوب زمستان که دمای هوا کمی زیر صفر است، روی شاخه‌های پوسیده شکل می‌گیرند.

محققان پی برده‌اند علت این پدیده قارچی است که به یخ امکان می‌دهد به شکل تار‌هایی نازک به قطر حدود یکصدم میلی‌متر درآید.

بیشتر بخوانید: پدیده های خاص و عجیب دنیا (+عکس) پدیده‌ای عجیب در آسمان سنگاپور (+عکس) پدیده ای عجیب در آسمان استرالیا (+عکس) لینک کوتاه: asriran.com/003Cno

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با تشریح علت ممنوعیت برداشت گیاهان کوهی در زاگرس گفت: اگر این روند ادامه داشته باشد زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدیوسف مرادی در جمع برخی از مسئولان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری جرات نمی‌کند به صورت علنی بگوید ولی من می‌گویم تا 50 سال آینده اثری از زاگرس نخواهد بود، چون زادآوری ندارد و زاگرس تا 50 سال آینده نابود می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر زاگرس نابود شد گرد و غبار سوریه، عراق و عربستان از شیراز تا خراسان را می‌گیرد و هرچه ایرانی در این محدوده ما داریم باید مهاجرت کنند، عنوان کرد: 42 درصد آب ایران متعلق به زاگرس که از این میزان 12 درصد از کهگیلویه و بویراحمد است.

هنوز نتوانسته‌ایم مردم را متوجه کنیم چرا با برداشت گیاهان کوهی مخالف هستیم، الان فصل بهار و زمان زاد و ولد حیات وحش است و این حیات وحش باید کنگر، بیلهر و ریواس را بخورد تا شیردهی بیشتری داشته باشد و بتواند با بیماری‌های گوارشی مقابله کند و اگر سنجاب نباشد چه کسی بلوط می‌کارد، اگر دارکوب نباشد چه کسی بلوط را حجامت می‌کند و اگر عقاب نباشد چه کسی اینها را پاکسازی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بدون مشارکت مردم امکان حفاظت از منابع طبیعی وجود ندارد زیرا منابع طبیعی نیروی انسانی کافی و اعتبار لازم را ندارد.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پدیده جوی خاصی برای کرمانشاه پیش بینی نمی‌شود
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • در کره شمالی دانشگاه رفتن هم عجیب و غریب است!
  • باخت عجیب دادمرز در فینال به کره‌شمالی
  • اجرای هرس شاخه‌های درختان سیب در مراغه
  • خروش زرینه رود به سمت دریاچه ارومیه + فیلم | آب تنه درختان اطراف رودخانه را هم گرفت
  • وقوع بارش‌های پراکنده و موقت برای کرمانشاه
  • پیرایش باغ های تاکستان در فصل بهار+ فیلم
  • پیرایش باغ های تاکستان در فصل بهار
  • سفارت ایران در ایرلند: رژیم اسرائیل باید مجازات شود