Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-18@14:01:31 GMT

ظهور نسلِ برانکو در فوتبال ایران (گزارش)

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۱۱۹۷

این هفته چهار ستاره ای که عضوی از تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 بودند، رودرروی هم قرار گرفتند.

به گزارش "ورزش سه"، در لیگ بیستم، ممنوعیت خرید مربی خارجی سبب شده تا بسیاری از افرادی که تصور نمی‌شد به این زودی ها سکان هدایت یک تیم لیگ برتری را در دست بگیرند، صاحب تیم شدند. آن ها که البته برخی شان هنوز مدرک A مربیگری کنفدراسیون فوتبال آسیا را هم نگرفته اند،  روز گذشته تقابل جذابی را در تهران و اصفهان رقم زدند که البته تنها یک برنده داشت؛ مسعود شجاعی و تراکتور.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شجاعی در جام جهانی به عنوان بازیکنی 22 ساله دعوت شده بود و در آخرین دیدار تیم ایران، 77 دقیقه برابر آنگولا به میدان رفت. مصدومیت محمد نصرتی سبب شد تا او این فرصت ویژه را داشته باشد و حالا اخراج علیرضا منصوریان باعث شده تا شجاعی تیمی پرستاره را در دست بگیرد. مسعود روز گذشته علاوه بر این که وظیفه هدایت بازیکنان را برعهده داشت، یک پاس گل هم داد و روی گل دوم هم اثر گذاشت تا یکی از معدود مربی - بازیکن های فوتبال جهان باشد که به تیم هفته راه پیدا می‌کند.

 

 

 

 

حریف مسعود، رحمان رضایی بود. مدافع تنومند تیم برانکو ایوانکوویچ که از مسینا به نورنبرگ رفته بود تا در اولین بازی تیم ملی ایران مقابل مکزیک شرکت کند. رحمان باتوجه به گذراندن دوره های مربیگری، این اجازه را دارد تا با کت و شلوار (بدون لباس ورزشی) در کنار خط حضور یابد و تیمش را کوچ کند. او پس از تساوی ارزشمند در تهران برابر زوج سابق دفاعی اش یحیی گل محمدی، دیروز هم فرصت شکست شاگردان شجاعی را داشت اما بدشانسی و کم دقتی حسین شنانی سبب شد تا پروژه غافلگیری ذوبی ها ناتمام بماند.

 

اما تقابل بزرگ و در واقع ایونت هفته در پایتخت بود. جایی که محرم نویدکیا و یحیی گل محمدی به عنوان دو چهره آرام فوتبال ایران برابر هم قرار گرفتند و پیش از بازی نیز برخورد نسبتا گرمی (با استاندارد صمیمیت و گرمی این دو) انجام دادند و بعد از کنار خط نکات مورد نظر را به بازیکنان انتقال دادند. یحیی در جام جهانی آلمان 35 ساله بود و خیلی زود پس از آن رقابت ها، کفش هایش را آویخت و وارد جرگه مربیان شد. جایی که برای خود اسم و رسمی دست و پا کرد و حالا با کسب دو قهرمانی حذفی، یک قهرمانی لیگ و یک مدال نقره آسیا، جزو پرافتخارترین مربیان نوظهور ایرانی است.

 

 

 

 

در فصلی که فوتبال ایران برانکو ایوانکوویچ را برای دومین سال متوالی در اختیار ندارد، شاگردان سابق او نیمکت های لیگ برتر را قرق کرده اند. البته سرنوشت 19 بازیکن دیگر آن لیست نیز جالب است؛ مهدی مهدوی کیا (آکادمی کیا- لیگ سه)، جواد نکونام (فولاد- لیگ برتر)، فریدون زندی (دینامو درسدن- بوندسلیگای سه)، علی کریمی (نامزد ریاست فدراسیون)، وحید هاشمیان (دستیار اسکوچیچ در تیم ملی)، رسول خطیبی (آلومینیوم اراک- لیگ برتر)، آرش برهانی (استقلال- تیم پایه)، رضا عنایتی (هوادار- لیگ یک)، محمد نصرتی (پارس جم- لیگ یک). * سهراب بختیاری زاده نیز تا چند هفته پیش سرمربی خوشه طلایی بود.

 

به عبارت دیگر، 17-18 نفر دیگر از اعضای آن تیم به صورت جدی در فوتبال مشغول به کار هستند و یک نفر برای تصدی بر ریاست فدراسیون فوتبال اقدام کرده تا فوتبال ایران شاهد یک پوست اندازی جدی روی نیمکت های تیم های باشگاهی و شاید صندلی های مهم مدیریتی باشد.

فولادمبارکه سپاهان مسعود شجاعی یحیی گل محمدی (سرمربی) تراکتور برانکو ایوانکوویچ (سرمربی) رحمان رضایی محرم نویدکیا پرسپولیس تهران ذوب آهن اصفهان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فولادمبارکه سپاهان مسعود شجاعی یحیی گل محمدی سرمربی تراکتور برانکو ایوانکوویچ سرمربی رحمان رضایی محرم نویدکیا پرسپولیس تهران ذوب آهن اصفهان فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: شجاعی مثل برخی مربیان دنبال دفاع کردن نیست

مهاجم تیم فوتبال هوادار تأکید کرد، سرمربی جوان این تیم علاقه‌ای به فوتبال تدافعی ندارد. - اخبار ورزشی -

کریم اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وضعیت تیمش را در آستانه بازی برابر پیکان مطلوب خواند و گفت: شرایط تیم ما خوب است و آماده بازی با پیکان هستیم. فکر می‌کنم یک بازی زیبا رقم بخورد، چون هر دو تیم در این چند هفته نتایج خوبی گرفتند. امیدوارم در نهایت با انجام یک بازی خوب پیکان را شکست بدهیم.

بهار نکوی شجاعیان در تیمِ شجاعی

 

وی در مورد بازی‌های پرگل هوادار و نمایش تهاجمی این تیم طی هفته‌های اخیر اظهار داشت: مسعود شجاعی به هیچ عنوان فوتبال تدافعی را دوست ندارد و مثل بعضی از مربیان دنبال دفاع کردن نیست. او حتی در تمرینات روی نکات تهاجمی ریزبین است و دوست دارد تیمش فوتبال زیبایی را به نمایش بگذارد.

مهاجم تیم فوتبال هوادار درباره رقابت مدعیان قهرمانی یادآور شد: هر چند سپاهان یا تراکتور می‌توانند روی کاغذ همچنان شانس داشته باشند، ولی رقابت اصلی بین استقلال و پرسپولیس است. الان پرسپولیس فوتبالی تهاجمی و زیبا را به نمایش می‌گذارند و خیلی‌ها معتقدند این تیم شانس اول قهرمانی است ولی من فکر می‌کنم بازی‌های پرسپولیس سخت‌تر از بازی‌های استقلال است و شاید این موضوع شانس قهرمانی استقلال را بیشتر کند. با این حال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و باید تا هفته آخر صبر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیب تیم مسعود شجاعی برای دربی کوچک
  • سرخپوشان پایتخت به‌دنبال صدرنشینی در آبادان/ نبرد عنایتی و شجاعی در دربی بدون تماشاگر تهران
  • سپاهان 0-0 ذوب آهن؛ گزارش زنده
  • اسلامی: شجاعی مثل برخی مربیان دنبال دفاع کردن نیست
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال
  • عنایتی: هوادار با شجاعی متحول شده است
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد
  • دیدار متفاوت شجاعی و تورس در فاصله چند روز
  • بهار نکوی شجاعیان در تیمِ شجاعی
  • گزینه سقوط نقشه تک رقمی شدن می‌کشد!