Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:50:36 GMT

سردار سلیمانی ابرمجاهد تراز انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۱۴۳۱

سردار سلیمانی ابرمجاهد تراز انقلاب اسلامی است

به گزارش ایرنا، سردار حسین معروفی روز پنجشنبه در اجلاسیه نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلای امام علی (ع) کرمان  از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان ابرمرد مجاهد تاریخ معاصر، قهرمان جهان اسلام و نور چشم ملت ایران یاد کرد و افزود: امروز قلب ۸۰ میلیون مردم ایران، قلب شهید سلیمانی است و می تپد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مراسم شهید حاج قاسم مراسم فتوحات نظام مقدس جمهوری اسلامی است چون ما جز عزت، شرف و بزرگی چیزی را در وجود او سراغ نداریم و در عزت و بزرگی این مرد شریف اسراری پنهان است که هنوز نتوانسته ایم آنها را کشف کنیم.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به این مطلب که در این ۱۰ روز معجزات بزرگی را در اجرای برنامه های بزرگداشت سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دیده ایم، تاکید کرد: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، مکتب زیبایی ها، صداقت، اخلاص و ایثارگری است و بالاترین درجه تقوا،  ایثار ست و بالاترین درجه ایثار نیز شهادت است.
وی ادامه داد: مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، خدا را دیدن و خود را ندیدین و ذوب شدن در دین، اسلام، ولایت و قرآن است و حاج قاسم سپر بلای مردم بود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مکتب انسجام جبهه انقلاب اسلامی است و با ما و برما ندارد اما خطوط قرمز دارد و اراده قوی برای مقابله با دشمنان، آبروداری برای مومنان و بالابردن آستانه تحمل همگان برای خدمت به مردم است و به میل ولی عمل کردن است.
سردار معروفی خاطرنشان کرد: افرادی که می گویند نقطه ذوب در ولایت را ندیده ایم، حاج قاسم را مشاهده کنند تا نقطه ذوب در ولایت را ببینند.
وی اظهار داشت: ما برای عملی کردن مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان که قله ترویج مکتب حاج قاسم است؛ آماده هستیم و برای ما گلزار شهدای کرمان بهشت است و هر کس به این مکان می رود آرامش می یابد و ما برای اینکه این مکتب ساری و جاری شود و انحرافی در آن ایجاد نشود از هشت ماه قبل ستاد ترویج مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را تشکیل داده ایم و برنامه ها را در قالب یک مثلث بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت تعریف کردیم.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به این مطلب که متاسفانه در یک سال اخیر کمتر دیدیم کار فرهنگی مکتب حاج قاسم سلیمانی را برجسته کند، گفت: حاج قاسم سلیمانی ما، توانست نگاه جهان اسلام را به انقلاب اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران تغییر دهد و این کار بزرگ و عمیق شهید سلیمانی بود و این نشان می دهد وی بزرگترین شخصیت تقریب بود.
سردار معروفی با اشاره به اینکه برای مصونیت انقلاب و مردم مکتب حاج قاسم را به عنوان یک جریان تداوم خواهیم بخشید، گفت: شهید حاج قاسم متعلق به ملت ایران و همه اقوام و مذاهب و همه گروه های سیاسی است و به همین دلیل همه برای خدمت کردن در مکتب حاج قاسم جای دارند.
وی افزود: باید کار عظیم فرهنگی را از میدان بسیج کرمان تا میدان عاشورا انجام دهیم زیرا وی با تفکر بسیجی وارد شد و با فرهنگ عاشورایی به شهادت رسید.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه در برنامه میان مدت ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی گنبد جبلیه تا گلزار شهدا پیاده راه می شود و در این مسیر برنامه های فرهنگی اجرا خواهد شد ، گفت: میدان آزادی باید ماندگار شود زیرا در تاریخ ایران و کرمان تشییع باشکوهی چون تشییع سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به خود ندیده است و این مکان به یک نماد تبدیل می شود و در این رابطه به دنبال تغییر نام نیستیم.
سردار معروفی با اشاره به اینکه کوه های مسجد صاحب الزمان (عج) با قول مساعد وزیر صنعت به مکان ماندگاری به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سپاه ثارالله تبدیل می شود، خاطرنشان کرد: براساس موافقت فرمانده کل سپاه پاسداران، راهیان مکتب حاج قاسم را در سطح ملی تصویب کرده ایم و برای پذیرش سه هزار زائر به صورت روزانه از سراسر کشور برنامه ریزی شده و الان برای هزار نفر آماده هستیم و به دلیل بیماری کرونا کار را متوقف کرده ایم.
وی به راه اندازی لشکر پیشکسوتان نیز اشاره کرد و گفت: راه اندازی این لشکر امید و انتظار سردار سلیمانی بود که راه اندازی شده است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان یادآور شد: برنامه های کوتاه مدت سپاه ثارالله استان کرمان، اجرای برنامه های سالگرد شهید سلیمانی بود و همه برنامه ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی دنبال شد.
سردار معروفی با اشاره به اینکه با دستور فرمانده کل سپاه اقداماتی به خانواده شهدای تشییع ارائه شده است، تاکید کرد: دیه این افراد پرداخت و در حال پرداخت شدن است و با پیگیری های بنیاد شهید حقوق آنها به عنوان شهید و خدمات آنها مانند همانند دفاع مقدس برقرار شده است.
وی توزیع ۲۴ هزار بسته معیشتی و توزیع هزار و ۸۳۲ جهیزیه با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید حاج قاسم سلیمانی را از جمله اقدامات انجام شده در نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت:  ۵۰ گروه جهادی نیز در سطح استان کرمان به ارائه خدمات مختلف پرداختند.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان قاسم سلیمانی خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان قاسم سلیمانی اخبار کنکور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان حاج قاسم سلیمانی مکتب حاج قاسم سردار معروفی مکتب سردار برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد

روحانی گفت: به مقام معظم رهبری گفتم که از نظر شما فرق می‌کند که یک ارتشی وزیر دفاع شود یا یک سپاهی؟ گفتند: نه. من از ارتش سه نفر را مطرح کردم یکی از آن‌ها آقای حاتمی بود که گفتند ایشان خوب است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی روز ۲۵ بهمن‌ماه در دیدار اعضای تحریریه روزنامه اعتماد به سؤالات آن‌ها درباره مهم‌ترین وقایع دوران دولت‌های یازدهم و دوازدهم پاسخ داد که در سالنامه نوروزی این روزنامه منتشر شد.

آنگونه که سایت روحانی روایت کرده، یکی از سؤالاتی که از دکتر روحانی پرسیده شد، درباره جلسه فرماندهان سپاه پاسداران با او پس از انتخابات ۹۶ بود که روایت‌های مختلفی از آن شده است. اما روایت رئیس‌جمهور پیشین این‌طور است:

آن جلسه برای صلح و صفا پس از انتخابات بود. برای این آمده بودند بگویند شما که انتخاب شده‌اید ما هم کنار شما هستیم، با هم می‌خواهیم کار کنیم. موقع خداحافظی سردار شهید سلیمانی درخواستی داشت که بقیه فرماندهان هم تکرار کردند که وزیر دفاع سپاهی باشد. در دولت یازدهم وزیر از اعضای سپاه بود. من گفتم بعید می‌دانم اما همچنان دارم فکر می‌کنم. وزیر دفاع هم جزو وزرایی است که در نهایت باید رهبری موافقت کنند. من قبل از این جلسه به مقام معظم رهبری گفتم که از نظر شما فرق می‌کند که یک ارتشی وزیر دفاع شود یا یک سپاهی؟ گفتند: نه. من از ارتش سه نفر را مطرح کردم یکی از آن‌ها آقای حاتمی بود که گفتند ایشان خوب است.

البته برخی وزرا مانند وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی با مقام معظم رهبری معرفی می‌شوند. در دولت دوازدهم به دلایلی انتخاب رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با رهبری هماهنگ شد. با این وجود من تمام وزرای دولت را بدون استثنا با ایشان چک کردم. درباره بعضی وزرا ایشان نظری نمی‌دادند اما مثلا از آقای حجتی در وزارت جهاد کشاورزی راضی بودند. ابتدای دولت یازدهم وقتی به ایشان گفتم آقای حجتی را می‌خواهم معرفی کنم، ایشان گفتند خیلی خوب است. دولت دوازدهم آقای حجتی قبول نکرد. فرد دیگری را برای وزارت تعیین کرده بودم. وقتی به رهبری گفتم، ایشان گفتند چرا آقای حجتی نیست؟ گفتم آقای حجتی خودش قبول نکرد. گفتند نه صدایش کنید و خودتان به او بگویید. دوباره آقای حجتی را خواستم و پذیرفت، البته سال ۹۸ استعفا داد.

دکتر روحانی در پاسخ به سؤالی راجع به دکتر ظریف گفت: در ابتدای دولت‌های یازدهم و دوازدهم که وزرا را با رهبری چک کردم، ایشان موافق وزارت آقای ظریف بودند.

دیگر خبرها

  • امروز هر چه داریم به برکت خون‌های پاک شهداست
  • پخت بیش از یک هزار غذای اطعام مهدوی در اندیمشکی 
  • آیین اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان + تصویر
  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان به اهتزاز درآمد
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • تراز دریاچه ارومیه ۵۰ سانتیمتر افزایش یافته است
  • کرمان فقط با مردم آباد می‌شود
  • افزایش ۵۰ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه
  • دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌های ۲ شهید مدافع حرم