Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس جهاددانشگاهی در بازدید از روند اجرای پروژه سیستم رانش واگن‌های مترو ابراز امیدواری کرد تا بعد از افتتاح قطار ملی با مشارکت کنسرسیوم شرکت‌های همکار قرارداد تامین ۴۲۰ واگن منعقد شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از جهاد دانشگاهی، حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی با حضور در واحد علم و صنعت از پروژه سیستم رانش واگن‌های مترو بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طیبی در این بازدید با تاکید بر اینکه پروژه تولید واگن ملی یکی از پروژه‌ها استراتژیک کشور است عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در این پروژه ملی به‌عنوان مسئول طراحی و ساخت سیستم رانش واگن‌های مترو که بخش اصلی و فناورانه پروژه بوده، بسیار خوب عمل کرده و از برنامه زمان‌بندی جلوتر است.

وی با بیان اینکه در این پروژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رضایت کامل از عملکرد جهاد دانشگاهی دارد تاکید کرد: تلاش‌های جهاد دانشگاهی و شهرداری تهران در اجرای پروژه با رعایت استانداردهای بین‌المللی و فناوری بومی است.

رییس جهاد دانشگاهی بابیان اینکه امیدواریم بعد از افتتاح قطار ملی بتوانیم با مشارکت کنسرسیوم شرکت‌های همکار قرارداد تامین ۴۲۰ واگن مورد نیاز کشور را در فاز یک منعقد کنیم افزود: با انعقاد این قرارداد علاوه بر صرفه‌جویی قابل‌توجه ارزی و حل مشکل شرکت‌های متروی شهری برای هزاران نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

طیبی روحیه جهادی، عزم ملی و استفاده از ظرفیت دانش‌آموختگان جوان دانشگاهی را رمز موفقیت جهاد دانشگاهی در اجرای پروژه‌های فناورانه ملی اعلام کرد و گفت: با یک برنامه منسجم در نظر داریم فناوری‌هایی که در قالب طرح‌های فناورانه کسب می‌کنیم به تولید انبوه رسانده و بتوانیم با توسعه فناوری‌های کسب‌شده و ایجاد اشتغال جلوی خروج ارز از کشور را گرفته و ارزش‌افزوده بالایی ایجاد نماییم.

رییس جهاد دانشگاهی در ادامه به‌ضرورت آزمایشگاه مرجع برای آزمایش تجهیزات ساخت داخل تاکید کرد و گفت: با مساعدت معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی آزمایشگاه آزمایش تجهیزات سیستم رانش مترو در جهاد علم و صنعت راه‌اندازی خواهد شد.

تولید سه واگن قطار ملی تا ۲۲ بهمن‌ماه

در ابتدای این نشست مهندس فرزی مدیر پروژه سیستم رانش واگن‌های مترو با تشریح روند اجرای پروژه گفت: پروژه با بالای ۸۵ درصد پیشرفت در حال اجراست و با برنامه‌ریزی انجام‌شده تا ۲۲ بهمن‌ماه سه واگن و تا پایان سال هفت واگن، یک رام قطار ملی با تکنولوژی بومی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر پروژه تاکید کرد: سیستم رانش که از بخش‌های تکنولوژیک پروژه است، توسط متخصصان جوان و با استاندارد بین‌المللی در حال اجرا بوده و بخش اعظم پروژه جهت نصب انتقال داده‌شده است.

همچنین در این مراسم بخشی از تست‌های عملکردی سیستم رانش واگن‌های مترو در حضور رییس جهاد دانشگاهی انجام شد و وی از اجرای پروژه توسط مهندسان جوان جهاد دانشگاهی بازدید به عمل آورد.

گفتنی است پروژه طراحی سیستم رانش واگن‌های مترو در قالب تولید قطار ملی بر اساس تفاهم‌نامه مشترک شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با جهاد دانشگاهی و شرکت واگن سازی توسط محققان جهاد دانشگاهی علم و صنعت انجام می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: واگن های مترو رئیس جهاددانشگاهی تولید واگن ملی سیستم رانش واگن های مترو رییس جهاد دانشگاهی اجرای پروژه قطار ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران

عطا حسن‌پور در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی لرستان در سالن جلسات این مجموعه با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در همه زمینه‌ها در حال توسعه و گسترش است و ما شاهد ارتباطات خوب این نهاد انقلابی با مسئولان و مدیریت استان هستیم، ادامه داد: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان، مرکز امیدی برای کسانی که از داشتن فرزند ناامید هستند.
وی با یادآوری اینکه در وزارت میراث فرهنگی۳۰ میز تخصصی تشکیل شده که در این راستا چندین میز گردشگری ازجمله ژتوتوریسم، اگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی در لرستان تشکیل شده است، افزود: میز‌های تخصصی گردشگری در هر استان به تناسب پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای صورت می‌گیرد و در هر منطقه چند میز تخصصی گردشگری، تشکیل می‌شود.
وی تصریح کرد: در این راستا همایش سراسری گردشگری کشاورزی با هدف آموزش گردشگری کشاورزی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی لرستان، با حضور مسئولان عالی وزارت گردشگری به مدت سه روز در استان برگزار شد.
حسن‌پور با اشاره به اینکه بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی در مناطقی از لرستان ازقبیل اشترانکوه، تمندر، گله بادوش و خلیل آباد لرستان وجود دارد، افزود: گردشگری کشاورزی علاوه بر آشنا کردن مردم با محصولات کشاورزی می‌تواند در جهت اقتصادی کردن کشاورزی نیز موثر باشد کمااینکه فقط یک نمونه گیاهان دارویی لرستان به نام کرفس‌کوهی به قیمت ۵ میلیون تومان است.
وی با اشاره به ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری توسط میراث‌فرهنگی لرستان گفت: این بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری مانند سد ایوشان، سد شهید بروجردی، کاروانسرای چمشک، گوشه شهنشاه و… را شامل می‌شوند.
حسن‌پور با بیان اینکه جشنواره‌ها، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از زمینه‌های همکاری این اداره‌کل با جهاد دانشگاهی خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت انتشارات جهاد دانشگاهی و از طرفی کتاب‌هایی از قبیل معماری‌های لرستان، پل‌های تاریخی لرستان و جاذبه‌های گردشگری لرستان آماده چاپ هستند می‌توان در این راستا از ظرفیت انتشارات این نهاد انقلابی استفاده کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی هتل داری را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک این اداره‌کل و جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: یکی از اولویت‌های کاری ما تلاش در جهت ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بود که در این راستا غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی