Web Analytics Made Easy - Statcounter

درسال های اخیر با رشد جمعیت، افزایش برداشت بی رویه از دریا و کاهش ذخایر آبزیان طرح پرورش ماهی در قفس نور امیدی برای ساحل نشینان به شمار می رود؛ زیرا علاوه بر اینکه موجب اشتغال پایدار آنها می شود اکوسیستم دریا نیز فرصت بازسازی زیستگاه‌ها و تجدید ذخایر و منابع آبزیان را به دست می آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ پرورش ماهی در قفس یکی از روش های نوین در سال های اخیر به شمار می رود که با توجه به بالا بودن تولید آبزیان و اشتغال و در آمد، مقرون به صرفه بودن و پائین بودن هزینه‌های ثابت و همچنین مدیریت آسان‌ آن مورد توجه دولتمردان و صیادان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرورش آبزیان در قفس به دلیل قرار گیری قفس ها در آب دریا، ماهی و میگو پرورش یافته در آن طعم و مزه طبیعی خود را دارد و در این سال ها که صید ترال موجب شخم زدن دریای جنوب شده پرورش ماهی در قفس فرصتی برای کسب در آمد صیادانی است که همچنان از صیدهای غیر مجاز رنجور هستند.

درسال های اخیر با رشد جمعیت، افزایش برداشت بی رویه از دریا و کاهش ذخایر آبزیان طرح پرورش ماهی در قفس نور امیدی برای ساحل نشینان  به شمار می رود زیرا علاوه بر اینکه موجب اشتغال پایدار آنها می شود اکوسیستم دریا نیز فرصت بازسازی زیستگاه‌ها و تجدید ذخایر و منابع آبزیان را به دست می آورد.

همجواری هرمزگان با دو دریای بزرگ خلیج فارس و عمان سبب شده در پرورش ماهی در قفس پیشگام باشد و رتبه نخست تولید ماهی در قفس را به دست آورد.

فرهنگ مردم دریا دل هرمزگانی با دریا گره خورده و  سال گذشته  ۵ هزار و ۹۰۵ تن ماهی در قفس در استان تولید شد که علاوه بر تامین نیاز بازار داخل به کشورهای دیگر نیز صادر شده است.

شهرستان های بندرلنگه و قشم پیش رو در پرورش ماهی در قفس به شمار می روند و مزارع مختلف پرورش ماهی در این شهرستان ها وجود دارد.

بندرلنگه رتبه نخست پرورش ماهی در قفس را در هرمزگان دارد

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان  با اشاره به رونق پرورش ماهی در قفس در هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ تن ماهی در قفس در هرمزگان تولید شده است .

 مسعود بارانی،معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان َ با اشاره به روند خوب و روبه رشد آبزی پروری به ویژه پرورش میگو و ماهی در قفس گفت: تا پایان سال ۶ هزار و ۲۰۰ تن ماهی در قفس تولید می شود و پیش بینی تولید امسال حدود ۳۰۰ تن بیشتر از سال گذشته  است .

وی با بیان اینکه  اکنون سه مزرعه پرورش ماهی در قفس در شهرستان‌های بندرلنگه و قشم فعال است، افزود: در آینده ای نزدیک نیز چهار مزرعه پرورش ماهی در مناطق مختلف استان راه اندازی می‌شود.

بارانی افزود: در حال حاضر شهرستان بندرلنگه رتبه نخست پرورش ماهی در قفس را در استان دارد.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان اظهار کرد: ظرفیت استان تولید ۱۱۳ هزار تن ماهی در قفس است که تاکنون برای ۱۱۰ هزار تن آن مجوز صادر شده است.

ماهی های پرورشی به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادرمی شود

ایرج قائینی، رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان گفت: امسال شش مجوز پرورش ماهی در قفس به ظرفیت چهار هزار و ۴۰۰ تن در شهرستان‌های جاسک، سیریک، قشم و بندرلنگه صادر شده است .

 قائینی افزود: استفاده از ظرفیت آب دریا، عدم استفاده از آب شیرین در این طرح با توجه به محدودیت های آب شیرین،عدم نیاز به سرمایه گذاری سنگین و ثابت، رشد مناسب ماهی‌ها در دوره هشت تا ده ماهه و طعم خوب ماهی و بازارپسندی از مهمترین مزایای پرورش ماهی در قفس است .

وی گفت: دو گونه سی بس و سی بریم در مزارع پرورش ماهی استان پرورش داده می‌شود .

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان گفت: این ماهی‌ها علاوه بر فروش در بازارداخلی کشور به کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود .

قائینی افزود: برای کاهش هزینه‌ها نیز یک مزرعه پرورش ماهی در قفس در بندر چیروئیه شهرستان بندرلنگه، قفس‌های کاملا ایرانی را ساخته و در دریا نصب کرده است که به زودی به مرحله تولید و بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پرورش ماهی در قفس ماهی در قفس ماهی در قفس تن ماهی در قفس آبزی پروری شهرستان ها ماهی ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

اتحادیه اروپا به دنبال اجرای طرح جدیدی است که براساس ان،‌ به شهروندان 6 کشور عربی جنوب خلیج فارس، ویزای شنگن 5 ساله ارائه می شود.

به گزارش عصرایران، سایت شبکه العربیه نوشت: براساس این طرح، شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس،‌ در اولین درخواست، ویزای 5 ساله شنگن دریافت خواهند کرد.

این طرح قرار است شامل شهروندان 6 کشور جنوب خلیج فارس یعنی کویت، عربستان سعودی،‌ قطر،‌ بحرین، امارات و عمان شود. البته در حال حاضر، شهروندان امارات از دریافت ویزای شنگن ، معاف هستند.

این نشانه ای از ارتقای همکاری میان شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در راستای منافع دو طرف است.

شورای همکاری خلیج فارس پیش از این با اتحادیه اروپا در مورد مسائل مربوط به معافیت شهروندان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از ویزای شینگن گفتگو کرده بود.

ویزای شنگن ، ویزای مشترک 29 کشور اروپایی است. افراد با دریافت ویزای شنگن می توانند به 28 کشور بقیه نیز آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه، سفر کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لغو ویزای شنگن برای شهروندان امارات آسان سازی ویزای شنگن برای مردم 60 کشور جهان: صدور اینترنتی ویزا در 20 دقیقه تلاش بحرین برای معافیت شهروندانش از ویزای شنگن

دیگر خبرها

  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • وزیر آموزش و پرورش: ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم احداث شد
  • ایجاد شهرک صنفی پوشاک در هرمزگان
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند