Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرماندار شهرستان پردیس از تعطیلی کارخانه سیمان در روستای باغکمیش در راستای پیشگیری از استفاده سوخت مازوت و جلوگیری از انتشار آلاینده‌های محیط زیستی خبر داد. - اخبار استانها -

عبدالعظیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در پردیس، با اشاره تعطیلی کارخانه سیمان اظهار داشت: کارخانه سیمان پردیس به دلیل افزایش مصرف گاز و افزایش فشار بر منابع گاز در راستای پیشگیری از استفاده سوخت مازوت و به منظور جلوگیری از انتشار آلاینده‌های محیط زیستی تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آلودگی هوای تهران| تأیید مازوت‌سوزی یک نیروگاه در حاشیه تهرانخسارت آلودگی هوای تهران روزانه 7 میلیون دلار/آلودگی هوا عامل فوت 4 هزار تهرانی در سالهشدار درباره خطرِ هم‌افزایی آلودگی هوا و کرونا

وی افزود: پس از پایداری شرایط آلودگی هوا و افزایش شاخص‌های آلایندگی با مصوبات ابلاغی کمیته اضطرار آلودگی هوا اقدامات لازم برای جلوگیری از فعالیت کارخانه‌های آلاینده انجام شده است. 

فرماندار شهرستان پردیس در ادامه گفت: پایش‌ها همچنان ادامه دارد و تا زمانی که وضعیت آلودگی هوا مطلوب نشود تعطیلی کارخانه سیمان نیز ادامه دارد. 

رضایی با توجه به صنعتی بودن شهرستان پردیس تصریح کرد: آلایندگی کارگاه‌های تولیدی و کارخانه‌ها به اندازه‌ای نیست که باعث آلودگی در سطح شهرستان شود. 

وی ابراز داشت: با توجه به فاصله کم شهرستان پردیس با تهران و تردد وسایل نقلیه شاهد گسترش آلودگی در این شهرستان هستیم و گشت‌های پایش در سطح شهرستان با هدف نظارت و کنترل آلاینده فعالیت دارند.

فرماندار پردیس در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اجرای سیاست‌های کارگروه هوای پاک و تعامل بین دستگاه‌ها و ادارات شاهد هوای پاک در سطح شهرستان پردیس باشیم.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارخانه سیمان شهرستان پردیس آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، طبق داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور در روز جاری (۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳) شاخص کیفی هوا در دشت آزادگان ۱۳۳، اهواز ۱۱۹ و خرمشهر ۱۱۳ AQI را نشان می‌دهد که گویای وضعیت نارنجی و ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس است.

در این ساعت شاخص کیفی هوا در آبادان، اندیمشک، حمیدیه، دزفول، رامهرمز، شادگان، شوش، ماهشهر، مسجدسلیمان و هندیجان در وضعیت قابل قبول قرار گرفت.

همچنین شهرستان‌های ایذه، بهبهان و شوشتر هوای پاک را تجربه کردند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

کد خبر 6081770

دیگر خبرها

  • وضعیت هوای تهران در آخرین روز فروردین ۱۴۰۳
  • کیفیت هوای پایتخت در آخرین روز از فروردین ماه قابل قبول است
  • نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ ۳۱ فروردین
  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • (ویدیو) کارخانه‌ای که بعد از ۱۱ سال تعطیلی، احیا شد
  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • وضعیت هوای تهران در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳