Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:48:55 GMT

مزار شهدای قیام ۱۸ دیماه شهرری غبار روبی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۳۸۰۲

مزار شهدای قیام ۱۸ دیماه شهرری غبار روبی شد

به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه شهرستان ری در این آیین گفت: در شرایطی که شیوه نامه های بهداشتی ابلاغ شده بود و بر اساس آن می بایست آیین های ملی و مذهبی در شرایط خاصی برگزار می شد، همه دستگاهای مسئول در این زمینه کمک کردند تا این مراسم با محتوای خوب در فضای مجازی و به صورت مردمی برگزار شود.

حسین توکلی کجانی با بیان اینکه قیام ۱۸ دی الگوی شهرستان ری است، افزود: گرامی داشت یاد و خاطره شهدا یکی از اولویت های شهرستان ری است و ریشه در فرهنگ مردم این خطه از میهن اسلامی مان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری توصیه کرده اند که راه و یاد شهدا باید به عنوان نقشه راه مسئولان باشد ما نیز با برگزاری این مراسم به دنیا می گوییم که راه شهدا ادامه دارد.  

این مسئول خاطرنشان کرد: همه دستگاهها، مدیران و مسئولان این شهرستان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشقدم هستند و وظیفه خود می دانیم که در این راه گام برداریم و موضوع قیام ۱۸ دیماه شهرری که در کتاب های نگاشته شده را برای ارایه به نسل امروزی مستندسازی کنیم.  

مراسم گرامیداشت قیام ۱۸ دیماه سال ۵۷ شهرستان ری (پیشگامان انقلاب اسلامی)  با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حضور حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری، سردار ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران، یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، خانواده معظم شهدا و سایر مسئولان این شهرستان در قطعه ۲۱ گلزار بهشت زهرا (س) برگزار شد.

حاضران در این مراسم مزار این شهیدان والامقام را در قطعه ۲۱ گلزار بهشت زهرا (س) غبار روبی و با قرائت فاتحه و اهدای شاخه گل به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کردند و یاد و نام آنان را گرامی داشتند.

مردم مبارز شهر ری در روز ۱۸ دی ماه ۱۳۵۷ ساعت ۹ صبح در صحن حضرت عبدالعظیم (ع) گرد هم آمدند و پس از شعار دادن بر علیه رژیم ستمشاهی به سمت مرکز شهر حرکت کردند که تیراندازی عوامل رژیم علیه مردم شروع و عده‌ای از مردم زخمی و  چهار نفر نیز شهید شدند.

برچسب‌ها شهرستان ری بهشت زهرا(س) انقلاب اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری بهشت زهرا س انقلاب اسلامی ایران شهرستان ری بهشت زهرا س انقلاب اسلامی ایران اخبار کنکور شهرستان ری قیام ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تابلو تمثال شهدا در ورودی شهرلنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهکیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه ناحیه لنده در حاشیه نصب تمثال شهدای شهرستان لنده گفت: برابر وعده‌ای که به مردم و خانواده‌های معظم شهدای شهرستان لنده برای نصب تابلو تمثال شهدا داده بودیم این مهم امروز محقق شد. روح الله ویسی افزود: این تابلو‌ها از جنس فلز و کوره پخت هستند که در همه شرایط آب‌وهوای مختلف دوام خواهند داشت. وی ادامه داد: علاوه بر نصب تابلو شهدا در ورودی شهر موضوع تابلو‌های کوچک شهدا در بلوار‌ها نیز به همت کنگره شهدای استان آماده و به‌زودی در این بلوار‌ها نیز نصب می شود. ویسی گفت: همه اقدامات و جلسات کمیته‌های مختلف اجلاسیه شهدای شهرستان لنده و کنگره شهدای استان نیز در حال اجرا هستند. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده گفت: برای نصب تابلو تمثال شهدا در ورودی شهر ستاد کنگره شهدای استان، اداره برق، شهرداری و شورای اسلامی شهر، بنیادشهید و فرمانداری همکاری و همراهی لازم را داشتند که جای تشکر دارد. کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد مهرماه ۱۴۰۳ با حضور سران کشوری و لشکری در شهر یاسوج برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • نصب تابلو تمثال شهدا در ورودی شهرلنده
  • عطرافشانی گلزار شهدای سنندج در آستانه روز ارتش
  • غبار روبی گلزار شهدا به مناسبت روز ارتش-زنجان
  • تجدید میثاق نیروهای مسلح زنجان با شهدا + فیلم
  • غبار روبی مزار شهدای کرمانشاه
  • برگزاری مراسم شهدای امنیت در یزد
  • دیدار استاندار یزد با جمعی از خانواده‌های شهدای ارتش
  • دیدار استاندار یزد با خانواده های شهدای ارتش
  • بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا