Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی، شهید محسن فخری‌زاده، امروز (پنج‌شنبه) به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

آقاجانپور، نماینده، ولی فقیه در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، در سخنانی گفت: امروز می‌توانیم بگوییم شهید فخری‌زاده و حاج قاسم خیرالبریه بودند برای اینکه اهل ایمان، عمل صالح و شایسته، اخلاص و مجاهدت بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در این مراسم اظهار کرد: هم شهید حاج قاسم سلیمانی و هم شهید فخری‌زاده با خلوص، ایثار و فداکاری آنقدر تلاش کردند که به این اجر الهی نائل شدند.

او افزود: شهید عزیز ما علاوه بر همه ارزش‌هایی که بر شهید مترتب است، یک دانشمند بود. ما مسلمانیم و اسلام دین و مکتبی است که به دانش و دانشمند ارزش قائل است. به نظرم هر آنچه که دین درباره دانش و دانشمند گفته است، در این شهید عزیز یک‌جا جمع بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه تصریح کرد: دانشمند ما علم را می‌آموزد و آموزش می‌دهد برای اینکه اسلام پیش برود، برای اینکه ظلمی صورت نگیرد و برای اینکه انسانیت به قله برسد. علم را به‌عنوان عامل قدرت نظام اسلامی در پیش گرفته بود. شهید فخری‌زاده هم دارای علم بود؛ صبر و حلم داشت و هم ساکت و کم‌حرف بود.

سردار باقری در ادامه گفت: در ذهن او و مسیر او به برکت الهی هیچ گاه هیچ بن‌بستی وجود نداشت. هر چه می‌خواستیم با فاصله زمانی معقول در اختیار ما قرار می‌گرفت. او خلق و تولید دانش داشت. به همین جهت به فلسفه علم و فلسفه دانش ورود کرده بود.

او تاکید کرد: شهید فخری‌زاده یک مجاهد علمی در مسیر جهاد الهی و اسلامی و در مسیر قدرت‌یابی نظام اسلامی بود و در این مسیر یک لحظه پا پس نکشید.

سردار سرلشکر باقری در پایان افزود: سازمان سپند کار فوق‌العاده ارزشمندی است. یعنی داشتن یک ظرفیت مدیریت و علمی که بتواند مجموعه دانشمند آن فراتر از نیرو‌های مسلح را در خود جمع کند و پیش ببرد.

در پایان این مراسم نیز بیانیه خانواده شهید محسن فخری‌زاده توسط فرزند ایشان قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

«همسر و پدر و عزیز ما برای اعتلای کشورش در جهانی که رساندن دارو برای مردمان این سرزمین تحریم شده است تلاش می‌کرد و در این راه نه سیاست‌زده بود و نه علاقه داشت در پیشگاه رسانه‌ها این کار را انجام دهد».

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهید فخری زاده دانشمند هسته ای شهید فخری زاده نیرو های مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رفسنجانی از استمداد خانواده فرمانده ارشد نیروی انتظامی برای رهایی از زندان

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات هشتم فروردین سال ۱۳۸۰ آورده است.

به گزارش خبرآنلاین، پیش از ظهر، عمده وقت به دیدار‌های نوروزی مسئولان و مدیران اختصاص یافت. در بین صحبت‌های مجلسی و محفلی، با معاونان وزارت امورخارجه، درباره اتحاد عرب‌ها در حمایت از ادعا‌های ناحق امارات در مورد جزایر [ابوموسی، تُنب بزرگ و تُنب کوچک]و نیز نامه بیش از ۳۰۰ تن از نمایندگان [مجلس عوام]انگلیس [برای درخواست خارج‌ساختن اسم سازمان مجاهدین خلق از لیست سازمان‌های تروریستی]صحبت شد؛ برای راه علاج. با مدیران وزارت بازرگانی، دربارة مشکل گران‌تر تولیدشدن بسیاری از محصولات کشاورزی، نسبت به قیمت جهانی بحث شد؛ از قبیل شکر، چای، گندم، علوفه، روغن و برنج و .... راه علاجی، جز حمایت بیشتر دولت ارایه نمی‌دهند؛ گرچه می‌دانند که مسیر صحیح، اصلاح شیوه تولید است. مدیران [وزارت]جهاد سازندگی، نگران اثر رأی جهادی‌ها در نتیجه ادغام وزارت‌اند.

خانواده آقای [عبدالله]عقبایی، [فرمانده اسبق ناحیه انتظامی تهران‌بزرگ]، برای نجات ایشان از زندان استمداد کردند. معتقدند، با اعمال نفوذ ستادکل [نیرو‌های مسلح]، زندانی شده است. به آقای [اسحاق]جهانگیری، [وزیر صنایع و معادن]در مورد پرداخت حقوق آقای لبافی‌نژاد، [برادر شهید مرتضی لبافی‌نژاد]، و به آقای دکتر [عبدالله]جاسبی، [رییس دانشگاه آزاد اسلامی]، در مورد مراعات حال دانشجویان انتقالی تذکر دادم. دکتر جاسبی، درخصوص نامزدشدن برای انتخابات [ریاست‌جمهوری]مشورت کرد؛ به نتیجه‌ای نرسیدیم.

جلسه سران کشور‌های عرب در امان، امروز تمام شد. در قطعنامه پایانی، در مورد فلسطین مواضع خوبی آمده؛ گرچه در مورد جزایر سه‌گانه، به ناحق از امارات حمایت کرده‌اند. آمریکا، پیشنهاد هفت‌کشور غیرمتعهد به شورای امنیت سازمان ملل، در مورد اعزام نیرو‌های ناظر صلح [به فلسطین]را وتو کرد و باعث خشم اعراب و جهان اسلام شد.

بعضی از مراکز پژوهش غربی، در مورد بی‌ثمر بودن سال گفت‌وگوی تمدن‌ها، در آرامش جهان نظر داده‌اند؛ با توجه به بحران خاورمیانه و وضع عراق، کویت، هند، پاکستان، آذربایجان، ارمنستان، سومالی، سودان و کنگو و ... و نیز اختلافات جدی روسیه و آمریکا بر سر جنگ ستارگان و همکاری با ایران. مجلس اعیان انگلیس هم به دنبال مجلس عوام، لیست گروه‌های تروریستی، منجمله منافقین [= سازمان مجاهدین خلق]را تصویب کرد و علی‌رغم مخالفت بعضی نمایندگان، مصوبه اجرایی داد.

دیگر خبرها

  • روایت رفسنجانی از استمداد خانواده فرمانده ارشد نیروی انتظامی برای رهایی از زندان
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح افزوده می‌شود
  • تصاویر تکان دهنده از شهادت دو فلسطینی غیر مسلح بدست رژیم صهیونیستی
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان
  • نیرو‌های مسلح یمن از اجرای شش عملیات جدید خبر داد
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار نفر شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • استاندار بوشهر : تا کنون ۳میلیون گردشگر نوروزی وارد استان شده‌اند
  • افزایش نسبی دمای هوای اردبیل نسبت به سال های گذشته