Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۲ هزارمگاوات برق بیشتر از پارسال مصرف شد، دلار، ابزار سلطه آمریکا بر جهان است، مردم از سایت چارتر٧٢٤ و safarme بلیت نخرند، سومین مرحله از ثبت‌نام مسکن ملی آغاز شد برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز پنجشنبه ۱۸ دی شبستان به شرح زیر است:

بیش از ۲ هزارمگاوات برق بیشتر از پارسال مصرف شد

گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد که میزان مصرف برق روز گذشته و در ساعت ۱۸ درحالی به رقم ۴۰ هزار و ۳۶۰ مگاوات رسید که پارسال در همین بازه زمانی میزان مصرف ۳۷ هزار و ۹۰۷ مگاوات بوده که رشد ۲ هزار ۴۵۳ مگاواتی یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته میزان مصرف برق روز گذشته در ساعت ۱۸ نسبت به مدت مشابه روز ماقبل آن (سه شنبه که چهل هزار و۵۷۱ مگاوات بود)۲۱۱ مگاوات کاهش یافت.

مصرف برق ساعت ۱۱ و ۳۵ دقیقه ۳۷ هزار و۷۲۶ بود که پارسال در همین بازه زمانی ۳۴ هزارو ۶۷۳ مگاوات بود و این امر نشان از رشد مصرف ۳ هزار و ۵۳ مگاواتی دارد.

مصرف برق بخش صنایع در ساعت ۱۸ چهار هزار و ۵۰۳ مگاوات بود اما در ساعت ۱۱ و ۳۵ دقیقه چهار هزار و ۳۵۲ بود.

این روزها به دلیل افزایش سرمای هوا مصرف گاز در بخش خانگی بالاتر رفته و همین امر سبب شده میزان عرضه گاز به نیروگاه ها کاهش یابد.

کاهش عرضه گاز به نیروگاه ها از یک طرف موجب روی آوری نیروگاه ها به سوخت جایگزین شده که احتمال افزایش آلودگی را به همراه خواهد داشت و از طرف دیگر احتمال اعمال خاموشی را به همراه آورده است.

در همین باره معاون برق و انرژی وزیر نیروبا اشاره به اینکه نزدیک به ۲۵۰ میلیون مترمکعب از گاز کشور در بخش گرمایش مصرف می‌شود، گفت: هرگونه تلاش برای کاهش مصرف برق می‌تواند بطور مستقیم در مصرف گاز تاثیرگذار باشد.

 

دلار، ابزار سلطه آمریکا بر جهان است

برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص تلاش چین و روسیه برای حذف دلار از معاملات خود با دکتر محمد آقا قوام نماینده سابق ایران در صندوق بین المللی پول به صورت تلفنی گفتگو کرد.

محمد آقا قوام با بیان اینکه حذف دلار در یک فرایند زمانی و به تدریج رخ خواهد داد، گفت: اساساً از نظر فنی مکانیزم حذف دلار در کوتاه مدت امکان پذیر نخواهد بود البته بدون تردید حذف دلار از سوی برخی از کشورها آغاز شده و هدف اصلی یعنی حذف کامل دلار در طولانی‌مدت را مد نظر دارند.

وی درباره فرآیند حذف دلار توسط کشورها توضیح داد و بیان کرد: این کشورها به وسیله پول ملی خود و با کاهش دادن سهم دلار در مبادلات دو جانبه و کاهش دادن سهم دلار در ذخایر انرژی خود فرآیند حذف این ارز را در معادلات و معاملات خود آغاز کنند.

نماینده سابق ایران در صندوق بین المللی پول بیان کرد: واقعیت این است که تسلط دلار در نظام پولی تجاری و پرداخت‌های مالی در جهان بعد از جنگ جهانی دوم آغاز شد زیرا این کشور پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی ظهور کرد.

وی با اشاره به اینکه دلار توسط صندوق بین المللی پول مصوب شد، عنوان کرد: بر اساس نظامی که توسط این صندوق تعریف شد دلار معادل طلا تعریف شد به طوری که بعد از آن 75 درصد پرداخت‌ها در تجارت بین المللی به دلار است. این تسلط دلار که به دنبال خود، تسلط سیاسی و اقتصادی را به وجود آورد، برنامه‌ای بود که آمریکا بعد از جنگ برای اینکه جایگاه و هژمونی خودش را بر دنیا تحمیل کند، اجرا کرد.

آقا قوام دلار را ابزار سلطه آمریکا بر جهان معرفی کرد و گفت: البته از سال‌ها قبل قدرت‌های اقتصادی قابل رقابت با آمریکا در دنیا ایجاد شده و به همین جهت آمریکا جایگاه خودش را از دست داده است که چین نمونه آن است.

 

مردم از سایت چارتر٧٢٤ و safarme بلیت نخرند

سازمان هواپیمایی کشوری صبح امروز (پنج شنبه) خبر داد که پیرو دریافت گزارش مبنی بر گرانفروشی بلیت هواپیما و رصد این سازمان، سایت‌های غیر مجاز فروش بلیت چارتر ۷۲۴ و safarme.com، بدون اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به فروش غیر قانونی و بالاتر از نرخ مصوب داشتند.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی، در راستای تکالیف قانونی این سازمان به دستگاه قضایی جهت پیگرد حقوقی معرفی شدند.

همچنین به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی اعلام شد فروش بلیت مستقیم یا غیر مستقیم آن شرکت‌ها توسط سایت‌های نامبرده غیر قانونی بوده و متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. 

 از هموطنان تقاضا می شود با توجه به فعالیت غیر مجاز سایت چارتر ۷۲۴ و safarme.com، از خرید بلیت از این دو سایت خودداری کنند.

همچنین در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گرانفروشی، خارج از نرخ نامه مصوب و مندرج در سایت انجمن شرکتهای هواپیمایی، مراتب را از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس cao.ir اعلام تا با متخلفین برخورد قانونی انجام شود.

سازمان هواپیمایی در این اطلاعیه متذکر می شود که هر گونه سایت فروش بلیت هواپیما با پیشوند یا پسوند  ۷۲۴ نیز غیر قانونی است.

تعلیق پروانه فعالیت چهار شرکت خدمات مسافرت هوایی

این سازمان همچنین در اطلاعیه دیگری اعلام کرد که پروانه فعالیت چهار شرکت خدمات مسافرت هوایی در شهرهای کیش، اصفهان، تهران و ارومیه به علت گرانفروشی بلیت هواپیما توسط سازمان هواپیمایی کشوری به مدت ٣ ماه تعلیق شد.

پیرو رصد درگاه‌های فروش بلیت هواپیما توسط این سازمان و دریافت گزارش مبنی بر فروش بالاتر از نرخ مصوب بلیت، پروانه فعالیت شرکت های خدمات مسافرت هوایی مقتدرسیر ایرانیان کیش در شهر کیش، عتیق گشت اصفهان در شهر اصفهان، آرش پرواز آذر آبادگان در شهر ارومیه و سپند پرواز شرق در شهر تهران به مدت ۳ ماه تعلیق شد.

 

سومین مرحله از ثبت‌نام مسکن ملی آغاز شد

متقاضیان فاقد مسکن از ساعت ۱۰ صبح امروز می‌توانند نسبت به ثبت‌نام جدید در طرح مسکن ملی اقدام کنند. در این مرحله برای ثبت‌نام متقاضیان جدید در شهرهای فاقد ثبت‌نام در مراحل قبل و بر اساس ظرفیت‌های احصا شده در ۱۸۳ شهر واقع در ۱۹ استان کشور شامل ایلام، بوشهر، تهران، خراسان شمالی، سیستان‌وبلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، قزوین، آذربایجان‌غربی، مازندران، مرکزی، سمنان، خوزستان، فارس، همدان، خراسان‌رضوی و هرمزگان برنامه‌ریزی شده است.

متقاضیان این شهرها می‌توانند تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه (۲۵ دی) با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir نسبت به ثبت‌نام بر اساس شرایط اعلامی اقدام کنند.

با توجه به محدودیت تامین اراضی، پس از پالایش و احراز شرایط، متقاضیان نهایی به میزان ظرفیت احصا شده از بین متقاضیان تایید شده انتخاب خواهند شد.

سومین مرحله از ثبت نام مسکن ملی به دلیل بدحسابی متقاضیانی انجام می‌گیرد که نسبت به تکمیل آورده خود اقدام نکردند و به همین دلیل فرصت دوباره‌ای برای ثبت نام نفرات جدید فراهم شد.

 

هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۶۶ هزار تومان

امروز (پنجشنبه ۱۸ دی) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۶۶ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۹۲۲ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۵۵۵ هزار تومان،  سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۷۹۷ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۱۲ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان است.

 

امروز (پنجشنبه ۱۸ دی) در بازار ارز دلار ۲۵ هزار و ۸۵۴ تومان، یورو ۳۱ هزار و ۷۴۰ تومان، پوند ۳۵ هزار و ۳۹۶ تومان، درهم امارات ۷۱۲۷ تومان، یوان چین ۴۰۲۰ تومان، لیر ترکیه ۳۵۴۰ تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (چهارشنبه ۱۷ دی) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۰۶ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۹۴۶ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۶۰۸ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۹۹۸ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۲۶۴ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان بود.

 

روز گذشته (چهارشنبه ۱۷ دی) در بازار ارز دلار ۲۵ هزار و ۹۰۲ تومان، یورو ۳۱ هزار و ۷۶۸ تومان، پوند ۳۵ هزار و ۸۴۷ تومان، درهم امارات ۷۱۹۷ تومان، یوان چین ۴۰۶۰ تومان و لیر ترکیه ۳۵۳۰ تومان بود.

 

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳۱ ارز افزایش و ۵ ارز کاهش یافت. نرخ ۱۱ ارز نیز ثابت ماند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار سومین مرحله از ثبت نام مسکن ملی سازمان هواپیمایی کشوری سکه بهار آزادی طرح عیار یک میلیون بلیت هواپیما گرم طلای بین المللی هزار تومان ۲ میلیون فروش بلیت روز گذشته حذف دلار مصرف برق بر اساس آغاز شد ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب لیبرال دموکرات انگلیس در گزارشی اعلام کرد بیمارانی که دچار سکته قلبی در انگلیس می‌شوند باید بیش از ۲۴ ساعت معطل بمانند تا آمبولانس اورژانس سر برسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، براساس گزارشی که حزب لیبرال دموکرات‌ها امروز منتشر کرد، پارسال در انگلیس، اهداف خدمات آمبولانس، در همه سازمان‌های بهداشت و درمان این کشور، محقق نشد. براساس این گزارش، هدف وزارت بهداشت و درمان انگلیس این است که در موارد حاد، از جمله سکته‌های مغزی یا قلبی، آمبولانس‌ها در مدت ۱۸ دقیقه سر بالین بیمار برسند که تقریب در همه مناطق، پارسال چنین نشد.
در گزارش حزب لیبرال دموکرات‌های انگلیس آمده است مثلا در دو مورد در مناطق وارینگتون (Warrington) و استافوردشایر (Staffordshire) افرادی که خونریزی داشتند، بیش از ۲۵ ساعت منتظر آمبولانس ماندند.
ایندیپندنت نوشت جولیان هارتلی (Julian Hartley)، میدر عامل تامین خدمات در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گوید با توجه به کمبود نیروی انسانی، کاهش امکانات، همراه با افزایش درخواست ها، دولت انگلیس باید فورا بودجه بهداشت و درمان را افزایش دهد. وی افزوده در حالی که تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی هیچ گاه تا این اندازه فراوان نبوده است، مدیران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تلاش می‌کنند تا تاخیر‌ها را کم کنند.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ماه گذشته یک شرکت خصوصی که اخیرا در منطقه شرق انگلیس فعالیت می‌کند، برای اعزام آمبولانس، از هر بیمار ۹۹ پوند می‌گیرد. این روزنامه نوشت پارسال ۳۴ هزار بیمار در درون آمبولانس‌ها در بیرون از بیمارستان‌های انگلیس منتظر ماندند تا در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش شوند و آسیب دیدند.
بر اساس گزارش ماه پیش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، هفت میلیون بیمار در این کشور در فهرست انتظار آغاز درمان در بیمارستان‌های دولتی انگلیس اند.

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان
  • رئیسی به کراچی رفت
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • آغاز احداث پروژه ۳۵۰۰ واحدی مسکن سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر
  • آغاز ساخت ۳۵۰۰ مسکن سازمان انرژی اتمی در بوشهر +تصویر
  • آغاز پیش‌فروش بلیت «مست عشق» با رده‌بندی سنی ۱۵+
  • عملیات اجرایی ساخت مسکن کارکنان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی آغاز شد