Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسرور خواه گفت: حمله به عین‌‌الاسد وجهه انقلابی و استکبار ستیز ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد و موجب انسجام و همگرایی بیش تر محور مقاومت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا عابد مسرورخواه در گفت وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: بعد از حمله ژاپن به پایگاه دریایی ایالات متحده آمریکا در«پرل هاربر» وآغاز جنگ جهانی دوم، حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا که به زعم این کشور جزوی از خاک آمریکا محسوب می‌شد، بی‌سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که بعد از حمله ایران به عین الاسد، اندیشکده‌های آمریکایی مانند مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل اعلام کردند آمریکا باید در محاسبات خود نسبت به توان نظامی ایران تجدید نظر جدی کند افزود: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم تقریباً در هیچ جنگی حضور مستقل نداشته بلکه همراه با نیروهای شبهه نظامی در کشورهای مختلف وارد شده است، با این وجود در همین نبردها نیز عمدتاً نیروهای آمریکایی شکست خورده‌اند.

کارشناس مطالعات آمریکا با بیان این که حمله به عین‌الاسد، از اهمیتی راهبردی برخوردار بوده و محاسبات دشمن را دچار تغییرات جدی کرده است عنوان کرد: بدنه نیروهای نظامی ارتش آمریکا به هیچ وجه تجربه یک جنگ جدی و تمام عیار را ندارند و در حمله به عین الاسد نیز مصاحبه با سربازان و افسران نظامی حاضر در آن پایگاه نشان می‌داد که تاکنون با آن حجم از انفجارات مواجه نبودند و برای آنها بسیار وحشتناک تر از تجارب گذشته بود.

مسرور خواه با اشاره به آسیب های مذاکره با آمریکا برای جهان اسلام تصریح کرد: حمله به عین‌‌الاسد وجهه انقلابی و استکبار ستیز ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد و  خون تازه‌ای در شریان‌های افکار عمومی مستضعفین جهان جاری شد.

کارشناس سیاسی با بیان این که این حمله در منطقه به معنای انسجام و ادامه قدرت مقاومت بود به ویژه اینکه مقام معظم رهبری از این حمله به یک سیلی کوچک تعبیر نمودند و اصل انتقام را اخراج آمریکا از منطقه دانستند، خاطرنشان کرد: پاسخ منفعلانه آمریکا به این حمله وجهه پوشالی قدرتمندی را که این کشور از خود در جهان برساخته بود از بین برد و نشان داد ایران و جریان مقاومت امکان تحمیل ضربات بسیار سنگین به آمریکا را دارند و هیمنه رسانه‌ای آمریکا، نه به عنوان یک گزاره مبتنی بر واقعیت بلکه تنها یک برساخت ذهنی در افکار عمومی است.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم بین دو موضوع عقب نشینی جبهه استکبارواقدامات ایران و جریان مقاومت بیان کرد: حمله به عین‌الاسد دولت‌های همسو و پیرو آمریکا را از چتر حمایتی که آمریکا همواره وعده آن را به اذناب خود در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌داد ناامید ساخت و امروز این دولت‌ها می‌دانند که مواجهه نظامی با ایران به مراتب سنگین‌تر از آن است که دیگر دولت ها و آمریکا توان آن را داشته باشند.

مسرورخواه یادآور شد: حمله ایران به عین الاسد قدرت بازدارندگی توان نظامی ایران را تقویت و به جهانیان نشان داد و فرماندهان نظامی آمریکا را از عدم توانایی در مواجهه نظامی با ایران مطمئن‌تر ساخت، اگرچه که پیش از این نیز فرماندهان نظامی این کشور از این موضوع آگاهی داشتند.

کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه ریل‌ گذاری‌ها و اقدامات در جبهه مقاومت قائم به فرد نیست گفت: حمله به عین‌الاسد با هدف‌گذاری اخراج آمریکا از منطقه پیامی واضح برای محور مقاومت و سایر مستضعفین جهان داشت و آن ادامه مقاومت با تمام توان بود؛ حمله به عین‌الاسد سبب بازسازی روحیه و توان رزمندگی جریان مقاومت در منطقه شد و همگرایی بی‌سابقه‌ای را در این محور رقم زد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حمله به عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، مقاومت فلسطین باز هم شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را موشک‌باران کرد.

بر این اساس گردان‌های «المجاهدین» از حمله موشکی خود به «ناحال عوز» و شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه خبر داد.

منابع خبری ضمن تایید این خبر اعلام کردند که شهرک‌های صهیونیست‌نشین «سدیروت»، «ایبیم» و «نیرعام» در اطراف نوار غزه هدف حمله موشکی قرار گرفته‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که این موشک‌ها از شمال نوار غزه شلیک شده‌اند. این منابع اذعان کردند که یکی از این موشک‌های شلیک‌شده به صورت مستقیم به یکی از ساختمان‌های شهرک صهیونیست‌نشین «سدیروت» برخورد کرده و موجی از ترس و وحشت را در میان صهیونیست‌ها در پی داشته است.

کمی پیش‌تر نیز گردان‌های المجاهدین اعلام کرد که همزمان با سالگرد شهادت «عمر ابوشریعه» (ابوحفص) بنیان‌گذار این گردان‌ها، شهرک صهیونیستی «بئیری» را موشک‌باران کرده است.

پیش از این نیز مبارزان گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین)، سدیروت و نیرعام و شهرک‌های اطراف غزه را هدف حمله‌های راکتی قرار دادند.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها با نظامیان صهیونیست که به شرق جحر الدیک در مرکز غزه رخنه کرده بودند، مقابله کرده است.

این حمله‌ها در حالی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی ۲۰۱ روز است نقاط مختلف نوار غزه را آماج حمله قرار داده است و ویرانی‌های گسترده‌ای را در این باریکه ایجاد کرده است. موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین نشانگر آن است که رژیم صهیونیستی با وجود این حجم از وحشی‌گری نتوانسته از قدرت مقاومت فلسطین بکاهد و آن را از میان ببرد.

کد خبر 6088071

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی گردان‌های المجاهدین به سرزمین‌های اشغالی
  • فریز شدن رژیم صهیونیستی پس از عملیات موشکی وعده صادق
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی