Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به  نقل از صدا و سیما، محمدرضا خطاطی اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش‌های مراجع بین‌المللی، کشور ما در فهرست پرداخت‌کنندگان یارانه انرژی، با اختلاف زیاد نسبت به دومین کشور، در صدر قرار دارد.

خطاطی گفت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده در ترازنامه منابع هیدروکربوری کشور در سال ۹۶، ایران سالانه ۵۱ و ۲ دهم میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخش زیادی از یارانه انرژی، در بخش صنعت پرداخت می‌شود، افزود: ۳۴ درصد این یارانه، در حوزه نیروگاهی پرداخت می‌شود.

خطاطی گفت: حوزه‌های پالایشگاهی، پتروشیمی، و صنایع انرژی بر، مانند سیمان و فولاد، بیشترین سهم یارانه انرژی را دریافت می‌کنند و بخش خانگی، تجاری و حمل و نقل در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر بخش صنعت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، با تاکید بر اینکه باید از اتلاف منابع انرژی جلوگیری کنیم، گفت: در همین راستا، اقدام‌های اساسی در حال انجام است.

پربیننده ترین قیمت نفت پس از چالش‌های کنگره آمریکا افزایش یافت/ عربستان سعودی تولید نفت خود را کاهش می‌دهد؟ نفع اقتصادی واردات گاز از ترکمنستان جزئیات تازه از تخلفات شناور کره‌ای ایران بابت فروش نفت و گاز چقدر طلب دارد؟ امکان غنی‌سازی اورانیوم در سطوح ۴۰تا ۶۰درصد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صادرات نفت صادرات گاز مصرف سوخت یارانه سوخت یارانه انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس تکلیف قانونی مندرج در بند (ی) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر اتصال تمامی آزادراه‌های کشور به پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی، به دلیل عدم تحقق این امر معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

با ورود سازمان بازرسی، در مجموع از ۲۹ آزادراه در دست بهره‌‌برداری، ۲۴ آزادراه به طور کامل به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض تجهیز شده و ۵ آزادراه دیگر شامل آزادراه‌های اراک-خرم آباد، کنار گذر جنوبی تهران (غدیر)، قم-گرمسار، خرم آباد-پل زال و تهران-شمال باقیمانده که پیگیری این امر نیز در دستور کار است.

بنابراین گزارش، با تجهیز آزادراه‌های فوق به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض و عدم توقف وسائل نقلیه پشت دروازه‌های مربوطه، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت مسافران، طبق برآورد انجام شده و بر اساس گزارش وزارت راه، سالانه حدود ۳۶ میلیون لیتر بنزین (معادل ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال) و ۱۷ میلیون لیتر گازوئیل (معادل ۵۶۰۰ میلیارد ریال)، در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

در این راستا خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با ارسال نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور از پیگیری‌های به عمل آمده سازمان بازرسی و همچنین تلاش‌های صورت گرفته دست اندرکاران ذیربط تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • طرح یسنا؛ یارانه ۶۰۰ هزارتومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + جزییات
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • ورود رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به بوشهر