Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:44:16 GMT

نماینده مجلس: تونل بهشت‌آباد غیرتخصصی است

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۶۶۰۹

نماینده مجلس: تونل بهشت‌آباد غیرتخصصی است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: با اشاره به اینکه تونل بهشت‌آباد غیرقانونی است، تصریح کرد: این تونل غیر تخصصی است که متوقف بوده و خواهد ماند و اجازه اغاز به کار نخواهد داشت.

احمد راستینه ۱۸ دی‌ماه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای از چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: امروز به این باور رسیدم که می‌توان با نگاه جهادی و حرکت انقلابی تمام ظرفیت‌ها را برای استان‌های محروم کشور پای کار آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امروز مطمئن هستم که مشکل آب استان را حل خواهید کرد، افزود: منطق ما در مساله آب مشخص است، آب شرب، صنعت، کشاورزی و آب مورد نیاز مردم تامین و آنچه در خصوص طرح‌های انتقال آب وجود دارد علم، دانش و تخصص است که از طرح‌های انتقال آب غیرقانونی، زورگویانه و لابی‌گری عبور خواهیم کرد.

راستینه با اشاره به اینکه تمام ظرفیت‌های نظام را پای خدمت به محرومان کشور خواهیم آورد، تصریح کرد: ما سربازان نظام ثابت می‌کنیم این انقلاب توانایی حل همه مشکلات را دارد.

نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس بیان کرد: مصوبه اقدام راهبردی برای متوقف کردن یاوه‌گویی آمریکا را به تصویب رساندیم و با اصلاح ساختار بودجه و توزیع عادلانه، ثروت را رقم خواهیم زد.

وی با اشاره به اینکه درآمد سرانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری به شدت پایین‌تر است، تصریح کرد: سهم تولید ثروت استان از تولید ناخالص داخلی کشور ناچیز و رتبه ۲۸ را داراست، از طرفی متاسفانه رقم بیکاری بالاست که قطعا برای حل آن راهکار علمی و منطقی وجود دارد.

راستینه خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: ما در استان ظرفیت‌های مردمی را پای کار خواهیم آورد، شما نیز ظرفیت‌های قانونی را برای ما ایجاد و در این زمینه کمک کنید.

وی با اشاره به راه‌آهن مبارکه-سفیددشت- شهرکرد، بیان کرد: خوشبختانه با تلاش و پیگیری مجمع نمایندگان استان و استاندار راه‌آهن به نقطه قابل قبولی رسیده که لازم است کمک کنید تا اعتبار نهایی آن با توجه به قول وزرای مربوطه، تامین و سال آینده صدای سوت قطار در شهرکرد شنیده شود.

راستینه با تاکید بر طرح‌های ۳۱ گانه کشاورزی در استان، گفت: لازم است کمک در این زمینه انجام شود تا مشکل این طرح‌ها برطرف و مشکل اشتغال ۳۵ هزار نفری که در این شرکت‌های تعاونی وجود دارد برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح بن- بروجن اولویت اساسی استان است، اظهار کرد: این طرح جزو طرح‌های ملی است که ریاست جمهوری متعهد شده که سال آینده طرح بن-بروجن به بهره‌برداری برسد.

این نماینده مجلس گفت: در برخی از شهرها و روستاهای استان زمین‌های اوقافی وجود دارد که این امر نیازمند کار جهادی است و تا جایی که امکان دارد مشکل این زمین‌ها را برطرف کنید.

وی با بیان اینکه بحث منابع طبیعی و محیط زیست موجب شده امکان توسعه کار و اشتغال در روستاها شود، افزود: به دنبال این امر، مهاجرت بیش از یک میلیون نفر از مردم استان به استان همجوار را شاهدیم.

راستینه در خصوص توسعه پارک‌های علم و فناوری در استان، بیان کرد: با تمرکز بر شرکت‌های دانش بنیان می‌توان مشکل اشتغال استان را برطرف کرد.

وی یادآور شد: مناطق محرومی در چهارمحال‌وبختیاری وجود دارد که نیازمند نگاه ویژه در اصلاح ساختار بودجه در بحث حمایت از محرومیت‌زدایی و تقسیم اعتبارات عادلانه است.

راستینه در خصوص شبکه‌های آبیاری همچون سد بیدکان، گفت: ۲۰۰۰ هکتار زمین موجود، می‌تواند به ایجاد اشتغال پایدار کمک کند که تنها با اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی می‌توان در آنجا اشتغال را توسعه داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تونل بهشت‌آباد غیرقانونی است، تصریح کرد: این تونل غیر تخصصی است که متوقف بوده و خواهد ماند و اجازه اغاز به کار نخواهد داشت.

این نماینده مجلس ادامه داد: همانگونه که آب جزو انفال است، بنابراین تابع تصمیم حاکمیت هستیم که تقاضا می‌شود با توجه به فرسودگی تجهیزات و ماشین‌آلات و اقلیم آب و هوایی استان ضرورت مازاد آب برای توسعه پایدار استان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به ناپایداری درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان، گفت: برای حل پایداری این امر باید در اصلاح قانون کمک شود تا اتفاقی برای رشد درآمد آن‌ها حاصل شود.

راستینه با اشاره به سفر در روزه رئیس مجلس به استان، اضافه کرد: روحیه جهادی در شما مشاهده شد که قطعا می‌توان با ظرفیت‌های مردمی تحول بزرگی را در این استان ایجاد کرد، اگر ظرفیت‌هایی برای کمک به محرومیت‌ این استان بیاورید قطعا ما در استان برای حل مشکلات تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی صنعت جوش ایران در هفشجان، گفت: این شهر به عنوان پایتخت جوش ایران به تصویب رسید که شهرک بزرگ سازه‌های فلزی را در این استان ایجاد خواهیم کرد.

این نماینده مجلس در خصوص راه‌اندازی صنایع فرآوری مالت ایران، افزود: تفاهم‌نامه‌ای در این راستا منعقد شده که برای بی نیازی کشور از واردات مالت کار بزرگی را انجام دهیم.

در ادامه حسین بامیری نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مزیت‌ها و استعدادهای منحصر به‌فرد در استان، گفت: مهم‌ترین مطالبه به حق مردم در بحث آب است، بیش از ۱۵۶ روستای شهرستان لردگان با تانکر آبرسانی می‌شوند یا دچار تنش آبی هستند.

بامیری افزود: مشکل آبی شهرستان لردگان در بخش سردشت مشاهده می‌شود به طوری که نزدیک به ۵۳ روستا فاقد آب شرب است، بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی با وجود تمام خدمات این امر زیبنده نیست‌.

وی تاکید کرد: استانی که تامین کننده ۱۱ درصد آب کشور و استان همجوار است، بخش اعظمی از مناطق روستایی و شهری آن دچار تنش آبی هستند و با مشکل آب شرب مواجه‌اند.

بامیری بیان کرد: یکی از اهداف سفر رئیس مجلس به استان بازدید میدانی و نظارت بر استان‌های دارای محرومیت بیشتر است که این کار به صورت هوایی و زمینی انجام شد، یکی از مزیت‌های شهرستان لردگان در بخش آب کشاورزی و سد خرسان ۳ بوده است و تولید برق، آب، آبزی پروری، رونق کشاورزی و ترویج صنعت کشاورزی و ایجاد اشتغال برای مردم این شهرستان بوده که متاسفانه از سال ۹۸ تاکنون اعتباری تخصیص داده نشده است.

وی گفت: در لایحه ۱۴۰۰ تنها ۲۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده در صورتی که اعتبارات این شهرستان معادل پروژه ۸ هزار میلیارد تومانی برآورد شده که نیازمند اهتمام ویژه است.

نماینده مردم لردگان در مجلس افزود: در شهرستان خانمیرزا به دلیل کمبود نزولات جوی و آسمانی دشت بزرگ خانمیرزا تبدیل به یک ویرانه شده است.

وی با اشاره به نرخ بیکاری ۲۵ درصدی در لردگان، تصریح کرد: دلیل آن عدم احداث صنایع پایین دستی است که وزیر نفت قرار بود این صنایع را احداث کند.

بامیری به حوزه حمل و نقل جاده‌ای و طرح توسعه چاه‌های نفتی اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است اعتبار مورد نیاز آزادراه لردگان به خوزستان هر چه سریع‌تر تامین شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه چهارمحال و بختیاری تونل بهشت آباد نماینده مجلس رئیس مجلس ظرفیت ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، احمد وحیدی عصر امروز در جلسه تکریم و معارفه استاندار لرستان، اظهار داشت: ملت ما در حال نزدیک شدن به فتح قله‌ها است و به تعبیر مقام معظم رهبری در این مسیر نباید خسته شویم.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق، اضافه کرد: این عملیات از قله‌های فتح محسوب می‌شود و ملت ایران در مسیر تحول و تکامل تاریخ نقش‌آفرینی کرده‌است.

وزیر کشور با تأکید به مقاومت ملت ایران، یادآور شد: غیورمردان ما در اقصی نقاط کشور و جبهه مقاومت در حال فعالیت هستند و کشور ما با مأموریت‌های چندگانه در حال حرکت در مسیر قله‌ها است.

وحیدی با بیان اینکه ما افول رژیم غاصب در نقشه راه کشور را دنبال می‌کنیم، بیان کرد: دشمن می‌خواهد وعده‌های دروغین به ما تحمیل کند.

وی با ذکر اینکه کشور ما با رهنمود‌های مقام معظم رهبری و میدان‌داری شهدا در اوج اقتدار و افتخار است، تأکید کرد: اتفاقات بی‌نظیری در روز‌های اخیر رخ داده است.

وزیر کشور با تأکید به تحولات در سطح جهانی و منطقه، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب عملیات وعده صادق را به ظهور قدرت اراده یک ملت تعبیر کرده‌اند.

وحیدی با بیان اینکه همه دنیا به افتخار مقابلۀ ایران با ظلم سر تعظیم فرود می‌آورد، گفت: ما باید برای بروز این اتفاقات شکرگزار باشیم و ثمرات انقلاب به‌طور مداوم به دنیا عرضه می‌شود.

وی با اشاره به نفی سیاست‌های باطل جهانی توسط جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: کشور ما به‌عنوان قدرتمندترین نیرو نقش خود را برای تعیین راه نقشه منطقه ایفا می‌کند و این نقشه راه پیروزی ملت فلسطین و افول رژیم غاصب را بیش از پیش تداعی می‌کند.

وزیر کشور با اشاره به تحقق اراده‌های بزرگ، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت امروز یک جبهه به‌هم پیوسته است و دشمن از این موضوع به شدت هراس دارد.

وحیدی با بیان اینکه نقش‌آفرینی‌های ما برای ساختن ایران مقتدر و توسعه یافته است، گفت: کشور ما امروز بر بال‌های قدرت فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی و سیاسی خود حرکت می‌کند و باید بعد اقتصادی را نیز بیش از پیش تقویت کرد.

وی با تأکید به اینکه تقویت اقتصاد از مهم‌ترین اموری است که نیازمند توجه بیشتر است، اضافه کرد: دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی در زمانی به مسئولیت رسید که دشمنان مشکلات متعددی را ایجاد کرده بودند و بعضی از کم‌کاری‌ها و کم‌تحرکی‌ها نیز مزید بر علت شد.

وزیر کشور با ذکر این نکته که تغییر ریل از توجه به خارج به توجه به داخل و اتکا به داشته‌ها و توانمندی‌ها گفتمان اصلی دولت است، خاطرنشان کرد: بستر‌ها به‌گونه‌ای هم‌اکنون فراهم است که باید در مسیر پیشرفت جهش داشت.

وحیدی با بیان اینکه تلاش شبانه‌روزی از ویژگی‌های بارز دولت است، یادآور شد: این اقدام ما را می‌تواند با سرعت بیشتری در مسیر رو به رشد حرکت دهد.

وی با اشاره به اینکه استاندار لرستان در گفتمان انقلابی‌گری و حرکت مجاهدانه حرکت کرده‌است، بیان کرد: این استان دارای مردمی غیور و شریف است و این فرصت ارزشمندی برای کشور است.

وزیر کشور با بیان اینکه کار‌های زیادی باید در لرستان انجام شود، تأکید کرد: کار دولت با خواسته‌های این استان کاملاً تطابق دارد و حاکم‌بودن گفتمان انقلابی می‌تواند ظرفیت‌ها را به‌کار بگیرد.

وحیدی با اشاره به ساخت سد معشوره، گفت: این سد که مدت‌ها تعطیل بود مطالبه مردم است و مجوز ماده ۲۳ سد معشوره نیز اخذ شده است.

وی با بیان اینکه ساخت سد معشوره تقریباً تعطیل شده بود، اما جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان قرار گرفت، بیان کرد: احداث این سد زمان‌بر است و با تأمین اعتبارات لازم احداث می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به راه‌اندازی مجدد پروژه راه‌آهن به‌عنوان مطالبه مردم، اعلام کرد: این پروژه هم در دستور کار دولت قرار گرفت و ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وحیدی با تأکید به افزایش تولید گندم در لرستان در دولت سیزدهم، گفت: ۵۰۰ هزار تولید گندم در این نشان‌دهنده تحول عظیم در بخش کشاورزی است.

وی با بیان احیای حدود ۲۰۰ واحد اقتصادی در لرستان، اضافه کرد: این اقدامات موج حرکت مثبتی در این استان است که باید تقویت شود.

وزیر کشور با تأکید به سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی در لرستان، عنوان کرد: ۲۰ هزار میلیارد این اعتبار از سوی بخش خصوصی بوده است.

وحیدی با اشاره به بسترسازی برای مشارکت مردم در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصاد لرستان، بیان کرد: از فعالیت بخش خصوصی باید در انجام کار‌های بزرگ استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • بازدید نماینده عالی دولت در خراسان رضوی از پروژه کنترل آب‌های مازاد مرزی