Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، حسین شهیدزاده، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره آلودگی هوا اظهارداشت:  برخی آلاینده‌ها که به آنها «آلاینده‌های معیار» می‌گویند، به طور مداوم اندازه‌گیری می‌شوند، ازجمله این آلاینده‌ها، ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون است. 

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین آلاینده هوای تهران در زمستان‌ها ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون و در تابستان‌ها آلاینده اُزُن است، اظهار کرد: پاک‌ترین ماه امسال ‌پایتخت، فروردین بود که بر اساس روش جدید محاسبه شاخص، ۱۵ روز هوای پاک داشتیم و آلوده‌ترین ماه تابستان تیرماه بود که ۲۰ روز، آلاینده اُزُن بالاتر از حد مجاز رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهیدزاده با بیان اینکه در آذر نیز هوای تهران ناسالم بود و اصولاً هر سال با سرد شدن هوا، ارتفاع لایه مرزی پایین می‌آید و باد کم می‌شود و همزمان، ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون افزایش می‌یابد، تصریح کرد: سال ۹۷ وضعیت کیفیت هوای تهران نسبت به سال‌های پیش از آن عالی بود زیرا که پایتخت، متلاطم‌ترین جو و پربارش‌ترین سال را پشت سر گذاشت. 

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از اندازه‌گیری پیوسته کیفیت هوای تهران توسط ۲۱ ایستگاه سنجش شهرداری تهران و ۱۴ ایستگاه سنجش سازمان حفاظت محیط زیست در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند نتایج این اندازه‌گیری‌ها را به طور آنلاین از طریق گوشی تلفن همراه خود مشاهده کنند. 

وی با اعلام اینکه از سال ۹۶ که «قانون هوای پاک» ابلاغ شده است تا الان، هیچ موتورسیکلتی اسقاط نشده است در صورتی که بر اساس این قانون، قرار بود به ازای تولید هر موتورسیکلت نو یک موتورسیکلت آلاینده اسقاط شود، تأکید کرد: با توجه به آمار کم خودروهای دارای معاینه فنی برتر، برآورد می‌شود کاتالیست حدود 90 درصد خودروهای تهران خراب باشد که نسبت به تعویض آنها اقدام نمی‌شود. 

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در تهران بیش از 3 میلیون دستگاه خودرو وجود دارد که حدود یک میلیون و 200 هزار دستگاه آن به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کرده و بقیه خودروها که 60 درصد از خودروها است، به دلیل انجام معاینه فنی استاندارد و سخت‌گیرانه در مراکز مکانیزه معاینه فنی تهران به مراکز اطراف شهر مراجعه می‌کنند.

شهیدزاده بیان داشت متأسفانه نظارت کافی بر روی این مراکز وجود ندارد و در صورت برخورد با متخلفان هم این برخورد، بسیار ضعیف و غیر بازدارنده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کیفیت هوای تهران معاینه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۷۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت قابل قبول شد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۸ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران بهبود یافته و در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۹۵ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۲ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۰ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره
  • وضعیت هوای تهران در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران منصوب شد
  • امروز هوای تهران پاک است
  • پذیرش ۱۵ هزار و ۸۰ خودرو در مرکز معاینه فنی شهرکرد
  • هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • هوای پایتخت قابل قبول شد