Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد احمدی گفت: مهمترین پیام حمله موشکی به عین‌الاسد در تلفات و نابودی زیرساخت‌ها و ابزارهای جنگی آمریکا نبود، بلکه شکست تابو و هیمنه آمریکا پس از 70 سال در جهان بی‌سابقه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بلاغ، روز هشتم ژانویه ۲۰۲۰  مصادف با 18 دی‌ماه سال 98 نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اقدام متقابل به عملیات ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی عراق طی عملیاتی با 13 فروند موشک بالستیک زمین به زمین قیام و فاتح313 پایگاه آمریکایی عین الاسد در خاک عراق را در هم کوبید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این اقدام ایران که پس از تهدید‌های دونالد ترامپ علیه کشور صورت گرفت علاوه بر اثبات اراده ایران درتقابل با آمریکا، نوید بخش فصل نوینی در تحولات منطقه و جهان بود که در  آن آمریکا آن هیمنه و سلطه پیشین را ندارد.
  محمد احمدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه از دست دادن سردار سلیمانی خسارت بزرگ معنوی برای جامعه ما است و خسارت آن غیرقابل جبران و نابخشودنی است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از شهادت سردار سلیمانی انتقام سختی از آمریکا گرفت و آمریکایی‌ها در عین الاسد با خسارت جدی مواجه شدند.
  وی افزود: اقدام موشکی ایران علیه پایگاه بسیار مهم آمریکا در عین الاسد، با تمامی ویژگی‌های تکنیکی، نظامی، نتایج بدست آمده، پیام‌های گوناگونی منتقل کرد.
  کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: مهمترین پیام این حمله در تلفات و نابودی زیرساخت‌ها و ابزارهای جنگی آمریکا نبود، بلکه شکست تابو و هیمنه آمریکا پس از 70 سال در جهان بی‌سابقه بود.
  محمدی افزود: شدت، دقت، غافلگیری و تسلط بر حریف در عملیات به لحاظ الکترونیکی، برای آمریکا و با ضریب بسیار بالاتری، برای رژیم صهیونیستی، متحدان فاسد عرب و حتی متحدان اروپایی و شاید دیگر کشورها، هراسناک ارزیابی شد.
  وی خاطرنشان کرد:پایگاه نظامی عین الاسد که توسط ایران موشک باران شد بزرگترین پایگاه استقرار نیروهای نظامی آمریکا در عراق بود و بیش از 8 هزار نیرو در این پایگاه فعالیت می کردند.   کارشناس مسائل سیاسی گفت: حمله سپاه پاسداران به این پایگاه ضربه‌ای مهلک به پیکر نحیف اعتماد متحدان منطقه‌ای آمریکا به این کشور بود. 
  محمدی افزود: حتی پیش از این حمله نیز اعتماد کشورهای عربی به آمریکا به پایین‌ترین سطح خود رسیده بود زیرا سرنگون ساختن پهپاد «گلوبال هاوک» آمریکا توسط ایران و نیز حمله انصارالله یمن به دو پالایشگاه «البقیق» و «الخریص» در عربستان، علی‌رغم تمایل کشورهای عربی، واکنشی از سوی آمریکا به دنبال نداشت.
  وی در پایان با اشاره به برکت انقلاب اسلامی شرایط امروز کشورمان و تفاوت بسیار آن از چهار دهه گذشته، تاکید کرد: امروز ایران اسلامی در جایگاهی قرار دارد که بسیاری از کشورها آرزوی آن را دارند، استقلال و عزت کشور و میهن و ملت ما یکی از مهم ترین این ویژگی‌ها است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۸۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان، گفت: گستره حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل از نظر سیاسی دارای پیام‌های فراوانی بود که معادلات آمریکا و غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی را تغییر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسن البغدادی در نشست تجلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق که سالن همایش‌های شهید احمدی روشن دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به توقف روند عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: اگر عملیات طوفان الاقصی نبود، اهداف اسرائیل و حامیانش در زمینه عادی‌سازی روابط محقق می‌شد.

وی با اشاره به درگیری‌های اخیر حزب الله لبنان با رژیم غاصب صهیونیستی، افزود: سران کشور‌های غربی حامی اسرائیل بدانند هنوز حزب الله وارد جنگ نشده و صرفا این تحرکات و اقداماتش یک بازی و (شوخی) است نه جنگ.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه اصلی‌ترین و بهترین موشک‌های حزب الله در انبار آماده شلیک است و هنوز وارد میدان نشده، گفت: در عین حال این را هم باید در نظر گرفت که پاسخ اخیر ایران در عملیات وعده صادق نیز بیشتر جنبه تادیب داشت و شروعی برای جنگ نبود.

وی با اشاره به عملیات‌ وعده صادق عنوان کرد: گستره حمله پهپادی و موشکی ایران، از نظر سیاسی دارای پیام‌های فراوانی بود که معادلات آمریکا و غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی را تغییر داد.

البغدادی با اشاره به اتفاقات اخیر در اصفهان، به فرافکنی‌های رسانه‌های عربی در این خصوص اشاره کرد و گفت: در حالی رسانه‌های عربی از حمله گسترده موشکی به اصفهان خبر می‌دادند و تیترهایشان را می‌زدند که خود اسرائیل تاکید می‌کرد «من حمله موشکی به ایران نکرده‌ام».

وی با بیان اینکه محور مقاومت همچنان محکم و استوار، هیچ ترسی از مقابله با رژیم غاصب صهونیستی ندارد، بیان کرد: در راه مقابله با اقدامات و فعالیت‌های این رژیم کودک کش بر اساس تکلیف عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق