Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@18:27:30 GMT

علت گرسنگی بعد از وعده‌های غذایی

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۸۶۷۱

گرسنگی ناشی از انواع مختلف تعاملات پیچیده بین دستگاه گوارش شما، هورمون‌ها و سیستم عصبی است.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: متاسفانه بسیاری از عوامل می‌توانند این تعامل را مختل کنند و باعث شوند شما به محض اتمام یک وعده غذایی، مجددا احساس گرسنگی بیش از حد کنید:

انتخاب وعده‌های غذایی خیلی کوچک: بنا به عقیده محققان دانشگاه کمبریج، کسانی که به طور معمول ۳۰۰ کالری یا کمتر را در وعده صبحانه دریافت می‌کنند، وزنشان بسیار بیشتر از کسانی است که این میزان کالری دریافتی در آن‌ها بیش از ۵۰۰ کالری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتقاد بر این است که خوردن یک وعده صبحانه مفصل، باعث تنظیم قند خون شما در طول روز می‌شود و کمتر احساس گرسنگی می‌کنید. به عقیده محققان، شما باید درصد بیشتری از کالری روزانه خود را از طریق وعده صبحانه دریافت کنید.

تشنه ماندن: بسیاری از مواقع، احساس گرسنگی واقعی نیست بلکه هشداری است که به شما می‌گوید باید آب بنوشید؛ بنابراین دفعه بعد که احساس کردید نیاز به دریافت وعده‌های غذایی دارید، یک لیوان آب بنوشید. سپس چند دقیقه صبر کنید تا ببینید واقعا گرسنه هستید یا نه.

غذا‌های کنسروی خورده اید: بیسفنول شیمیایی به نام BPA معمولا در غذا‌های کنسرو شده وجود دارد و عامل مهم ابتلا به چاقی و سایر مشکلات سلامتی است. به عقیده محققان دانشگاه هاروارد، این ماده شیمیایی منجر به تولید بیش از حد هورمون لپتین می‌شود که اشتیاق به مصرف غذا را بالا می‌برد.

خیلی سریع غذا می‌خورید: معمولا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا معده شما سیگنال‌های سیری را به مغز ارسال کند؛ بنابراین اگر سریع غذا بخورید، خطر ابتلا به گرسنگی مجدد بعد از مصرف غذا وجود دارد. حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه برای غذا خوردن وقت بگذارید. تحقیقات نشان داده که آرام غذا خوردن باعث لاغری و تناسب اندام نیز می‌شود.

فیبر نمی‌خورید: سرعت هضم غذا روی احساس شما تاثیر می‌گذارد. فیبر در مقایسه با کربوهیدرات‌ها و قند‌های ساده به مدت طولانی تری در شکم باقی می‌ماند و باعث احساس سیری طولانی مدت می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود همراه با غذا‌های پرچرب، سبزیجات، دانه‌های کامل وحبوبات را نیز مصرف کنید تا احساس گرسنگی زودهنگام در شما کاهش یابد.

دچار برخی مسائل پزشکی هستید: برخی شرایط پزشکی وجود دارد که باعث گرسنگی غیر عادی می‌شود مانند دیابت، بارداری، مسائل مربوط به روده و حتی برخی داروها. در صورت احساس گرسنگی زودهنگام بعد از غذا، نسبت به تشخیص هر کدام از این موارد، با پزشک تان در تماس باشید.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبارسلامت گرسنگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گرسنگی احساس گرسنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن بیش از ۲۰ فلسطینی حین بیرون آوردن جعبه‌های کمک از دریا 

طبق اعلام مقامات بهداشتی غزه بیش از ۲۰ فلسطینی از ابتدای هفته جاری در حالی که تلاش می‌کردند جعبه‌های کمک‌های بشردوستانه را که برای مردم غزه به دریا انداخته می‌شوند را دربیاورند، غرق شده‌اند.

به گزارش پراودا، به واسطه محاصره گسترده دریایی، زمینی و هوایی غزه، امکان ارسال راحت کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه میسر نیست. در همین راستا، برخی از کشور‌ها کمک‌های خود را با چتر از طریق هوا به دریا می‌اندازند.

در این میان مردم بی گناه غزه که تحت تاثیر تبعات جنگ و قحطی قرار دارند برای دسترسی به این کمک‌ها وارد دریا می‌شوند. گفته می‌شود مردمی که از بمباران رژیم صهیونیستی فرار کرده اند برای غذا جان خود را در آب دریا از دست می‌دهند.

در حال حاضر، بسیاری از مردم غزه در اردوگاه‌های مرزی با بحران قحطی و گرسنگی مواجه هستند. گزارش‌های پیشین سازمان ملل نشان می‌داد که شمال نوار غزه در اواسط ماه مارس تا ماه مِی با قحطی مواجه خواهد شد. همچنین ۷۰ درصد از جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه اکنون در گرسنگی شدید هستند. 

سامانتا پاور، مدیر آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده می‌گوید که قحطی پیش از اینها شمال غزه را در برگرفته است. 

کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهجویان، قحطی را حالتی می‌داند که در آن بخش قابل توجهی از جمعیت یک منطقه به غذای کافی دسترسی ندارند که در نتیجه آن سوء تغذیه شدید و جان سپردن افراد از گرسنگی و بیماری درپی آن بروز می‌کند. 

مقامات بین المللی اقدام رژیم صهیونیستی در غزه برای گرسنگی دادن به مردم را مصداق نسل کشی فلسطینیان می‌دانند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • سازمان ملل : ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • درباره فواید خوردن صبحانه بیشتر بدانیم
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • غرق شدن بیش از ۲۰ فلسطینی حین بیرون آوردن جعبه‌های کمک از دریا 
  • اهمیت صبحانه برای کودکان
  • هشدار یک سازمان بین‌المللی درباره بدترین گرسنگی جهان در نوار غزه