Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: کمیسیون‌ تلفیق بودجه در بحث مالیات و نفت رویکرد جدیدی را اتخاذ کرده که پس از تصویب نهایی اطلاع‌رسانی‌ می‌شود. - اخبار استانها -

سیدکاظم دلخوش  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه 1400 منابعی را از محل صندوق توسعه ملی پیش‌بینی کرده که کمیسیون تلفیق بودجه سعی دارد با توجه به سخنان مقام معظم رهبری ساختار مناسبی را برای این منابع لحاظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس افزود: کمیسیون تلفیق بودجه در بحث نفت و مالیات رویکرد جدیدی داشته و اکنون بحث‌های مالیاتی و معافیت‌ها در این کمیسیون در حال بررسی بوده و پس از تصویب نهایی اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص انجام می‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: دولت در لایحه بودجه 1400 نرخ‌های متعددی را برای ارز پیش‌بینی کرده بود که اکنون کمیسیون تلفیق نرخ ارز را با مبلغ 17 هزار و 500 تومان تک نرخی کرده است.

استاندار گیلان: مردم برای جلوگیری از «قطع برق و گاز» صرفه‌جویی کنندکاهش 42 درصدی صید ماهی در گیلان؛ دام‌ صیادان غیرمجاز از دلایل این کاهش استمیزان فرسودگی شبکه برق گیلان از سایر نقاط کشور بالاتر است

وی تصریح کرد: موضوع تعرفه کالاهای اساسی و داروها در حال بررسی بوده و تلاش ما بر این است تا مردم در این حوزه با آسیب مواجه نشوند؛ پس از نهایی شدن مصوبات کمیسیون تلفیق در این بخش، تصمیم نهایی در صحن مجلس اتخاذ می‌شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمیسیون تلفیق بودجه فرمایشات مقام معظم رهبری را خط قرمز خود دانسته و دولت نیز توصیه‌های ایشان را پذیرفته است.

دلخوش خاطرنشان کرد: مواردی که مقام معظم رهبری در لایحه بودجه 1400 تذکر دادند شامل موضوعات صندوق توسعه ملی، اوراق، مالیات و نفت بوده که کمیسیون تلفیق در این مباحث به جد ورود کرده و توجه کاملی دارد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت تاکنون در مقاطع مختلف با اذن مقام معظم رهبری برای بخش‌های کشاورزی، صنعت، کرونا، سدسازی و تامین آب آشامیدنی روستاها برداشت‌هایی از صندوق توسعه ملی داشته است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: کمک به سرمایه‌گذاری‌های کشور در بخش خصوصی و تعاونی‌ها و اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه نیز از جمله موارد برداشت دولت از صندوق توسعه ملی است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: در برخی از بخش‌ها معافیت‌های مالیاتی برداشته شده و در برخی نیز مبلغ مالیات افزایش‌هایی داشته که البته با توجه به متفاوت بودن مالیات در بخش‌های مختلف میزان آن قطعی نشده است.

انتهای پیام/614/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری صندوق توسعه ملی عضو کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است

فاطمه قاسم پور ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با تاکید بر اینکه مجلس مصوبه ای در مورد اخذ مالیات از مهریه نداشته تاکید کرد: اوایل مجلس یازدهم تعدادی از نمایندگان طرح‌هایی را در موضوع مهریه تدوین کردند و یکی از پیشنهاداتی که همان زمان مطرح شد، موضوع مالیات بر مهریه بود که کنار گذاشته شد.

وی افزود: چنین قانون و مصوبه ای در مجلس تصویب نشده و به تبع در رویه جاری قوه قضاییه نیز چنین چیزی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اوایل مجلس یازدهم تعدادی از نمایندگان طرح‌هایی را در موضوع مهریه تدوین کردند و یکی از پیشنهاداتی که همان زمان مطرح شد، موضوع مالیات بر مهریه بود که کنار گذاشته شد.

قاسم پور با بیان اینکه ارائه‌دهندگان این پیشنهاد تصور می‌کردند مالیات بر مهریه می‌تواند سبب کاهش میزان مهریه شود، ادامه داد: اگرچه کم‌ بودن میزان مهریه حسن است اما برای ترویج آن لازم است از ابزارهای فرهنگی استفاده کرد و چنین طرح‌هایی صرفاً سبب افزایش بار مالی ازدواج به ویژه برای خانواده دختر می‌شود و موانع ازدواج را بیش از پیش می‌کند. در هر صورت در حال حاضر چنین قانونی نداریم و این خبر شایعه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص سقف تعیین‌شده برای مهریه گفت: حکم قانون ۱۴۴ مالیات مستقیم یک حکم عام است یعنی هیچ آستانه‌ای و هیچ میزانی را به‌عنوان میزان معافیت برایش لحاظ نمی‌کند بلکه به‌طور کلی همه آن اموال منقول و غیرمنقولی که در قالب مهریه قرار است که به همسر برسد مشمول معافیت می‌داند.

دیگر خبرها

  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی و آمریکا را فروریخت
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • جدول ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در تلفیق بررسی شد