Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با میزان در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۵ روز آینده برای بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که این شرایط موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها شهر‌های صنعتی و پر جمعیت می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه این شرایط می‌تواند سبب کاهش کیفیت هوا در شهر‌هایی نظیر تهران، کرج، قم، اراک و اصفهان شود، ادامه داد: شرایط جوی این شهر‌ها برای تمام گروه‌های سنی ناسالم است و در مناطق پر تردد و اطراف صنایع آلاینده درون شهری این آلودگی می‌تواند به وضعیت بسیار ناسالم هم برسد.

بیشتر بخوانید: تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه توصیه می‌شود، اقداماتی جهت کاهش تردد خودرو‌ها، کنترل فعالیت واحد‌های صنعتی و کاهش آلاینده‌ها صورت گیرد، متذکر شد: بر عدم تردد غیر ضروری تمام افراد به ویژه سالمندان، کودکان و افرادی دچار بیماری‌های قلبی، تنفسی و ریوی هستند و همچنین اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز تاکید می‌شود.

نقشینه با اشاره به اینکه روی ارتفاعات البرز و جاده‌های کوهستانی در منطقه مرتفع البرز احتمال سقوط بهمن وجود دارد، افزود: طی ۲ روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم هستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت اظهار کرد: تهران طی ۵ روز آینده غبار‌آلود است و بشینه دمای امروز و فردای آن به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و کمینه دما برای شمیرانات ۳ درجه زیر صفر و برای مهرآباد یک درجه زیر صفر پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روند افزایش دما در تهران از روز یکشنبه تا جمعه آخر هفته ادامه پیدا می‌کند، بیان کرد: طی این هفته در پایتخت وزش باد آرامی رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی کشور هواشناسی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی کشور هواشناسی روز آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی مه آلودگی در ارتفاعات استان سمنان

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، وزش باد شدید و دمای هوا از بعد از ظهر فردا تا اواسط هفته آینده به تدریج افزایش می یابد .

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • پیش بینی مه آلودگی در ارتفاعات استان سمنان
  • کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • لغزندگی جاده چالوس و احتمال سقوط سنگ
  • جاده چالوس لغزنده است/احتمال سقوط سنگ
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان