Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استان کرمان، هفت پروژه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان شامل کلنگ‌زنی پروژه مواد شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی، کلنگ‌زنی پروژه مکانیزاسیون معدن مس سرچشمه، کلنگ‌زنی پالایشگاه جدید مس سرچشمه، کلنگ‌زنی تصفیه خانه آب شرب، کلنگ‌زنی فاز سوم توسعه تغلیظ، افتتاح مرکز نوآوری و شتاب‌دهی رفسنجان و افتتاح مرکز بحران ۵۰ تختخوابی شهدای صنعت مس در بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، کلنگ پروژه مواد شیمیایی مجتمع مس سرچشمه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به زمین زده شد.

مجید کهنوجی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در تشریح جزئیات این پروژه اظهار کرد: پروژه تولید مواد شیمیایی مجتمع مس سرچشمه با سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومان در این منطقه ایجاد خواهد شد و 165 نفر ظرفیت اشتغال آن است.

وی با بیان اینکه این پروژه طرف مدت سه سال به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: اهمیت این پروژه علاوه بر صرفه‌جویی ارزی و ارزآوری، در تولیدات استراتژیک آن است که اقدامی بزرگ در دوره تحریم‌ها و رشد و بالندگی رفسنجان خواهد بود.

 

 راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری و شتاب‌دهی صنعت مس کشور در رفسنجان

مجتمع مس سرچشمه در قبال مسئولیت اجتماعی خود و نیاز صنعت مس، به تاسیس این مرکز اقدام کرده است، صنعت مس هم سرمایه انسانی و امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خوبی دارد و هم اینکه صنعت مس یک برند بین المللی است که به تیم‌های تحت پوشش مرکز اعتبار خاصی خواهد بخشید.

از این‌رو، مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهید ستاری رفسنجان توسط مدیریت مجتمع مس‌ سرچشمه در راستای هم‌گام‌شدن با سیاست‌های شرکت‌های بزرگ دنیا و با توجه به پتانسیل‌های موجود در شهرستان پیشنهاد شد و در دی‌ماه ۱۳۹۸ تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، مجتمع مس‌ سرچشمه و دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان امضا شد.

این مرکز به‌عنوان هاپ در سه حوزه صنعت مس،پسته و بحران آب، آماده حمایت برای تبدیل ایده صاحب‌نظران و ایده‌پردازان به محصول خواهد بود. هدف اصلی این مرکز، ایجاد یک اکوسیستم حاوی استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، برای رونق تولید، اشتغال و ثروت در حوزه‌های هدف خواهدبود.

با توجه به وجود زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب از قبیل مرکز تحقیق و توسعه سرچشمه، آموزش، آزمایشگاه، کارگاه‌ها و افراد نخبه‌ای که در زمینه مس در مجتمع مس سرچشمه حضور دارند، پیشنهاد شد در حوزه‌های فرآوری مس، صنایع پایین‌دستی، صنایع‌دستی، بازاریابی و فروش، توریسم صنعتی و فناوری و تولید محتوا پذیرای ایده باشد، و همچنین با توجه به اقلیم شهرستان، موضوعات پسته و بحران آب به‌عنوان حوزه‌های اصلی هستند. کسانی که ایده‌ای در زمینه مس، پسته، مدیریت بحران آب و حتی در زمینه‌های دیگر دارند می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند. دوره‌های آموزشی منتورینگ، پیش‌شتاب‌دهی و پساشتاب‌دهی برای این افراد برگزار شده و ایده‌هایی که قادر به محصول شدن هستند از سایر ایده‌ها جدا می‌شوند و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

طبق برنامه پیش‌بینی‌شده قرار است بعد از برگزاری استارت‌آپ، 20 تیم انتخاب و سپس آموزش‌های اولیه برای ساخت محصول اولیه داده شود و در مرحله پساشتاب‌دهی طی دوسال تحت حمایت مجتمع‌ مس‌ سرچشمه قرار گیرند. تیم‌ها در مرحله تجاری‌سازی می‌توانند به اختیار خود جداگانه به کار ادامه دهند یا همکاری خود را با مجتمع مس سرچشمه ادامه دهند.

 

امیدواریم با برنامه‌ریزی منظم و تدوین یک نقشه راه ١٠ساله، این مرکز بتواند نیازهای صنعت مس را پوشش دهد و به‌عنوان قطب نوآوری و تکنولوژی در خاورمیانه بتواند با نرخ قابل قبولی ایده‌هایی در زمینه صنعت مس را به محصول تبدیل کند.

در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهید ستاری نگرانی فرد از تبدیل‌شدن ایده به محصول برطرف می‌شود، برای تولید محصول یک‌سری پشتوانه‌های مالی از طریق مرکز در اختیار تیم‌ها قرار می‌گیرد و حمایت‌های فنی و آموزشی نیز در مرحله پساشتاب‌دهی از تیم‌ها انجام می‌شود تا مرحله‌ای که محصول اولیه ساخته می‌شود. پس از ساخت نمونه اولیه، وارد مرحله تجاری‌سازی می‌شود که در این مرحله هزینه‌ها بسیار بالاترند که اگر صنعت مس به آن محصول نیاز داشته باشد در مرحله تجاری‌سازی، مرکز از آن پشتیبانی می‌کند و اگر آن محصول جزو نیازهای شرکت مس نباشد جلسه‌ای با حضور سرمایه‌گذاران برگزار خواهد کرد تا سرمایه‌گذار علاقه‌مند به محصول مشخص شود.

این مرکز در بخش‌های اتاق اختصاصی برای شرکت‌ها، منتورینگ و کنفرانس، سالن همایش، استارت‌آپ و شتاب‌دهی، در مجاورت هتل هیلان رفسنجان به بهره‌برداری رسید.

پروژه مواد شیمیایی نزدیک به یک‌هزار نفر اشتغالزایی دارد

اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در حاشیه کلنگ‌زنی پروژه مواد شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان عنوان کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیون یورو به علاوه ۳۰۰ میلیارد تومان در مجموع سرمایه‌گذاری حدود یک‌هزار میلیارد تومان ایجاد می‌شود که تولید مواد شیمیایی موردنظر کنسانتره تمام مجتمع‌های مس اعم از سرچشمه‌شهربابک و سونگون را تأمین می‌کند.

وی افزود: این پروژه نزدیک به یک‌هزار نفر اشتغالزایی دارد و تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: حسن این پروژه مانع از خروج ارز از کشور می‌شود.

افتتاح مرکز بحران ۵۰ تختخوابی شهدای صنعت مس سرچشمه در بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) به متراژ ۱۱۰۰ مترمربع، دارای سیستم فشار منفی، تریاژ ورودی و cpr، مجهز به فیلتر هوا و سه اتاق ایزوله افتتاح شد.

 

تصفیه‌خانه  آب اشامیدنی رفسنجان نیز که۳۰ میلیون مترمکعب در سال ظرفیت دارد و ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط مجتمع مس سرچشمه در آن انجام شده است، با حضور وزیر صمت کلنگ‌زنی شد.

بنا به اعلام مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، مدت زمان اجرای این پروژه ۱۸ ماه خواهد بود و تمام عناصر فلزی آب شهر رفسنجان را تصفیه می‌کند.

انتهای پیام/80016/ق/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: مس رفسنجان افتتاح شهید مرکز نوآوری و شتاب دهی پروژه مواد شیمیایی منطقه ویژه اقتصادی مجتمع مس سرچشمه میلیارد تومان سرمایه گذاری مس سرچشمه کلنگ زنی صنعت مس یک هزار تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: تحولات بنیادی در حوزه‌های مختلف امور شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان و وضعیت شهر، مهمترین اهداف مدیریت شهری در دوره ششم است. شهرداری تهران برای تحقق این اهداف علاوه بر عملیاتی کردن پروژه‌های نیمه تمام و رها شده و همچنین تکمیل آنها، طرح های جدیدی هم پیش بینی کرده و قصد دارد تا پایان دوره مدیریت شهری ششم آنها را بهره برداری کند.

شهرداری برای انعکاس آن چه در تهران رخ می‌دهد و تلاش هایی که برای امید بخشی به شهروندان صورت می گیرد، رویداد امید و افتخار را در دستور کار قرار داده است. رویدادی که در قالب آن یک پروژه بهره برداری و طرح دیگری کلنگ زنی می‌شود. این رویداد از سال ۱۴۰۱ آغاز شد و افتتاح‌های سال ۱۴۰۲ از مرز عدد ۱۰۰ هم عبور کرد. پروژه هایی که مطالبه شهروندان بودند در این رویداد تعریف، اولویت بندی، عملیاتی و بهره برداری شدند. رویداد امید و افتخار رویکردها، اهداف و دستاوردهای زیادی در حوزه های مختلف اجتماعی، عمرانی، ترافیکی و ... داشت که مروری بر آنها در سالی که گذشت (۱۴۰۲) خواهیم داشت.

اهداف و رویکردهای رویداد امید و افتخار توزیع عادلانه امکانات و کاهش فاصله و شکاف میان شمال و جنوب تهران گستره وسیع و تنوع پروژه‌ها در همه ساحت‌های موضوعی و نیازهای شهر جبران جاماندگی مزمن و اتمام پروژه‌های عقب‌مانده در شهر برقراری نهضت عمومی خدمت و ایجاد حرکت فراگیر در بدنه شهرداری، نیروها و مدیران توجه به خواست عمومی مردم و رفع مسائل از منظر زیست روزمره شهروندان موانع ای که در مسیر رویداد وجود داشتند هماهنگی بین بخش‌ها و تجمیع نیروها مسائل بودجه‌ای و تأمین اعتبارات پروژه‌ها استمرار و پیوستگی کار در طول یک سال و چند ماه هجمه‌های رسانه‌ای و غرض‌ورزی‌های سیاسی دستاوردهای رویداد اتمام پروژه‌های باقی‌مانده از قبل ایجاد رقابت بین مناطق و حرکت عمومی به نفع خدمت‌رسانی ایجاد مشارکت و همدلی بین مردم کاهش زمان انجام پروژه‌ها، پیش‌گرفتن از تورم و ذخیره منابع شفاف‌سازی پروژه‌ها و پاسخگویی به شورای شهر و مردم اصلاح تصویر ذهنی شهروندان نسبت به کم‌کاری‌های ادوار گذشته شهرداری اعتبار کل پروژه‌ها برآورد ارزش مالی پروژه‌های اجرای شده بر اساس قراردادها حدود ۸۶/۴۹ هزار میلیارد تومان برآورد ارزش مالی پروژه‌های در دست اجرا (کلنگ‌زنی) حدود ۴/۱۲۸ هزار میلیارد تومان برآورد ارزش مالی پروژه‌های کلنگ‌زنی قرارگاه مسکن حدود ۲۵۱ هزار میلیارد تومان ارزش به‌روز کل پروژه‌ها (جز مسکن) ۲۶/۱۷۸ هزار میلیارد تومان ارزش به‌روز کل پروژه‌ها با مسکن ۲۶/۴۲۹ هزار میلیارد تومان پراکندگی پروژه‌ها در تهران پروژه‌های بهره‌برداری‌شده در پهنه شمالی: ۲۲۲ مورد پروژه‌های بهره‌برداری‌شده در پهنه جنوبی شهر: ۵۵۰ مورد پروژه‌های در دست اجرا در پهنه شمالی شهر: ۲۶ مورد پروژه‌های در دست اجرا در پهنه جنوبی شهر: ۲۳ مورد مناطقی که رتبه اول در اجرای پروژه‌ها دارند منطقه ۱۸ با افتتاح ۲۵ پروژه در مقام اول منطقه ۴ با افتتاح ۲۶ پروژه در مقام دوم منطقه ۵ با افتتاح ۲۳ پروژه در مقام سوم سهم معاونت‌ها و مناطق از پروژه‌های مهم و بسیار مهم مناطق ۲۲ گانه: ۴۸ پروژه (۳۶ درصد) معاونت فنی و عمران: ۳۷ پروژه (۲۷ درصد) معاونت شهرسازی: ۱۵ پروژه (۱۱ درصد) معاونت حمل‌ونقل و ترافیک: ۱۵ پروژه (۱۱ درصد) معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست: ۱۱ پروژه (۸ درصد) حوزه شهردار تهران (سازمان مدیریت بحران): ۵ پروژه (۳ درصد) معاونت فرهنگی و اجتماعی: ۳ پروژه (۳ درصد) معاونت مالی و اقتصاد شهری: ۱ پروژه (۱ درصد) اهم پروژه‌های افتتاح شده در قالب شنبه‌های امید و افتخار پایانه بزرگ اکباتان

سال شروع: ۱۳۸۹

سال پایان: ۱۴۰۱

آغاز ساخت شاخه غربی بزرگراه یادگار امام

سال شروع ۱۴۰۱

سال پایان: ۱۴۰۲

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی

سال شروع: ۱۴۰۰

سال پایان: ۱۴۰۱

اتصال بزرگراه ارتش و لشکرک

سال شروع: ۱۴۰۱

سال پایان: ۱۴۰۲

افتتاح و بهره‌برداری از ۵ ایستگاه و ۱۱ کیلومتر مسیر خطوط ۶ و۷

سال شروع: ۱۳۹۴

سال پایان: ۱۴۰۱

رونمایی از تاکسی های برقی

سال شروع: ۱۴۰۲

سال پایان: ۱۴۰۲

احداث کارخانه بازیافت پسماند

سال شروع: ۱۳۹۸

سال پایان: ۱۴۰۲

افتتاح فاز اول بزرگراه شهید بروجردی

سال شروع: ۱۳۸۸

سال پایان: ۱۴۰۲

افتتاح فاز دوم یاور شهر ۹

سال شروع: ۱۴۰۱

سال پایان: ۱۴۰۲

احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراههای شهید نواب و تندگویان

سال شروع: ۱۴۰۰

سال پایان: ۱۴۰۲

بهره برداری از فاز دوم کمربند سبز تهران-۱۰۰۰ هکتار

سال شروع ۱۴۰۱

سال پایان: ۱۴۰۱

کد خبر 840977 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع پاکستان: افغانستان سرچشمه تروریسم در کشور ماست
  • هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود
  • چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟
  • افتتاح مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان
  • مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
  • رونمایی از چندین پروژه شهری در سنندج
  • بازدید وزیر بهداشت از اورژانس عوارضی قم تهران و یک مجتمع بیمارستانی
  • پارکینگ طبقاتی شهدا به‌زودی در سنندج کلنگ‌زنی می‌شود
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • وزیر نفت: پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود