Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:05:37 GMT

همه دانش‌آموزان در اجرای طرح کوچ سهیم می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۰۲۶۰

همه دانش‌آموزان در اجرای طرح کوچ سهیم می‌شوند

محمد جعفری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره ارزشیابی درس تربیت بدنی دانش آموزان اظهار داشت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا دستورالعمل اجرایی متفاوتی به ادارات کل استان‌های آموزش و پرورش ابلاغ شد که در این دستورالعمل از همه مناطق خواسته شده که ۶ نمره از ارزشیابی درس تربیت بدنی را به طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آخرین آمار برای طرح کوچ ۱۳ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۷۲۰ نفر است که همه تحلیل‌ها برهمین اساس انجام می‌شود و قرار نیست که به عدد، اضافه یا کم شود.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در واقع معلمان برای تمامی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی و متوسطه نمره تربیت بدنی را براساس آمادگی جسمانی، مهارت‌های ورزشی و فضای دانشی دانش‌آموزان اختصاص می‌دهند. براین اساس ۲ نمره پایان ترم تربیت بدنی دانش‌آموزان برای آمادگی جسمانی، ۲ نمره به حوزه دانشی و ۲ نمره‌هم مربوط به مهارت‌های ورزشی است.

جعفری در ادامه درباره چگونگی کسب نمرات حوزه‌های مختلف درس تربیت بدنی توضیح داد: کسب ۲ نمره در حوزه دانشی به آشنایی دانش آموزان در بحث مدیریت وزن یا مضرات اضافه وزن و چاقی و فواید تناسب اندام و خودآگاهی بخشی اختصاص یافته است.

وی یادآورشد: همچنین تست‌های آمادگی جسمانی به دانش آموزان کمک می‌کنند که وزن مناسبی داشته باشند و در نهایت معلمان در حوزه مهارت‌های ورزشی با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا فعالیت‌هایی را تعریف کرده‌اند تا دانش‌آموزان به راحتی در منزل انجام دهند و نمره خود را کسب کنند.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: از تمامی سرگروه‌های آموزشی تربیت بدنی طبق یک نامه رسمی درخواست شده که به طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان) به طور جدی نظارت کنند تا دانش آموزانی که تناسب اندام خود را حفظ کنند یعنی تربیت بدنی مناسبی داشته اند و افراد دارای اضافه وزن باید بتوانند بواسطه مداخله و مشاوره وزن خود را کاهش دهند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمارهای مسوولان وزارت آموزش و پرورش از سنجش دانش‌آموزان، ۲۱.۲ درصد دانش آموزان و ۱۴ درصد نوآموزان دارای اضافه وزن و چاقی هستند. بنابراین به منظور حفظ سلامت دانش آموزان باید کنترل وزن در دوره پیش دبستانی از سوی آموزش و پرورش و همچنین خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به دنبال این موضوع، وزارت آموزش و پرورش بسته محتوای علمی برای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان تدوین کرد و این پروژه را با یاری معلمان، دبیران، مدیران مدارس، مراقبان، دبیران تربیت بدنی و روسای مناطق و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها کلید زد.

بر اساس طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان قرار شد از ۳ آبان تا ۳۰ بهمن ماه برنامه هایی در زمینه راهنمایی، حمایت و مشاوره کنترل تغذیه و افزایش تحرک بدنی، برای دانش آموزان اجرایی شود. همچنین از دوم تا هشتم اسفند انجام امور مربوط به غربالگری و ارزیابی ثانویه دانش آموزان نیز برنامه ریزی شده است.

وزارت آموزش و پرورش در طرح کوچ با مشارکت معلمان، خانواده ها و دستگاه های عضو ائتلاف اجرای این طرح به ویژه وزارت بهداشت و صداوسیما، ضمن کنترل وزن و BMI دانش آموزان، با مداخله و ارایه برنامه های لازم، دانش آموزان را در تناسب وزن و افزایش تحرک و شادابی یاری می کند.

تداوم ارائه درس تربیت بدنی در دروان کرونا

جعفری همچنین درباره چگونگی ارائه درس تربیت بدنی به دانش‌آموزان پس از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: پس از تعطیلی مدارس چند مسیر برای فعالیت‌های تربیت بدنی دانش‌آموزان دنبال شد، در وهله اول در متن کانال محتوای رسمی شبکه شاد برای دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم براساس کتاب راهنمای معلم فایل‌هایی در سه حوزه آمادگی جسمانی، فعالیت‌های ورزشی و فضای دانشی بارگذاری شده است.

وی افزود: همچنین  جشنواره تولید محتوای الکترونیکی درس تربیت بدنی در فصل تابستان به صورت مجازی با توجه به سرفصل‌های کتاب راهنمای معلم برگزار شد که بر این اساس برای هر استانی یک سرفصل خاص برای مرحله کشوری در نظر گرفته شد.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در فضای مجازی ویدئو و پوسترهایی در خصوص مباحث ورزشی برای دانش‌آموزان ارائه شد، ادامه داد: همچنین روزانه از ساعت ۷:۴۵ دقیقه تا ۸ صبح بسته‌ای با عنوان فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزشی از شبکه آموزش برای دانش‌آموزان پخش می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: ویدئوهای تربیت بدنی در شبکه آموزش متناسب با دوره‌های مختلف تحصیلی فیلمبرداری و تدوین و همچنین براساس کتاب راهنمای معلم تهیه شده است.

وی به تفاهم نامه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با رادیو ورزش اشاره کرد و گفت: بسیاری از همکاران برای اجرای مفاد این تفاهم نامه بسیج و شناسایی شدند تا به عنوان کارشناس تخصصی و هم معلم تربیت بدنی روزانه از ۸:۳۰ تا ۹ صبح برای تدریس حضور یابند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی ایران و کشورهای جهان را به تعطیلی کشاند.

وزارت آموزش و پرورش از همان روزهای ابتدایی تعطیلی با شعار «آموزش تعطیل نیست» آموزش از راه دور را دستور کار قرار داد. بنابراین این وزارتخانه با کمک نهادهایی مانند صدا و سیما و وزارت ارتباطات و همچنین فعالیت معلمان شروع به آزمودن روش‌های مختلف یادگیری کرد.

در نهایت این وزارتخانه پس از شناسایی نیازهای دانش‌آموزان روش‌های مختلف یادگیری در فضای مجازی بویژه شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی و همچنین بسته‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان در نظر گرفت.

سه کانال تخصصی تولید محتوای تربیت بدنی در شبکه شاد

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش درخصوص فعالیت کانال تربیت بدنی در شبکه شاد اظهار داشت: در کانال تربیت بدنی هم علاوه بر اطلاع رسانی، در کانال کانون های ورزشی ۸ رشته در سطح مبتدی، نیمه پیشرفته و پیشرفته در تابستان آماده شده و در شبکه شاد برای دانش آموزان براساس برنامه زمانی خاصی بارگذاری می‌شود.

جعفری یادآورشد: همچنین یک کانال آموزش منابع انسانی نیز در شبکه شاد ایجاد شده که یک روز در میان برای معلمان و والدین دانش‌آموزان مطالب تخصصی مربوط به تربیت بدنی ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین یک کانال هم در شبکه شاد برای طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) ایجاد شده که مطالب مرتبط با حرکات بدنی و تغذیه ای در آن بارگذاری می‌شود.

برچسب‌ها معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش آموزش برخط دانش‌آموزان پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش آموزش برخط دانش آموزان معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش آموزش برخط دانش آموزان اخبار کنکور کنترل وزن و چاقی دانش آموزان شیوع ویروس کرونا برای دانش آموزان دانش آموزان درس تربیت بدنی آمادگی جسمانی تربیت بدنی شبکه شاد طرح کوچ ۲ نمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی

به گزارش همشهری آنلاین، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش درباره امکان استفاده تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان گفت: در گذشته اعلام شد که دانش‌آموزان در ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرنهایی می‌توانند از تک‌ماده استفاده کنند.

وی افزود: پس از مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری امتحانات نهایی در ۳ سال دوره متوسطه دوم، استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد.

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول | ارائه نمونه سوالات به دانش‌آموزان از هفته آتی

امانی طهرانی متذکر شد: ضوابط استفاده از تک‌ماده در آیین‌نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی به نهایی تبدیل شده است و امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی فراهم است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از مصوبات اخیر درباره ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

اگر دانش‌آموزی حداکثر در ۴ عنوان درسی نمره ۷ و بیشتر کسب کند و معدل کل وی نیز حداقل ۱۰ باشد، فارغ‌التحصیل شناخته می‌شود.

کد خبر 845092 منبع: تسنیم برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش مدرسه و مدارس امتحان - امتحانات دانش آموز

دیگر خبرها

  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی