Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در پاسخ به این پرسش که در این روزها، چه اقدامات سخت گیرانه‌ای نسبت به معاینه فنی صورت می‌گیرد، توضیح داد: انجام معاینه فنی مربوط به ستاد معاینه فنی می‌شود و موضوع نظارت بر معاینه فنی و جریمه به پلیس راهور برمی‌گردد. تمامی دوربین‌های سطح شهر تهران چه در محدوده طرح کاهش، دوربین‌های سرعت، دوربین‌های چراغ قرمز و … به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته، خودروهای فاقد معاینه فنی را شناسایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی پروتکل مشخصی، مشخصات خودرو به منظور اعمال قانون برای پلیس راهور ارجاع داده می‌شود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ضمن اشاره به طرح LEZ، گفت: سیستم LEZ که برای کنترل آلودگی هوا در کلانشهرها بر دوربین‌های ثبت تخلفات نصب شده نسبت به اعمال قانون این موارد اقدام کرده و برای دوربین فرقی ندارد که خودرو یا موتورسیکلت از مقابل آن رد می‌شود.

به گفته مقدم؛ باتوجه به مصوبه جدید کارگروه اضطرار آلودگی هوا و تأکیدات محسنی بندپی، استاندار تهران و همچنین گفته سردار هادیان فر، فرمانده راهور تهران بزرگ، پلیس راهور مکلف شده تا کنترل موتورسیکلت‌ های دودزا و فاقد معاینه فنی را در اولویت و دستور کار خود قرار دهد.

او ضمن اشاره به تردد دو میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در سطح شهر تهران، گفت: از ابتدای امسال تا آذر، حدود ۳۰ دستگاه موتور سیکلت به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده‌اند. بر اساس تشدید نظارت پلیس راهور، مراجعه موتورسیکلت‌ ها به مراکز معاینه فنی افزایش یافته است. آمار مراجعه موتورسیکلت‌ ها تا ۱۴ دی برابر با ۶۰ دستگاه شده است.

مقدم در ادامه بیان کرد: البته نمی‌توان گفت که این آمار به معنی افزایش ۲۰۰ درصدی است چرا که این عدد به یک هزارم آن چیزی که در شهر تهران وجود دارد، نرسیده است. درنتیجه این افزایش قابل توجه نیست. اگر هزار دستگاه موتورسیکلت هم به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کنند در برابر دو میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت درحال تردد، باز هم عدد قابل توجهی نیست.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در پایان مراجعه موتورسیکلت‌ها به مراکز معاینه فنی با حجمی که در سطح شهر درحال تردد هستند، را قابل مقایسه و توجه ندانست.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا موتورسیکلت های دودزا معاینه فنی مراکز معاینه فنی ستاد معاینه فنی پلیس راهور شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از 80 هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مهرداد آهکی، با تشریح خدمات ارائه شده در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین، اظهار داشت: هدف از معاینه فنی خودروهای سنگین، افزایش سطح ایمنی برای کاربران جاده‌ای در محورهای مواصلاتی، کاهش ترافیک حاصل از نقص فنی خودرو و در نهایت حفظ محیط زیست در برابر آلودگی هواست که می‌تواند نقش پدافند غیرعامل در چرخه صنعت حمل و نقل جاده‌ای را نیز ایفا نماید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به فعالیت ۵ مرکز معاینه فنی سنگین در سطح استان، افزود: یک مرکز در شهرستان همدان به سمت ملایر کیلومتر شش، یک مرکز در شهرستان ملایر محور اراک کیلومتر ۱۰، یک مرکز در شهرستان نهاوند، یک مرکز در شهرستان اسدآباد و یک مرکز دیگر در شهرستان کبودراهنگ از آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی بمنظور انجام معاینات فنی برخوردارند.

وی بیان کرد: در سال 1402،  80 هزار  و 680 دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین به ۵ مراکز معاینه فنی فعال در سطح استان مراجعه نموده درحالی که در سال 1401 این میزان  78 هزار و 848 دستگاه بوده است که شاهد افزایش 2 درصدی می باشیم

آهکی در ادامه گفت: در سال 1402 از مجموع وسایل نقلیه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی در سطح استان، 64 هزار و 245 دستگاه موفق به اخذ کارت معاینه فنی شده، و 16 هزار و 435 دستگاه در انجام تست‌های مکانیزه مردود شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان عنوان کرد: در مراکز فوق الذکر، علاوه بر بازدید های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومتر شمار و تست نور صورت می پذیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر پایش و نظارت برخط بر فعالیت این مراکز، کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دفتر فنی استانداری، پلیس راه، محیط زیست و اداره‌ کل استاندارد، بصورت ماهیانه از مراکز معاینه فنی سطح استان بازدید میدانی بعمل آورده و عملکرد دستگاه‌ها و نحوه معاینه فنی انجام شده را کنترل می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • مراجعه بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان 
  • مراجعه بیش از 80 هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت
  • خودروهای پلاک شهرستان چه قدر هوای تهران را آلوده می کنند؟ | تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان از آلودگی هوای تهران