Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمید موسوی، با حضور در دومین نمایشگاه و همایش نما که از ۱۶ الی ۱۸ دی ماه در بوستان گفتگو بر پا شده بود، اظهار داشت: این نمایشگاه رویداد بزرگ صنعت ساختمان کشور و با حضور تولید کنندگان نما متناسب با اقلیم شهر تهران و کشور اسلامی ایران بود.

وی افزود: توجه به نما از منظر زیبایی شهر، رنگ، مصالح و پایداری، سبک بودن، دانش بنیان بودن و توجه به صرفه جویی در مصرف انرژی و تولید انرژی پاک در راستای توسعه پایدار شهری از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه یک تصریح کرد: نماهای شهر پوشش ساختمان شهر به عنوان یک موجود زنده هستند که با پیوند آنها به یکدیگر زیبایی شهر دوچندان و شعار معماری ایرانی- اسلامی متجلی می‌شود.

وی، استفاده از نماهایی که پایداری لازم را در مقابله با حوادثی مانند زلزله و سیل داشته باشند و ایمنی شهر را بالا ببرند بسیار مهم دانست و گفت: امروزه با الزام شهرداری تهران، اداره کل معماری و ساختمان و معاونت شهرسازی شهرداری تهران استفاده از وال پست‌ها در دیوارهای جانبی به جدیت دنبال می‌شود و کمتر ساختمانی است که امروزه آن را اجرا نکند.

موسوی افزود: در این نمایشگاه اجراهای خشک، بدون مصالح به نمایش گذاشته شده بود که می‌تواند در سرعت بخشی به کار، پایداری مصالح و عدم سقوط آنها کمک بود.

وی اظهار امیدواری کرد با توسعه این روند و توجه بیشتر به این حوزه به پیش بینی‌هایی که در افق شهر تهران داشته ایم برسیم.

کد خبر 5116958

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران معاونت شهرسازی شهرداری تهران موسوی شهرداری تهران آلودگی هوا شورای شهر تهران قاسم سلیمانی وزارت آموزش و پرورش بنیاد شهید و امور ایثارگران شورای عالی استان ها شهر تهران شورای شهر پلیس راهور ویروس کرونا کمیته امداد امام خمینی مجلس شورای اسلامی شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۱۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری

مجید عباسپور دبیر نخستین کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا، درباره این رویداد گفت: موضوع انرژی و آب یک موضوع با اهمیت جهانی است و فقط مختص کشورمان نیست. در ماه دسامبر ۲۰۲۳ یک رویداد جهانی با نام کاپ ۲۸ برگزار شد که در آن ۱۵۰ کشور شرکت کرده بودند و اقدام به انتشار بیانیه‌ای مبنی بر تشکیل صندوقی کردند که در آن سعی شود تا استفاده از سوخت‌های فسیلی را به سمت کاهش و حتی صفر شدن ببرند.

وی ادامه داد: در کنوانسیون کیوتو که در سال ۱۹۹۸ شکل گرفت بر مکانیزم توسعه پاک و توجه کشور‌های توسعه یافته به برنامه ریزی برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و توسعه تکنولوژی زیست محیطی در کشور‌های در حال توسعه تأکید شد.

وی در خصوص هدف از برگزاری این کنفرانس که در روز‌های ۲۹ و ۳۰ فروردین جاری برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: سعی داریم تا در این کنفرانس ارتباط‌های خوبی میان دانشگاه‌های داخلی با پژوهشگران و اساتید کشور‌های منطقه بوجود آید و با توجه به NGO سازمان ملل که در ایران فعالیت جدی دارد بتوانیم این حلقه ارتباطی و همکاری‌های بین المللی را با استفاده از جدیدترین دانش روز در جهت بهره وری دانش زیست محیطی و استفاده از انرژی‌های پاک در کشورمان فراهم کنیم.

استاد مکانیک دانشگاه شریف بیان داشت: در حوزه دانش فنی و تکنیکی این همکاری‌ها به شدت احساس می‌شد و با توجه به این نیاز سعی شده تا با حضور اساتید و پژوهشگرانی از کشور‌های مجارستان، اسکاتلند، ایرلند، روسیه، ترکیه، اتریش، مالزی، عراق، ازبکستان و پاکستان در قالب ۲ روز و در کتابخانه ملی نشست‌هایی را در زمینه‌ی انرژی پایشی یا مسائل مربوط به سرمایه گذاری و حکمرانی در حوزه انرژی با حضور نماینده‌هایی از دستگاه‌های دولتی و پژوهشگران و متخصصان داخلی و بین المللی داشته باشیم.

دبیر کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری تصریح کرد: در این کنفرانس در قالب ورکشاپ و TEDTALK برنامه‌هایی با حضور کارشناسانی از یاسا (موسسه بین المللی تجزیه و تحلیل نظام‌های کاربردی) و با هدف نزدیک‌تر کردن بخش‌های دولتی و دانشمندان و پژوهشگران داخلی با جدیدترین دستاورد‌های حوزه انرژی، آب و محیط زیست فراهم شده است. همچنین در نظر داریم تا در پژوهشگاه انرژی و آب هم دبیرخانه‌ای دائمی برای همکاری‌های دائمی داخلی و بین المللی تعریف کنیم تا در طول سال این حلقه ارتباطی میان جامعه دانشگاهی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • دستگیری ۴زن بدل انداز در شاهرود/متهمان غیر بومی و سابقه دار بودند
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز
  • احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد