Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:12:37 GMT

پروژه شارباغ تهران به ایستگاه اجرایی رسید

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۱۷۲۶

پروژه شارباغ تهران به ایستگاه اجرایی رسید

به گزارش ایرنا از اعلام روز جمعه شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری با اشاره به حضور خود در کارگاه عمرانی پروژه شار باغ فاطمه زهرا (س) (طرح نیلوفری سابق) گفت: این پروژه بر فراز خط راه آهن تهران- تبریز در محدوده مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران واقع شده است و ما از ابتدای این دوره مدیریت شهری بارها در خصوص آن جلسه گذاشته و از جهات مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری با بیان اینکه این پروژه صرفا بزرگترین پروژه بازآفرینی با رویکرد توسعه و احیاء فضای عمومی و تامین سرانه های خدماتی در مناطق غیر برخوردار و دارای بافت فرسوده متراکم نیست، گفت: شارباغ یکی از پروژه‌های مهم مدیریت شهری پایتخت است که علاوه بر تاثیرات مثبت فرهنگی در مناطق کم برخوردار شهر تهران می تواند در رونق گردشگری شهری نیز تاثیرگذار باشد.

این عضو شورای شهر تهران اجرای پروژه شارباغ را در راستای شعار "تهران شهری برای همه" و برای کاهش شکاف اجتماعی و حرکت به سوی بالا بردن سرانه فرهنگی و رفاهی مناطق ۹، ۱۷ و ۱۸ شهر تهران عنوان کرد.

وی گفت: استخوان بندی اصلی پروژه شامل گستره های فرهنگی، تفریحی،گردشگری، تفرجی و تجاری-تفریحی با ۹۱ درصد فضای سبز و باز در مناطق یاد شده است.این پروژه یکی از منحصر به فردترین پروژه‌های شهری در جنوب تهران است که به بهبود فضای شهری در این مناطق کمک قابل توجهی می کند و با در نظر گرفتن خواسته های چندین ساله اهالی، موجب کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق می شود.

سالاری افزود: اولویت حرکت‌در شار باغ حضرت فاطمه(س) با پیاده و سپس دوچرخه است که به دلیل سرعت و سهولت حرکت در سرتاسر مسیر، قلمرو زندگی عمومی شهری، مفهوم امنیت را گسترش می‌دهد.

سالاری افزود: در این طرح ۲۲ کوشک به عنوان ایستگاه دوچرخه، موزه مراکز فرهنگی، فضای تجاری، مراکز اختصاصی بانوان و غیره در فضای سبز طراحی شده است.

وی تصریح کرد: این محدوده ۵۰ هکتاری متعلق به شرکت راه آهن کشور است که در ابتدای این دوره مدیریت شهری، برای واگذاری آن به شهر و شهرداری، ارقام بسیار قابل توجهی در حدود ۷۵۰ میلیارد تومان طلب می کردند. با پیگیری های صورت گرفته، این مبلغ به ۴۵۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که در نهایت با دستور مساعدت وزیر راه و شهرسازی و نیز دستور معاون اول رئیس جمهوری، این مبلغ به  ۱۸۰ میلیارد تومان رسید.

 سالاری ادامه داد: در مرحله اول مبلغ ۵۰ میلیارد تومان توسط شهرداری تهران پرداخت شد و یک سوم پروژه یعنی ۳ کیلومتر از ۹ کیلومتر از این عرصه در اختیار شهرداری جهت آغاز عملیات اجرایی قرار گرفت.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به پیگیری های کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر و شهرداری تهران، اظهار داشت: اخیراً صورتجلسه ای مبنی بر پرداخت مابقی رقم به پیمانکار شرکت راه آهن و واگذاری کل عرصه برای اجرای پروژه تهیه شده است که طی روزهای آتی، این صورت جلسه نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه پس از انتقال خط راه آهن تهران-تبریز به زیر زمین در سال ۹۳، روی بام این تونل در محدوده‌ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی-غربی از میدان شهدای مدافع حرم تا دره رود کن و عرض متوسط ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار تعریف شده است که با احتساب فضای بین جداره ساختمان های شمالی تا جنوبی طرح و خیابان‌های موجود این محدوده، در مجموع به حدود ۵۰ هکتار در فازهای بعدی افزایش پیدا کرد.

سالاری تصریح کرد: پس از انتخاب طرح اولیه از میان ۳۴۰ طرح، از طریق برگزاری مسابقه های بین المللی و انتخاب طرح برتر در اردیبهشت ماه ۹۸ و پیرو انعقاد تفاهم نامه میان راه آهن جمهوری اسلامی و شهرداری تهران در تیرماه ۹۹ و سپس آزادسازی ۳۴۷ کیلومتر از ۹ کیلومتر طول پروژه در مهر ماه ۹۹، هم اکنون پروژه احداث محور شار باغ به مرحله اجرا رسیده است و با واگذاری عملیات اجرایی به شرکت یادمان سازه،این پروژه در فاز نخست فعال شده است.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شهرداری تهران اسحاق جهانگیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شهرداری تهران شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شهرداری تهران اسحاق جهانگیری اخبار کنکور شهرداری تهران میلیارد تومان شهر تهران راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۶ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه سی‌ویکم فروردین_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۱۵۳ ناسالم (قرمز)، باغستان شهریار با شاخص ۱۴۲، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۴۵، شهریار با شاخص ۱۱۳، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۱۱، قرچک با شاخص ۱۱۷، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۵۲، پارک رازی با شاخص ۵۶، پاسداران با شاخص ۷۶، پاکدشت با شاخص ۷۲، پردیس با شاخص ۶۷، پونک با شاخص ۵۱، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۶۶، پیشوا با شاخص ۱۰۰، تربیت مدرسه منطقه شش با شاخص ۸۵، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۰، دانشگاه تهران با شاخص ۷۵، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۶، دماوند با شاخص ۶۴، رباط‌کریم با شاخص ۹۰، ژئوفیزیک با شاخص ۷۲، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۸، شریف منطقه دو با شاخص ۷۳، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۳، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۹۷، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۸۰، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۴، علم و صنعت با شاخص ۶۸، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۳، ملارد با شاخص ۹۹، منطقه ۱۵ با شاخص ۷۹، ورامین با شاخص ۹۱ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۵۸ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۴۶، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۷، چشمه با شاخص ۴۱، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۴۵، قدس با شاخص ۴۲، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 745915

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آخرین جزئیات از پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام
  • آغاز اقدامات اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری گرگان در سال 1403
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • ثبت بهترین شاخص هوا در مناطق ۴ و ۲۲ تهران
  • سرنوشت بلدیه تهران | آیا این بنا امسال افتتاح می شود؟
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت