Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، در وضعیتی بار ترافیک در جاده‌های اردبیل رو به افزایش است که اغلب جاده‌ها دهه‌ها است تغییری به خود ندیده و متناسب با نیاز روز مردم تغییر نیافته است.

از جمله جاده اردبیل- مغان که فریاد نماینده‌ها، رسانه‌ها و مردم را بلند کرده و در مقابل اعتراضات، مسئولان همواره گفته‌اند دلیل تعدد تصادف‌های جاده‌ای این محور، عوامل انسانی به ویژه عدم رعایت سرعت مطمئنه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یکبار سفر در جاده اردبیل- پارس آباد گویای همه چیز است. عرض اندک جاده در حالی که ترانزیت خودرو‌های سنگین به کررات در این محور انجام می‌شود، نقاط کور و خارج از دید راننده به دلیل تغییر مستمر شیب جاده، نبود حداقل‌های ایمنی از جمله تابلو‌های اطلاع رسانی و به‌ویژه روشنایی حتی در پیچ‌های تند و تغییرات ناگهانی شیب جاده موجب شده تا به قول یکی از نمایندگان، اغلب خانواده‌های پارس آباد با مرگ عزیزانشان در این جاده‌ها داغدار شوند.

اما کلنگ زنی حدفاصل سه راه سربند- مشگین شهر به طول ۴۰ کیلومتر پاسخی به این مطالبه جمعی بود.

در مراسمی که در کنار جاده و با حضور کارکنان راهسازی برگزار شد، فرماندار پارس آباد گفت: ما به مطالبات مردم پاسخ دادیم و امروز شاهد کلنگ زنی هستیم. تمامی مسئولان پیگیر بودند تا اعتبارات تأمین و عملیات اجرایی آغاز شود.

سه محور اساسی توسعه زیرساخت راه در پارس آباد

ابراهیم امامی که فرمانداری برخی شهرستان‌های دیگر استان اردبیل را پیش از این بر عهده داشته در جمع مردم پارس آباد تصریح کرد: تحولات اساسی در حوزه زیرساخت‌های پارس آباد آغاز شده و اینجا قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

او افزود: امید می‌رود هفته دولت سال آینده پروژه سربند- مشگین شهر به بهره برداری برسد و انتظار می‌رود بخشی از آن نیز تا دهه فجر امسال زیر بار ترافیک برود.

فرماندار پارس آباد به تجهیز ایستگاه سوختگیری فرودگاه پارس آباد نیز اشاره و تأکید کرد: این موضوع منجر به افزایش سفر‌های هوایی خواهد شد. همچنین با بارانداز ریلی در مجموع سه محور اساسی توسعه زیرساخت راه‌های شهرستان خواهد بود.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای افزایش حجم راه‌های استان در پیوست یک قانون بودجه کشور که تعهد و الزامی را برای اجرای پروژه‌ها به وجود می‌آورد، گفت: از ۴۲۷ کیلومتر در سال ۹۶ به ۹۶۴ کیلومتر  طی امسال رسیده‌ایم.

سه راهی صحرا- بیله سوار مشکل اساسی ما بود

محبوب حیدری تصریح کرد: همچنین برای مطالعه بزرگراه‌های استان نیز طی چند سال گذشته اقدامات مؤثری داشتیم تا جایی که ۳۹ کیلومتر مطالعه شده و ۳۱۰ کیلومتر در دست مطالعه است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر طول بزرگراه‌های استان ۱۸۵ کیلومتر است، افزود: همچنین ۲۷۸ کیلومتر بزرگراه در دست اجرا داریم که ۵۰ کیلومتر از توسعه بزرگراه‌ها مربوط به شمال استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه ماده ۲۳ محور سربند- مشگین شهر امسال صادر شده است و در قانون بودجه لحاظ گردیده است، اضافه کرد: بودجه سال ۹۶ برای کل راه‌های استان میزان تخصیص ۱۷ میلیارد تومان بوده، اما امسال به ۲۶۰ میلیارد تومان تخصیص دست یافتیم.

حیدری گفت: در بین تمامی پروژه‌های راهسازی استان، عمده مشکل ما سه راهی صحرا- مشگین شهر- گرمی- پارس آباد- بیله سوار بود که به استاندار اردبیل نیز اعلام کردیم. نه مطالعه شده بود و نه هیچ اقدامی دیگر.

او افزود: از سال ۹۶ مطالعات امکان سنجی آغاز شد و بعد از آن در سال ۹۸، عملیات اجرای دو قطعه از سه راهی صحرا تا رضی و سه راهی صحرا- بیله سوار در حدود ۵۵ کیلومتر را آغاز کردیم.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در محدوده سربند- مشگین شهر نیز اوایل سال ۹۸ مطالعات آغاز شد و با پیمانکاران عقد قرارداد شده است. فقط برای مجوز ماده ۲۳ این پروژه ۴ ماه دوندگی داشتیم. این پروژه تبدیل راه اصلی به بزرگراه است که در تسهیل ترافیک این منطقه موثر خواهد بود.

۱۰۰ نفر در پارس آباد- مغان کشته شدند

نماینده مردم پارس آباد- بیله سوار و اصلاندوز در مقابل این اظهارات تصریح کرد: برای این پروژه سختی‌های زیادی کشیدیم و در آینده هم سختی‌های زیادی در انتظار ما است.

عباس جهانگیرزاده گفت: بر خلاف آمار مدیر راه و شهرسازی از سال ۹۷ مطالعات این پروژه آغاز شده است و کاربرگ مطالعات از سال ۹۷ مانده بود. امسال ۱۰۰ نفر در این مسیر کشته دادیم و خانواده‌ای نیست که داغدار نباشد.

او با بیان اینکه برای یک مناقصه چهار ماه زمان پذیرفتنی نیست، اظهار کرد: با اجرای این پروژه بسیاری از مشکلات را نخواهیم داشت. البته برخی در فضای مجازی بداخلاقی می‌کنند که پذیرفتنی نیست و باید اقدامات صورت گرفته را قدر بدانیم.

همچنین امام جمعه پارس آباد در این مراسم با بیان اینکه چند وقت پیش آقای وزیر با بنده تماس گرفت که برای بنده باورکردنی نبود، تصریح کرد: آقای اسلامی نوید اجرای این پروژه را دادند.

حجت الاسلام علی اکبر باقری با بیان اینکه «من لا معاش له لا معاد له» ادامه داد: کسی که اولیه‌های زندگی خود را نداشته باشد نباید انتظار دیگری از او داشت. در این منطقه جاده مشکل اصلی است و ما حتی خودمان از جاده‌های دیگری تردد می‌کنیم.

او همچنین خواستار بهسازی جاده داخل اسلام آباد شد و گفت: جاده حق مسلم مردم است و مردم امکانات آن چنانی انتظار ندارند.

همچنین استاندار اردبیل نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مسئولان دوندگی دارند تا امیدی در بین مردم ایجاد کنند، اضافه کرد: هر سال بودجه دولت ۱۵ درصد افزایش ندارد؛ اما بودجه راه و شهرسازی ما ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

او افزود: امیدواریم از دهه فجر امسال فاز به فاز بهره برداری از پروژه‌ها را تجربه کنیم و در ادامه سوم خرداد سال و هفته دولت سال بعد فاز‌های بعدی را به بهره برداری می‌رسانیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی پروژه های راهسازی راه و شهرسازی راه های استان استان اردبیل سه راهی صحرا پارس آباد بیله سوار مشگین شهر جاده ها آغاز شد سه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۱۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۴۰۰ نقطه پرحادثه در کشور/ احداث بزرگراه اهواز خرمشهر در دستور کار

تین نیوز

داریوش امانی امروز (۴ اردیبهشت ماه) در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه با اشاره به برنامه های سفر خود به خوزستان و موضوع اقدامات مربوط به اربعین اظهار کرد: از ورودی ماشین آلات راهداری در گمرک خرمشهر بازدید شد و به دنبال این هستیم که مباحث قانونی آن حل تا هرچه سریعتر ترخیص شوند و بتوانیم از این ماشین آلات برای فعالیت های اربعینی و اقتصادی استفاده کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: بازدید از پایانه های اربعینیِ شلمچه و چذابه از دیگر برنامه های سفر است.  از سال گذشته اقداماتی برای بهسازی پایانه ها آغاز شد و تاکنون ادامه دارد که شامل بهسازی و ایمن سازی راه های استان به ویژه راه های منتهی به مرزها است. این اقدامات از سال گذشته آغاز و از ابتدای امسال نیز به استان ابلاغ و اعتبار لازم در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهسازی محوطه پایانه ها افزود: از ابتدا بحث بر این بود که زائران از ابتدای ورودی پایانه مرزی باید در یک تونل سرد، سایه بان و مه پاش ها عبور کنند. سال گذشته، بیشترین تعداد نصب سایه بان را داشتیم امسال نیز این کار ادامه خواهد داشت. همچنین محوطه سازی، بهسازی پایانه ها و احداث سرویس های بهداشتی انجام می شود.

امانی با اشاره به بحث حمل و نقل و ناوگان در اربعین گفت: با توجه به مشکلاتی که در تامین ناوگان اتوبوسی و لوکوموتیو وجود دارد، اقداماتی در حال انجام است و ناوگان موردنیاز از طریق تولید داخل و واردات تامین می شود. امیدواریم بتوانیم تعدادی ناوگان جاده ای و مسافربری را از کشورهای اطراف وارد کنیم و از سویی در حال مذاکره با دولت عراق هستیم تا بتوانیم در ایام اربعین از ناوگان عراقی استفاده کنیم و وارد کشورمان شوند و تردد داشته باشند تا بخشی از زائران از این طریق جابجا شوند.

وی ادامه داد: اولویت ویژه تر ما، بهسازی راه های اربعین و رفع نقاط پرحادثه محورهای منتهی به پایانه های مرزی است. در حال حاضر بهسازی روشنایی، نصب نیوجرسی، خط کشی و روکش آسفالت از اقداماتی است که در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه برای راه های اربعینی تعریف شد. امسال نیز بخشی از مطالبات پیمانکاران تامین و برای کارهای باقی مانده تامین اعتبار انجام شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: در بحث جاده اهواز -خرمشهر، احداث بزرگراه در دستور کار است که شرکت ساخت در حال پیگیری است. اگر تامین اعتبار شود، بخشی از آن به اربعین امسال می رسد. جاده موجود نیز در اولویت است و هرگونه مشکلات روشنایی، خط کشی، روکش آسفالت و رفع نقاط پرحادثه، انجام می شود.

وی با اشاره به وجود ۸۸۷ نقطه پرحادثه گفت: هزار و ۵۰۰ نقطه پرحادثه از قبل داشتیم که سال گذشته نزدیک به ۷۶۰ نقطه برطرف شد. از ۸۸۷ نقطه ای که با پلیس به نتیجه رسیدیم که بر اساس استانداردها قطعا جزو نقاط پرحادثه هستند، نزدیک به ۴۰۰ نقطه رفع شد و تعهد این است که تا پایان این دولت کل نقاط برطرف شوند.

امانی عنوان کرد: امسال ۴۸۷ نقطه باقی مانده را در برنامه گذاشته ایم که حتما برطرف شوند. از آن طرف، در مسیرهای اربعینی نزدیک به ۱۲۰ مورد نقطه پرحادثه وجود داشت که اکنون ۷۰ مورد آن برطرف شده است.

وی ادامه داد: نیازمندی استان ها در بخش راه ها و پایانه های مرزی استخراج شدند و برآورد می شود نزدیک به هزار میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران پرداخت شود و دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت های اربعینی نیاز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • رفع ۴۰۰ نقطه پرحادثه در کشور/ احداث بزرگراه اهواز خرمشهر در دستور کار
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟​
  • طلسم صادرات گاز به پاکستان شکسته خواهد شد؟