Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بهزیستی کشور، از افزایش مراکز توانبخشی شبانه روزی معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن و همچنین مراکز توانبخشی روزانه خبر داد و گفت: یارانه این مراکز از دی ماه با تعرفه جدید بر اساس مصوبه هیئت وزیران پرداخت شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یارانه مراکز نگهداری سالمندان، معلولان، بیماران روانی مزمن و همچنین مراکز توانبخشی روزانه افراد دارای معلولیت در دی ماه سال جاری بر اساس تعرفه جدید هیئت وزیران (افزایش 20 درصدی) پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان بهزیستی کشور، برای نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن، در مراکز شبانه روزی و همچنین اقدامات توانبخشی و حمایتی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت در مراکز توانبخشی روزانه به مراکز و خیریه ها که از این افراد نگهداری می کنند یارانه ای را به صورت ماهانه پرداخت می کند.

قبادی دانا با اشاره به اینکه در دی ماه سال 97، تعداد معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن 39 هزار نفر بود گفت: در آن مقطع هر ماه یارانه‌ای به ازای هر صد نفر 640 هزار تومان توسط بهزیستی کشور در اختیار استان ها، شهرستان ها و شهرها قرار می‌گرفت و ادارات بهزیستی نیز این یارانه را به حساب مراکز خیریه واریز می کردند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: هم اکنون پس از گذشت دو سال همزمان با دی ماه سال 99، تعداد افراد نگهداری شده و مورد حمایت و یارانه بگیر سازمان بهزیستی در مراکز از 39 هزار نفر به 47 هزار نفر افزایش یافته است و هر ماه یارانه افراد به صورت الکترونیکی به کارت مراکز خیریه واریز می شود.

وی همچنین از افزایش رقم یارانه مراکز از سال 97 تا امسال اشاره کرد و گفت: در سال 97، به ازای هر نفر 640 هزار نفر توسط سازمان بهزیستی به عنوان یارانه پرداخت می شد که این رقم در دی ماه 99 به یک میلیون و 110 هزار تومان در ماه رسیده است و این رقم به حساب مراکز خیریه واریز می شود. همچنین میزان یارانه معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن که سرپرست موثر ندارند به یک میلیون و 335 هزار تومان افزایش یافته است.

قبادی دانا همچنین به افزایش یارانه مراکز توانبخشی روزانه مورد حمایت سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: از دی ماه 97، تعداد افرادی که به صورت ماهانه از یارانه بهزیستی استفاده می کردند 38 هزار نفر بود که این تعداد در دی ماه 99 با افزایش 10 هزار نفری به 48 هزار نفر افزایش یافته است. همچنین در دی ماه 97، به ازای هر نفر 435 هزار تومان تحت عنوان یارانه به حساب مراکز توانبخشی روزانه واریز می شد که این رقم در دی ماه 99 به 753 هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه هزینه تمام شده مراکز شبانه روزی و روزانه بیش از ارقام اشاره شده است خاطر نشان کرد: مراکز خیریه در همین زمینه مجبور هستند بخشی از هزینه ها را از خانواده مددجویان و همچنین خیرین تامین کنند. بنابراین از مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق مجلس برای افزایش بودجه بهزیستی درخواست مساعدت و همکاری داریم. چرا که افزایش 25 درصدی اعتبارات بهزیستی پاسخگوی این کمک ها نخواهد بود.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با شعار حمایت از اقشار ضعیف و نیازمند وارد مجلس شده اند خواست که همچون گذشته حمایت های خود را از جامعه هدف سازمان بهزیستی داشته باشند. 

قبادی دانا در پایان خاطر نشان کرد: با حمایت سازمان برنامه و بودجه و دولت، کمک های قابل توجهی به جامعه هدف بهزیستی شده و این کمک ها افزایش قابل توجهی داشته است و امیدواریم مجلس شورای اسلامی در تصویب بودجه 1400 دولت نگاه ویژه ای را به جامعه هدف بهزیستی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان بهزیستی کشور مراکز توانبخشی روزانه افزایش یافته یارانه مراکز مراکز خیریه شبانه روزی قبادی دانا هزار تومان دی ماه هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حسین آبادی اظهار کرد: آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد، با هدف پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیاد آور و اطلاع رسانی ویژه به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین برگزار می‌شود.

وی افزود: این کارزار به مدت ۱۰ روز با هدف حساس سازی والدین تنها با این جمله که آیا میدانی الان فرزندت کجاست آغاز شده است چرا که بیشترین آسیب‌های که فرزندان و جامعه ما از جمله اعتیاد با آن درگیر هستند بیشتر به دلیل عدم آموزش و آگاهی والدین است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به اهداف عملیاتی و راهبرد این طرح اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد از اهداف عملیاتی این کارزار بوده و حساس سازی و آگاه سازی و اطلاع رسانی ۲ راهبرد مهم در اجرای این کارزار است.

حسین آبادی گفت: در این بازه زمانی سعی شده با نصب بنر، آموزش، ساخت موشن و پخش در فضای مجازی در سطح شهر و وسایل حمل و نقل عمومی، مدارس، بانک‌ها، ادارات، منطقه‌های گردشگری، فروشگاه‌های بزرگ و مردم را نسبت به این امر آگاه کرده و در این مدت تنها با این جمله که «آیا میدانی الان فرزندت کجاست؟» روبه رو شوند.

وی اظهار کرد: این طرح در تمام مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی اعم از مراکز مثبت زندگی، مراکز مشاوره، ترک اعتیاد، اماکن عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی، بانک‌ها، دفترخانه‌ها و ادارات استان مرکزی، عملیاتی خواهد شد.

حسین آبادی گفت: موضوع مشاوره و پیشگیری در سطح جامعه و به ویژه در بین خانواده‌ها به یک گفتمان تبدیل شود تا از این طریق گام‌های مؤثری در زمینه پیشگیری از اعتیاد برداریم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به شیوه تعامل مؤثر خانواده‌ها با فرزندان جهت پیشگیری از روی آوردن آنان به انواع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی افزود: ایجاد عزت نفس در فرزندان، گسترش فضای همدلی در خانواده، آگاهی خانواده‌ها از رفت و آمد فرزندان و آموزش مهارت نه گفتن از عوامل پیشگیرانه روی آوردن نوجوانان به اعتیاد است.

کد خبر 6085590

دیگر خبرها

  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • پایان مسابقات ورزشی قهرمانی مراکز توانبخشی اوتیسم استان کرمان 
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • گشت و کنترل شبانه روزی در منطقه حفاظت شده گدار
  • ۴ هزار جوان ۱۸ ساله در آرزوی مستقل شدن هستند
  • همکاری های بهزیستی و آستان قدس رضوی در استان بوشهر تقویت شود