Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، خداداد مقبلی در سفر خود به همدان از محور‌های ارتباطی این استان بازدید و ضمن دیدار با مسئولان استان، سطح ایمنی راه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

بازدید از وضعیت راه‌ها و ابنیه فنی محور‌های مواصلاتی استان از جمله شهرستان‌های همدان، فامنین، اسدآباد، نهاوند و ملایر از جمله برنامه‌های سفر معاون فنی و اجرایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بوده است که در این سرکشی، خداد مقبلی آزادسازی شانه‌های جاده، خط کشی ها، تابلو‌های جهت نما و درزگیری در کل محور را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدید از گردنه دخان اسدآباد و کارشناسی دقیق در خصوص رانش زمین، ایجاد آب رو جدا کننده میانی، نصب تابلو و علائم و ایمن سازی شانه‌های جاده این محور از دیگر برنامه‌های بازدیدی خداد مقبلی بوده است.

در شهرستان اسدآباد معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌های استان همدان ضمن بازدید از راهدارخانه گردنه و راه‌های اسدآباد در نشستی با نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت و همچنین فرماندار این شهرستان پیرامون مسائل مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست مشترک، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، تخصیص اعتبار برای تکمیل روشنایی و میانی گردنه اسدآباد به شکل برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت را امری ضروری دانست و همچنین خواستار اقدام فورى، مستمر و موثر در زمینه بهسازى، ایمن سازى و ترمیم راه‌های این شهرستان شد.

کیومرث سرمدی با اشاره به اینکه گردنه اسدآباد یکی از پر ترافیک‌ترین جاده‌های غرب کشور و از محور‌های برفگیر و حادثه خیز است، اظهار داشت: هر ساله شاهد بروز حوادث تلخی در این گردنه هستیم که فوت و جراحت شدید، بخشی از این حوادث هستند.

او با اشاره به اینکه اتصال استان‌های دیگر به غرب کشور، تردد میلیونی زائرین اربعین و ترانزیت بار به وسیله ماشین‌های سنگین تنها بخشی از ظرفیت‌های این محور است، افزود: اخیرا و با پیگیری‌های انجام شده شاهد نصب نیوجرسی‌های سیمانی در این نقطه هستیم که موجب کاهش تصادفات رخ به رخ می‌شود و در این زمینه نیازمند اعتبارات لازم هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان هم گفت: تعریض یا ایجاد تونل در گردنه جزو طرح‌های ملی است، اما راه حلی مثل نصب نیوجرسی یک طرح خوب برای کاهش تصادفات است.

صفر صادقی راد افزود: اکنون نصب نیوجرسی و نوسازی روشنایی دو کار مهمی است که انجام می‌شود.

او  با بیان اینکه مسئولان اسدآباد زحمات زیادی برای اینکار متحمل شدند بیان کرد: هدف ما این بود طرح آغاز و اعتبارات آن نیز جذب شود.

مدیرکل راهداری استان همدان با بیان اینکه نصب نیوجرسی قطعا موجب کاهش حوادث می‌شود، یادآور شد: نیوجرسی ها، قابلیت نصب سیستم روشنایی را نیز دارند که همزمان با مستقر کردن بر روی آنان قرار می‌گیرد.

صادقی راد اضافه کرد: تنها پیمانکار نیوجرسی استان در چند نقطه مشغول کار است و برای سیستم از لحاظ مالی به صرفه نیست از استان‌های دیگر پیمانکار بگیرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه تمام گردنه مجهز به نیوجرسی خواهد شد، ابراز داشت: به پیمانکار سفارش اکید کرده ایم اسدآباد را در اولویت نصب نیوجرسی قرار دهد.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه راهداری نصب نیوجرسی راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی اکثر محورهای خراسان جنوبی

رئیس پلیس راه استان گفت: هم اکنون از تمام  محور‌ها به جز محور طبس بارش باران گزارش شده و این محور‌ها لغزنده است.

سرهنگ رضایی از مردم خواست: ضمن رعایت فاصله طولی، پرهیز از سبقت و سرعت‌های غیرمجاز، قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۲۱ راه ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • اعمال محدودیت‌ ترافیکی پایان هفته در محورهای شمالی
  • لغزندگی اکثر محورهای خراسان جنوبی
  • حجم سنگین برف گردنه تته کردستان در بهار ۱۴۰۳
  • کاهش آمار تصادف امسال در محورهای ارتباطی شهرستان مهاباد
  • لزوم برداشت نارنج حاشیه باغات برای قطع پل ارتباطی میزبانی مگس میوه
  • انسداد محور ارتباطی دلگان به ایرانشهر
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم