Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحریریه پارسینه - گروه ورزشی: پرسپولیس فینال آسیا را باخت، پرسپولیس مهاجم ندارد، پرسپولیس گل نمی‌زند، پرسپولیس بازیساز ندارد. همه این مشکلات یحیی دلایل گوناگونی دارد، اما یک اسم شاید می‌توانست بسیاری از این مشکلات را به تنهایی حل کند. وحید امیری. بازیکنی که در تمام سال‌های حضورش در پرسپولیس آچار فرانسه این تیم بوده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روز‌های یحیی و دست‌های خالی‌اش، اما وحید امیری نتوانسته همان بازیکن همیشگی باشد. سرمربی پرسپولیس در دوره‌های اخیر هر زمانی که در خط حمله به مشکل خورد اولین گزینه‌اش که به عنوان راه‌حل به نظرش رسید وحید امیری بود. بازیکنی که در زمان مربیان دیگر هم این نقش را ایفا کرده و توانسته بود عملکرد خوبی به نمایش بگذارد.

وحید امیری، اما نتوانست مهاجم تیم یحیی باشد. بازیکنی که شاید از همان ابتدا انتظار داشتن این وظیفه از او اشتباه بزرگی بود. امیری اگرچه در زمان مربیان دیگر هم نقش مهاجم را ایفا کرده بود، اما در آن تیم‌‎ها در حضور بازیکنانی مانند طارمی و علیپور این نقش را برعهده داشت و یک مهاجم مکمل به حساب می‌آمد. مهاجمانی که فضاسازی و ایجاد موقعیت را به خوبی بلد بودند و امیری در کنار آن‌ها می‌توانست زهر خط حمله تیمش را چندبرابر کند. همانطور که در زمان حضور کنار علیپور، زوج آن‌ها با ۸ گل و پاس گل بهترین زوج پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر شد. انتظار این وظیفه از او به تنهایی اما، نتیجه‌اش مطلوب نبود. نگاهی به آمار امیری نشان می‌دهد که او نه تنها در گل‌زدن ناموفق بوده بلکه اصلا عملکردی مشابه یک مهاجم نداشته است.

براساس آمار متریکا بازیکن پرسپولیس هنوز در آیتم‌هایی که به عنوان یک هافبک نیاز دارد بهترین است. او در دریبل بهترین بازیکن و در پاس کلیدی دومین بازیکن تیمش است. این در حالی است که در تعداد شوت جزو سه بازیکن بدتر پرسپولیس است. در لمس توپ امیری بدترین بازیکن یحیی در میان بازیکنانی است که در ترکیب اصلی حضور دارند. بازیکنی که به واسطه دوندگی و حضور پررنگ در زمین نقطه قوت همیشگی پرسپولیس بود. این آمار بد باعث شده تا امیری حتی به عنوان یک هافبک هم نتواند نقش خود را ایفا کند. اگرچه او دومین بازیکن بازیساز یحیی است، اما این دوم بودن به دلیل خوبی امیری نیست بلکه به دلیل بد بودن بقیه بازیکنان است. میانگین دقت پاس ۷۲.۵ درصد باعث شده تا او دهمین بازیکن پرسپولیس در این زمینه باشد که آماری بسیار بد برای شماره ۹ سرخهاست.

در روز‌هایی که یحیی مهاجم ندارد، بشاررسن رفته و آل‌کثیر محروم است شاید بیشترین ضربه را این مربی از آماده نبودن آچارفرانسه تیمش می‌خورد. بازیکنی که همیشه جای خیلی از نداشته‌ها را برای سرمربیانش پر می‌کرد، اما این روز‌ها تعدد و تنوع و سختی وظایفی که از او خواسته می‌شود او را به بدترین شرایطش در این سال‌های اخیر رسانده.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وحید امیری پرسپولیس پرسپولیس سپاهان یحیی گل محمدی وحید امیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروین: جای درویش باشم به بازیکنی که دنبال پول باشد می گویم خداحافظ!

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: جای درویش باشم به بازیکنی که دنبال پول باشد می گویم خداحافظ.

به گزارش فارس، علی پروین در جمع خبرنگاران درمورد بازیکنانی که دنبال پول هستند، اظهار داشت: جای درویش باشم به بازیکنی که دنبال پول باشد می گویم خداحافظ. روز اول به درویش گفتم که وقتی بچه‌ها می‌گویند اوسمار خوب است همین را نگه دارد و  سرمربی کن.

وی ادامه داد: خدا را شکر خوب بازی می‌کنند و نتیجه هم می‌گیرند. پرسپولیس با این بازی هایی که انجام می دهد قهرمان می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رونمایی پیشکسوت پرسپولیس از یک فاجعه بزرگ
  • تمرکز ۴ستاره پرسپولیس با پیشنهاد نجومی به هم ریخت | تور بزرگ قبل از پایان لیگ پهن شد
  • پروین: جای درویش باشم به بازیکنی که دنبال پول باشد می گویم خداحافظ!
  • پروین: جای بازیکن پولکی در پرسپولیس نیست
  • پروین: جای بازیکن پولکی در پرسپولیس نیست؛ با اوسمار قهرمان می‌شویم
  • اوسمار ما را قهرمان می‌کند | پرسپولیس جای بازیکن پولکی نیست | اگر بازیکن دلش با پرسپولیس باشد تیمش را نمی‌فروشد
  • شوک بزرگ به پرسپولیس
  • شوک بزرگ به پرسپولیس؛ ۱۱ بازیکن در آستانه جدایی!
  • شوک بزرگ به پرسپولیس در پایان فصل
  • ماموریتی بزرگ در پرسپولیس که یحیی از پس آن بر نیامد اما اوسمار انجام داد