Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@04:45:22 GMT

آموزش و پرورش بدنبال تصدی گری نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۵۳۹۴

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دوره شش ساله یک دوره بسیار مهم و با اهمیت است که در این دوره شخصیت کودکان ساخته شده و در حال شکلگیری است و رشد همه جانبه کودکان زیر ۶ سال در این دوره اول زندگی است، اهمیت فراوانی دارد. رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص واگذاری مسیولیت مهد کوک‌ها به آموزش و پرورش  در گفت‌وگو با میزان، گفت: واگذاری مسئولیت مهدکودک و آموزش و پرورش در سال‌های گذشته هم این موضوع را مطرح شده بود یکی از دغدغه‌های اصلی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که شورای عالی فرهنگی با پیگیری‌هایی که انجام داده توانست واگذاری مسئولیت‌های مهم را به آموزش و پرورش محول کند و ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با توجه به اینکه دوره کودکی دوره بسیار حساس است و تربیت کودکان زیر ۶ سال باید به صورت یکپارچه باشد و متناسب با اصول روانشناسی کودک برنامه‌ریزی شود و متناسب با اسناد بالادستی در کشور تهیه شود و اینکه این دوگانگی موضوع اجرایی اداره مهدکودک و بحث برنامه‌ریزی‌های آن صورت که چالش جدیدی را به وجود آورده بود که امکان نظارت موثر برای این کودکان را سلب کرده بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: که مدیریت یکپارچه کمک می‌کند تا امور مربوط به هدایت و نظارت و مدیریت و برنامه‌ریزی را تعریف کند و از استاندارد‌های و شاخص‌های خاصی را برای مهد کودک در نظر گرفته شود؛ و به صورت یکپارچه باشد و در عین حال اصول تربیتی در این دوره با مجوز وزارت آموزش و پرورش انجام شود.

حکیم زاده تاکید کرد: در واقع دوره شش ساله یک دوره بسیار مهم و با اهمیت است که در این دوره شخصیت کودکان ساخته شده و در حال شکلگیری است و آن چیزی که در این دوره اهمیت دارد حرکت از یک رویکرد نگهداری کودکان به سمت جامعه و رشد همه جانبه کودکان زیر ۶ سال که دوره اول زندگی است، اهمیت فراوانی دارد.

وی اظهار کرد: که این موضوع بار‌ها در صحبت‌های مقام معظم رهبری هم تاکید شده است و تأکید کردند که مهد کودک را بسیار مهم است و تاکید ایشان این بود که که مهد کودک فقط جایگاه نگهداری کودک نیست بلکه محل آموزش و یادگیری و شکل گیری شخصیت کودک در این دوره است با همین رویکرد تعلیم و تربیت موضوع اداره برنامه ریزی و تعلیم و تربیت کودکان زیر ۶ سال به وزارت آموزش و پرورش محقق شده است.

وی افزود: با واگذاری دوره مهدکودک به آموزش و پرورش کار بسیار جدی را دنبال می‌کند تا بتوانیم در زمان ممکن، دستورالعمل‌ها و مقررات مربوط به این بخش را تکمیل و تدوین کنیم البته باید این را در نظر داشته باشیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: ۸۰ درصد از کودکان که در مهد کودک هستند برای گروه سنی ۴ تا ۶ سال هستند که براساس شرایط سنی مشمول گروه وزارت آموزش و پرورش می‌باشد یعنی در دوره پیش دبستانی هستند و فقط حدود ۲۰ درصد کودکان در سنین زیر ۴ سال هستند.

حکیم زاده ادامه داد:، اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که قرار نیست در اجرای مهدکودک تغییری حاصل شود آموزش و پرورش به دنبال تصدی‌گری نیست مهد کودک‌هایی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند و فرصت دارند که خودشان را به مقررات و آیین نامه‌های جدید آموزش و پرورش تطبیق بدهند و بعد از این دوره، خودشان می‌توانند با مجوز آموزش و پرورش به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: آن چیزی که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به صراحت اشاره می‌کند که مسئولیت سازمان بهزیستی به وزارت آموزش و پرورش منتشر شده است و این هم یک امر تربیتی است که متولی اصلی تربیت در جامعه وزارت آموزش و پرورش است و وزارت آموزش و پرورش از همکاری سازمان‌هایی که میخواهند در امر تربیت کودکان موثر باشد استقبال می‌کند با توجه به اینکه به صورت رسمی مسئولیت آموزش و پرورش سپرده شده است و آموزش و پرورش این مسئولیت را به نحو احسنت پیگیری میکند و انجام میدهد.

بشتر بخوانید:
افت کیفیت آموزشی دروس مهارتی در دوران شیوع کرونا  
انتهای پیام/ برچسب ها: آموزش و پرورش مهدکودک و پیش دبستانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش و پرورش مهدکودک و پیش دبستانی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش کودکان زیر ۶ سال برنامه ریزی مهد کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام مردانی بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع مدیران مدارس ابتدایی شهرستان گناوه گفت: وزارت آموزش و پرورش طرح «آموزش یک مهارت ورزشی» برای دانش‌آموزان ابتدایی را در دستور کار دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه اظهار کرد: بر این اساس دانش‌آموزان دوره ابتدایی باید حتماً یک مهارت آموزشی را پیش از ورود به متوسطه اول یاد بگیرند و این امر الزامی است.

وی توضیح داد: این طرح شامل ۲۰ درصد از دانش آموزان ابتدایی دوره دوم می‌شود که هزار و ۱۳۰ نفر از دانش آموزان شهرستان گناوه را در بر می‌گیرد.

مردانی تاکید کرد: این طرح باید به نحوی دنبال شود که دانش آموزان ابتدایی برای گذر به دوره تحصیلی بالاتر یعنی متوسطه اول حتماً یک مهارت ورزشی را یاد بگیرند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: ورزش‌های تنیس روی میز، طناب زنی و دوومیدانی راز جمله ورزش‌هایی هستند که دانش آموزان باید حداقل در یکی از آنها مهارت لازم را کسب کنند.

کد خبر 6080224

دیگر خبرها

  • این افراد معلم می‌شوند
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا آخر فروردین
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • آینده‌ای درخشان از آن فرزندان شماست!
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • یک پست حذف شده از دولت قبل در آموزش‌وپرورش دوباره احیا شد