Web Analytics Made Easy - Statcounter

قبادی دانا از افزایش یارانه مراکز سازمان بهزیستی و پرداخت یارانه خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص افزایش یارانه مراکز سازمان بهزیستی، اظهار کرد: یارانه مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و بیماران روانی مزمن و مراکز توانبخشی روزانه افراد دارای معلولیت در دی ماه با تعرفه مصوب جدید هئیت وزیران پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: سازمان بهزیستی کشور جهت نگهداری از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن در مراکز شبانه‌روزی و همچنین اقدامات توانبخشی و حمایتی و توانمندساز برای این افراد در مراکز روزانه توانبخشی و کارگاه‌های تولیدی و حمایتی برای مددجویان به خیریه‌هایی که این مراکز را اداره می‌کنند به طور ماهانه یارانه پرداخت می‌کند.

به گفته قبادی دانا، در دی ماه سال ۹۷، ۳۹ هزار نفر در مراکز شبانه‌روزی معلولین، سالمندان و بیماران روانی مزمن تحت پوشش دریافت یارانه ماهانه از سازمان بهزیستی بودند و مقرر شد که به ازای هر نفر ۶۴۰ هزار تومان دریافت کنند که این مبالغ توسط سازمان بهزیستی کشور به استان‌ها و از استان‌ها به شهر‌ها ارائه می‌شد و این مبالغ در بهزیستی شهر‌ها به مراکز خیریه‌ای که از معلولان و سالمندان نگهداری می‌کردند پرداخت می‌شد.

بنابر اظهارات وی، پس از گذشت ۲ سال، امروز در دی ماه سال ۹۹ این جمعیت تحت پوشش از ۳۹ هزار نفر به ۴۷ هزار نفر افزایش یافته است و مبلغ پرداختی به صورت الکترونیکی بر روی کارت بانکی خیریه‌هایی که از معلولان و سالمندان در مراکز نگهداری می‌کنند واریز می‌شود. مبلغ به ازای هر نفر از ۶۴۰ هزار تومان به یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان (هر نفر در هر ماه) رسیده است که در روز‌های گذشته به حساب مراکز خیریه واریز شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: این مبلغ برای سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن که سرپرست موثر ندارند یک میلیون و ۳۳۵ هزار تومان شده است.

وی با اشاره به پرداخت یارانه برای معلولانی که در مراکز توانبخشی روزانه تحت حمایت هستند، بیان کرد: تعداد این افراد که تحت پوشش یارانه سازمان بهزیستی بودند، در دی ماه سال ۹۷، ۳۸ هزار نفر بود که این تعداد در دی ماه ۹۹ به ۴۸ هزار نفر رسیده است. مبلغی که در دی ماه سال ۹۷ به ازای هر نفر در ماه پرداخت می‌شد ۴۳۵ هزار تومان بود که در دی ماه به ۷۵۳ هزار تومان رسیده است و بر روی کارت بانکی مراکز توانبخشی روزانه در روز‌های گذشته شارژ شده است.

قبادی دانا گفت: البته هزینه تمام شده مراکز نگهداری شبانه‌روزی و روزانه بیش از این مبالغ است و مجبور هستند که بخش دیگری از هزینه‌ها را از خانواده‌های این افراد و یا از خیرین دیگر تامین کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: بنابراین از مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق تقاضا داریم جهت افزایش بودجه سازمان بهزیستی اقدام کنند. در شرایطی که بودجه سازمان بهزیستی تنها ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده باشد، این امکان وجود نخواهد داشت که ما بتوانیم مبالغ را افزایش دهیم و به قیمت تمام شده نزدیک کنیم، بنابراین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با شعار حمایت از محرومین، مستضعفین و اقشار ضعیف جامعه در مجلس حضور دارند می‌خواهیم که همچون گذشته حمایت‌های خود را از سازمان بهزیستی و جامعه هدف دریغ نکنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یارانه معلولان سازمان بهزیستی سالمندان بیماران روانی مزمن سازمان بهزیستی کشور مراکز توانبخشی یارانه مراکز دی ماه سال هزار تومان قبادی دانا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی

مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با این سازمان در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، روز گذشته – سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ - در مجموع ۲۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قراداد این سازمان واریز شد.

وی در مورد جزییات این پرداخت افزود: ۱۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

اسلامی همچنین گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز ان‌شاءالله در آینده نزدیک از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی تادیه خواهد شد.

گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

منبع: روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • پایان مسابقات ورزشی قهرمانی مراکز توانبخشی اوتیسم استان کرمان 
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • گرمای جنوب کرمان رسید، کولر‌های مددجویان بهزیستی نرسید
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد