Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان در خصوص وضعیت استان گلستان در بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ که به مجلس ارائه شد وابستگی به نفت در آن بالا بود، با توجه به سیاست‌های ابلاغی اتکای‌مان به نفت باید کم شود.

وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بین مصارف و منابع رابطه معناداری وجود ندارد، تصریح کرد: نفت منبع پایداری نیست، در بودجه ۱۴۰۰ دولت بسیاری از مواردی که در هفت سال باید انجام می‌داد به سال پایانی تمرکز داده است منابع متناسب با انتظارات نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* اصلاحات جدی در لایحه بودجه 1400 باید شکل بگیرد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بودجه ۱۴۰۰ اصلاح نشود در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، صادرات بیش از ۲ میلیون بشکه نفت شدنی نیست مخصوصاً با این شرایط تحریم که در آن قرار داریم.

منتظری با اشاره به اینکه اصلاحات جدی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ باید شکل بگیرد، بیان کرد: نشست‌های خوبی بین مجلس و دولت تشکیل شده است همچنین نشستی که سران سه قوه در مجلس داشتند زمینه تحقق این هدف را فراهم می‌کند.

وی افزود: برای تقویت اعتبارات استان گلستان در مقایسه با سال‌های گذشته قدم‌های خوبی از سوی استانداران برداشته شد براساس گزارش قدرت‌‌الله عابدی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان رشد محسوس در استان دیده می‌شود اما پاسخ‌گو نیست.

*اکثر مسائل حقوقی پتروشیمی گلستان برطرف شده است

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجمع نمایندگان نشستی که در فاصله بررسی لایحه بودجه با استاندار گلستان داشت، قرار شد تا ارتباطات خود را با خانه ملت تقویت کنیم.

منتظری در خصوص احیای خلیج گرگان گفت: این مهم به‌عنوان یک نیاز عمومی برای هفت نماینده استان گلستان مطرح شده است، که پیگیری می‌شود.

وی در خصوص معادله پیچیده و سردرگرم پروژه پتروشیمی گلستان ابراز کرد: این‌که در زمینه پتروشیمی کلی‌گویی می‌شود براساس مصالح استان است، مسائل حقوقی باید برطرف شود که البته بیشتر آن برطرف شده است.

* مدل اثربخشی برای حل مشکل مطبوعات ارائه می‌شود/ اشتغال خبرنگاران در صورت فراهم شدن فرصت‌ها

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی از سهام‌داران پتروشیمی استان گلستان خواست که نگران نباشند و تاکید کرد: مشکلات پتروشیمی درحال برطرف شدن است، فعلا صلاح بر این است که وارد جزئیات نشویم، به مردم اطمینان می‌دهیم حقوق آن‌ها محفوظ است و حقشان ضایع نمی‌شود.

منتظری در پاسخ به این سوال که در استان اراده‌ای برای حل مشکلات مطبوعات وجود ندارد، گفت: با محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در تهران یا گرگان نشست مشترکی برگزار خواهیم کرد، تلاش می‌شود تا مدل اثربخشی برای حل مشکل مطبوعات ارائه شود که ان‌شاءالله این مهم را بتوانیم عملی کنیم.

وی دغدغه حوزه رسانه در استان گلستان را قابل پیگیری دانست و گفت: با همکاری خانه مطبوعات جمع‌بندی لازم نسبت به مشکلات حوزه رسانه اقدام شود، پیشنهادات را مطرح کنید، در این زمینه نشست با استاندار گلستان خواهیم گذاشت اگر بسترها و فرصت‌های اشتغال خبرنگاران وجود داشته باشد که بتوان از آن استفاده کرد بنده اعلام آمادگی دارم.

منتظری بیان کرد: اگر در این زمینه مدیران مرتبط دعوت شوند، دغدغه رسانه‌ها و خبرنگاران لیست شود یقینا به نتیجه مطلوب خواهیم رسید، در مسائل مربوط به حوزه مطبوعات اگر جایی نیاز به حمایت، سفارش و رفع موانع باشد در حد توان کمک خواهند کرد.

* سهم فرهنگ کمتر از دو درصد است/ ارسال 340 پیشنهاد به کمیسیون فرهنگی

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید نسبت به بودجه فرهنگی توجه بیشتری شود، ابراز کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور کمتر از دو درصد است داریم تلاش می‌کنیم از طریق کمیسیون تلفیق بودجه‌های فرهنگی را رشد دهیم در برنامه توسعه هفتم دغدغه ما این است که نگاه جدید و تحولی در بخش فرهنگ دیده شود.

منتظری در خصوص انتقال آب دریای خزر گفت: مجمع نمایندگان برای تامین آب آشامیدنی حتماً باید به شیرین کردن آب مبادرت کنند.

وی با بیان اینکه باید حافظ منافع ملی و استانی باشیم، افزود: با وجود این سرمایه ملی در کنار استان نباید مشکل آب داشته باشیم، البته به دنبال چالش با استان‌های هم‌جوار نیستیم.

منتظری با اشاره به اینکه ۳۴۰ پیشنهاد به کمیسیون فرهنگی ارسال شده است، ابراز کرد: همه انتظار حمایت بودجه‌ای دارند و قرار است این پیشنهادات را برای اجرایی شدن آن اولویت‌بندی کنیم.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: بودجه 1400 دو درصد غلامرضا منتظری نماینده مجلس اشتغال خبرنگاران نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۰ استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، اظهار کرد: قبلاً به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است، در حالی که این مالیات، سوداگران را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: سوداگران کسانی هستند که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شوند و حجم وسیعی از ارز، طلا و خودرو را خریداری می‌کنند تا برای مثال، سه ماه بعد به چند برابر قیمت به فروش برسانند و سود ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این قانون مانع از این کار می‌شود، گفت: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند، آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد