Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش حماس و جهاد اسلامی بسته شدن درهای مسجد ابراهیمی به روی نمازگزاران را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در واکنش به بسته شدن مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری اشغالی توسط نظامیان اسرائیل به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: «این اقدام در راستای حمله اشغالگران به مقدسات اسلامی انجام گرفته که ما این اقدام را محکوم می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حازم قاسم از تمامی گروه ها و موسسات بین المللی خواست به رژیم صهیونیستی نسبت به توقف حملات علیه مقدسات فشار بیاورند و به حق ملت فلسطین در انجام شعائر اسلامی احترام بگذارند.

 

همچنین، جنبش جهاد اسلامی در بیانیه ‌ای بسته شدن مسجد ابراهیمی را محکوم کرد و آن را اقدامات تروریستی برنامه‌ ریزی شده دانست و اعلام کرد: «این اقدام به درخواست راست گرایان افراطی و در چارچوب حملات صهیونیستی به اماکن مقدس انجام گرفته است.»

 

جنبش جهاد اسلامی در ادامه حضور فلسطینی ها برای اقامه نماز را در مساجد خواستار شد تا با حمایت خود جلوی مصوبات باطل صهیونیست ها را بگیرند.

 

حفظی ابوسنینه، مدیر مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در این باره گفت: مقامات صهیونیستی به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برای 10 روز این مکان مقدس را تعطیل کرده اند.

 

پس از قتل عام مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی در سال 1994 که در آن 29 نمازگزار کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند، این مسجد به دو بخش مسلمان و یهودی تقسیم شد. اسرائیل در روزهای عید یهودی به مسلمانان اجازه اقامه نماز و پخش اذان را در این مسجد نمی ‌دهد.

 

مسجد ابراهیمی در سال 2017 میلادی در لیست سازمان یونسکو قرار گرفت.

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهاد اسلامی حماس بستن مسجد ابراهیمی مسجد ابراهیمی جهاد اسلامی بسته شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، «جهاد طه» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنبش قصدی برای انتقال به سوریه ندارد.

در بیانیه سخنگوی جنبش حماس آمده است: با تشکر از آن دسته از کشورهای عربی که آغوش خود را برای ملت ما باز کرده‌اند و حامی مساله فلسطین هستند، باید بگوییم آنچه را روز سه‌شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ از سوی روزنامه لبنانی «اللوا» پیرامون درخواست جنبش حماس برای انتقال به سوریه منتشر شد رد می‌کنیم.

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس در ادامه این بیانیه تصریح کرد: جنبش حماس نه از کشور برادر سوریه و نه از دیگر کشورها چنین درخواستی را نداشته است.

کد خبر 6087904

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|آتش‌سوزی در شهرک صهیونیست به دنبال حمله موشکی/ هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها
  • حماس اظهارات بلینکن را محکوم کرد
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم