Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره برخی مشکلات بیمه ای معلمان و بیمه های چند روزه آنها توضیحاتی ارائه کرد.

سعید صالح درباره بیمه معلمان و وعده ای که پیرامون تقبل بخشی از حق بیمه معلمان دولتی از سوی دولت داده شده بود اظهار کرد: در ماده ۲۵ قانون تاسیس مدارس غیردولتی قید شده است که بخشی از هزینه بیمه کارکنان مدارس غیردولتی از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی قابل پرداخت است که یکی از مطالبات و پیگیری های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی هم هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بودجه ۹۹ مبلغی برای پرداخت بیمه پرسنل تعیین شده بود که تا کنون تخصیص پیدا نکرده است. هر هفته پیگیر تخصیص این بودجه هستیم و برای بودجه سال آینده هم پیگیری های دائمی در حال انجام است. برای سال آینده تعامل لازم با نهادهای تصمیم گیر انجام شده که این اتفاق برای معلمان غیردولتی بیفتد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاسیس صندوق توسعه مدارس غیردولتی، راهی است که پس از تصویب قانون در سال ۹۵ شروع شده و امید است صندوق بتواند خدمات مناسبی به مدارس غیردولتی و کارکنان آن ارائه دهد؛ درباره مشکلات بیمه ای معلمان و بیمه های چند روزه نیز توضیح داد و گفت: قانون دائمی شدن تاسیس مدارس مصوب سال ۹۵، همکاری مدارس غیردولتی با معلمان را تابع ضوابط قانون کار دانسته است.

صالح ادامه داد: ما نسبت به پرداخت حقوق و بیمه مسئولیت نظارتی داریم. اولیا و معلمان می توانند شکایت خود را از طریق سامانه مشارکت ها ثبت کنند که طی فرایندی مورد رسیدگی قرار می گیرد. مشکل ما این است که کشور دچار چالشی است که با تعداد بسیار زیادی از جوانان تحصیلکرده مواجهیم که فرصت های شغلی متناسب با رشته تحصیلی ایشان فراهم نیست و لذا متقاضیان تدریس در این مدارس را بالا برده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل فزونی عرضه نیروی کار بر تقاضا وضعیت برای متقاضیان اشتغال در این مدارس دشوار می شود و  رصد کار برای ناظرین نیز با دشواری هایی مواجه است. ما برنامه های نظارتی داریم و در کنار آن اگر همکاران ما گزارش دهند رسیدگی می کنیم.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به اینکه آیا حق الزحمه معلمان در تعطیلات رسمی یا تعطیلات غیرمترقبه باید پرداخت شود یا خیر؟ گفت: نوع قرارداد معلم با موسسین قرارداد کار معین است و همان ملاک اقدام است و تعهداتی که طرفین قبول می کنند باید انجام شود.

صالح ادامه داد: بر این اساس باید حق الزحمه ایام نوروز پرداخت شود. با معلم تمام وقت باید قرارداد ۹ ماهه ببندند که شامل عیدی و سنوات هم می شود.
برخی معلمان در تابستان هم تدریس می کنند که موسس معمولا یا قرارداد جدید می بندد و یا از ابتدا پیش بینی می کنند و قرارداد ۱۲ ماهه بسته می شود.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره میانگین حقوق معلمان غیردولتی گفت: همان حقوق مصوب قانون کار مبنا است و بر اساس سنوات و توافق می تواند بالاتر هم برود. برای سال جاری ساعتی حداقل ۱۵هزار تومان بود. معلمانی هم داریم که در برخی رشته ها و شهرها رقم های بالاتری از این مبلغ دریافتی دارند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش مدارس غیردولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمودزاده در نشست جمع رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و نام حضرت امام خمینی (ره)، شهدای والامقام انقلاب اسلامی، شهدای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، شهدای جبهه مقاومت، یاد و خاطره سردار شهید زاهدی و سردار شهید سلیمانی، شهدای والامقام فرهنگی و دانش‌آموز، اظهار داشت: امسال، شروع سال جدید با ایام ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرد و امیدواریم این روزها و امسال سال رسیدن به موفقیت‌های زیادی برای همه شما عزیزان باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است. این نام‌گذاری بر اساس نیاز کشور صورت گرفته است و باید در مجموعه‌های مختلف و حوزه‌های متفاوت از آن بهره گرفت. آموزش و پرورش هم باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه تأثیرگذاری خود را داشته باشد. نقش مرجعیتی و آگاهی‌رسانی و تبیین این موضوع بر عهده وزارت آموزش و پرورش است. باید این فرهنگ‌سازی در افکار عمومی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین، بهترین و مهمترین تولید در همه نظامات، تربیت نیروی انسانی است، گفت: مهمترین سرمایه کشور که در همه اسناد بالادستی به آن اشاره شده، سرمایه نیروی انسانی است. تولید این سرمایه در داخل آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. امروز حدود ۱۷ میلیون دانش‌آموز برای این تربیت می‌شوند که چرخ‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی را به حرکت دربیاورند. حفظ و گسترش دستاوردها توسط این افراد صورت می‌گیرد.

محمودزاده تصریح کرد: آموزش و پرورش از سال‌های گذشته جهت‌گیری‌هایی را شروع کرده که امسال باید به نتیجه برسد. همه برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق و اجرای سند تحول بنیادین، برای مرجعیت معلم و مرجعیت کتاب درسی است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش بیشترین بهره‌مندی را امسال داشته باشیم گفت: در جلسه‌ای که امسال در ابتدای سال رئیس جمهور در جمع مدیران ارشد صحبت می‌کردند، نگاه به ظرفیت آموزش و پرورش خیلی مهم بود به این صورت که به وضع مطلوب دست پیدا کنیم. ایشان به تسهیل و تسریع کار مردم و تکریم مردم تاکید داشتند و باید رضایت مردم جلب شود. همچنین باید تبیین کارها به خوبی صورت بگیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از قدردانی وزیر آموزش و پرورش از فعالیت‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی خبر داد و گفت: وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید بر همکاری و بکارگیری معاون پرورشی در مدرس غیردولتی، انسجام و همکاری در درون وزارت آموزش و پرورش، جلب مشارکت و نظارت داشتند. این‌ها از توصیه‌های مهم وزیر آموزش و پرورش است که باید محقق شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: تلاش ما در سازمان باید سازنده باشد.

کد خبر 6080634

دیگر خبرها

  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • ایجاد مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • تقدیر از معلمان و مدیر مدرسه غیردولتی نمونه نیکان دانش
  • معلمان در دایره فقر؛ حقوق ماهانه 5 میلیون تومان