Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  بررسی میدانی از بازار تخم‌مرغ در اصفهان نشان می‌دهد که قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار آزاد در بازار عمده فروشی ۴۰ تا ۴۱ هزار تومان و در خرده فروشی‌ها از ۴۶ تا ۴۸ هزار تومان فروخته می‌شود این در حالی است که قیمت تخم مرغ در ستاد تنظیم بازار هر کیلو ۱۴ هزار تومان درب مرغداری و ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان درب مغازه مصوب شده و با این حساب هر شانه باید حدود ۳۲ هزار تومان به فروش برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کمبود تخم مرغ در اصفهان نداریم، نیاز استان ۱۷۰ تن تخم مرغ است و این در حالی است که در این استان در حال حاضر ۳۵۰ تن تخم مرغ تولید می‌شود

با این شرایط این روز‌ها شاهد تجمع و صف‌های طولانی خرید تخم مرغ در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصفهان آن هم به شرط ارائه کارت ملی هستیم.

تفاوت چشمگیر قیمت تخم مرغ در بازار آزاد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای
رسول امین الرعایایی رئیس اتحادیه فروشندگان مواد غذایی اصفهان گفت: برای توزیع تخم مرغ در بازار اصفهان دچار کمبود نیستیم، عمده مشکل ما تفاوت قیمت بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده فروشی‌ها است.

 او با بیان اینکه در حال حاضر هر بسته ۱۵ تایی تخم مرغ در بازار آزاد ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد، افزود: باید برای تأمین این محصول برای توزیع در خرده فروشی‌ها نیز برنامه‌ریزی درستی انجام شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد غذایی اصفهان با بیان اینکه طی یک ماه اخیر پیگیری‌های جدی برای ارائه تخم مرغ با قیمت مصوب از سوی مرغداری‌های برای اصناف را داشته‌ایم ادامه داد: در این ارتباط موفق به دریافت این سهمیه برای ۱۵۰ واحد صنفی در اصفهان شده‌ایم که در این هفته این سهمیه واگذار می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی اصفهان هم در این باره گفت: کمبود تخم مرغ در اصفهان نداریم، نیاز استان ۱۷۰ تن تخم مرغ است و این در حالی است که در این استان در حال حاضر ۳۵۰ تن تخم مرغ تولید می‌شود.

صادرات از مبادی غیرقانونی دلیل افزایش قیمت تخم مرغ در اصفهان
حسین ایراندوست همچنین به حل مشکل نهاده‌های طیور در استان اصفهان از مهر ماه تاکنون اشاره کرد و افزود: پیش بینی ما در خصوص چرایی افزایش قیمت تخم مرغ در بازار صادرات این محصول به روش‌های غیر قانونی است.

او در ادامه با بیان اینکه چنانچه بازار تخم مرغ همین شرایط را دنبال کند مجبور به توزیع این محصول در سامانه «رهتاب» خواهیم بود، ادامه داد: این رفتار را برای مرغ انجام دادیم و موفق به رساندن قیمت این محصول به قیمت مصوب شدیم و برای تخم مرغ نیز احتمال اجرای این طرح وجود دارد.   معاون بهبود محصولات دام و طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: البته در برخی از میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع تخم مرغ با سامانه «رهتاب» انجام شده است.

او با بیان اینکه مرغداران بر این باورند که تا جایی که بازار کشش دارد نسبت به فروش این محصول در بازار آزاد اقدام شود، تصریح کرد: در این شرایط این گروه مخالف عرضه محصول با قیمت مصوب هستند.

ایراندوست اضافه کرد: هر چه در بازار عرضه تخم مرغ با قیمت مصوب انجام شود، صادرات نیز افزایش خواهد یافت.

کمبود ۶ ماه نهاده در بازار دلیل افزایش قیمت تخم مرغ

مدیر زنجیره تولید تخم مرغ در استان اصفهان گفت: واقعیت این است که ۶ ماه کمبود نهاده‌ها در بازار منجر به کاهش تولید و ضربه به گله‌های در حال تولید و آسیب اقتصادی به مرغداران شد.

شهاب‌الدین افضل ادامه داد: این شرایط افت تولید گله‌های در حال تولید را رقم زد و از سوی دیگر به «تولک بری» نیز آسیب زد و از این رو در این وضعیت توجیهی برای مرغداران برای ادامه تولید نبود.

او با بیان اینکه حذف گله‌ها نیز زودتر از موعد اتفاق افتاد، اضافه می‌کند: برخی از گله‌هایی که از نیمه راه تولید رد شده بودند به دلیل افزایش قیمت افسار گسیخته در بحث نهاده حذف شدند که در این شرایط جوجه ریزی کم شد و گله‌های نو به خط تولید وارد نشدند.

مدیر زنجیره تولید تخم مرغ در استان اصفهان ادامه داد: در این بازه زمانی برخی از ظرفیت‌های تولید تخم مرغ به صورت دائم و برخی نیز به صورت موقت از چرخه تولید خارج شدند که این امر وضعیت نابسامانی را در فصل پرمصرف تخم مرغ به وجود آورد.

او افزود:  طی دو ماه آینده با توجه به تأمین نهاده‌ها از آذر ماه تولید تخم مرغ به میزان مازاد مصرف خواهد رسید، در حال حاضر مازاد تولیدی در بازار نداریم و بازار این شرایط را نشان می‌دهد.

افضل با بیان اینکه نمی‌توان در خصوص صادر شدن و یا صادر نشدن تخم مرغ به خارج از کشور صحبت کرد، اضافه کرد: اصفهان همواره به عنوان یکی از بزرگترین صادر کنندگان تخم مرغ مطرح بوده و باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر پایانه صادراتی اصفهان که بنده مسئولیت آن را دارم از آبان ماه هیچ گونه صادراتی را ندارد.  
با افزایش قیمت تخم مرغ در بازار داخلی توجیهی برای صادرات نداریم

او گفت: باید توجه داشت که در اصفهان به دلیل بالا رفتن قیمت تخم مرغ در بازار داخلی توجیهی برای صادرات وجود ندارد و از سوی دیگر تولید کنندگان این محصول راه‌های دسترسی زیادی به مبادی خروجی کشور ندارند، اما می‌توان این مساله را برای تولید کنندگان تخم مرغ در استان‌های مرزی بررسی کرد.اصفهان همواره به عنوان یکی از بزرگترین صادر کنندگان تخم مرغ مطرح بوده و باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر پایانه صادراتی اصفهان که بنده مسئولیت آن را دارم از آبان ماه هیچ گونه صادراتی را ندارد.

مدیر زنجیره تولید تخم مرغ در استان اصفهان با تاکید بر اینکه کمبود نهاده از ابتدای سال ۹۹ کمبود نهاده در بازار وجود داشته و در آذر ماه مرتفع شده است، بیان کرد: چنانچه تعدادی از مرغداری‌ها ادعای کمبود نهاده دارند به دلیل مشکلات سامانه است، اما مشکل نهاده‌ها تقریباً حل شده است.

او  با بیان اینکه برآورد ما در زمینه تولید تخم مرغ بین ۳۰۰ تا ۳۲۰ تن است، ادامه داد: باید توجه داشت که تخم مرغ تولید در اصفهان در استان‌های جنوبی و حتی تهران هم توزیع می‌شود.  
بار تخم مرغ از اصفهان خارج می‌شود
افضل اضافه کرد: هر کجا که کشش مصرف تخم مرغ در بازار وجود داشته باشد تخم مرغ صادر خواهد شد، بار از اصفهان خارج می‌شود، اما این امر نمی‌تواند دلیل بر گرانی این محصول در بازار باشد و ضرر مرغداران در ۶ ماه اول سال به این امر دامن زد.

او  با بیان اینکه در صورت تأمین نهاده‌ها و به ویژه ذرت سویا که ۸۵ درصد از نهاده‌ها را شامل می‌شود، قیمت ۱۴ هزار تومان برای تخم مرغ درب مرغداری منطقی است، ادامه داد: البته باید توجه داشت که قیمت تخم مرغ در ۶ ماه نخست سال در اصفهان کمتر از قیمت مصوب بازار بود و مرغداران در این ایام به شدت متضرر شدند و هنوز این ضرر جبران نشده است.

مدیر زنجیره تولید تخم مرغ در استان اصفهان با بیان اینکه تلاطم در قیمت تخم مرغ نیازمند ورود جدی اتحادیه مرکزی مرغداران است، افزود: چنانچه این امر محقق شود در کمترین زمان شاهد تنظیم بازار تخم مرغ در اصفهان خواهیم بود.

بررسی ۴ پرونده احتکار تخم مرغ در تعزیرات حکومتی اصفهان


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: افزایش قیمت تخم مرغ در بازار اصفهان خودسرانه بوده است و این استان به دلیل اینکه یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان این محصول است می‌تواند تأثیر بسزایی در تعیین قیمت این محصول در بسیاری از شهر‌های دیگر داشته باشد.

غلامرضا صالحی با تاکید بر اینکه در این شرایط تمرکز بازرسان سازمان تعزیرات برخورد با هر گونه تخلف در بازار این محصول است، ادامه داد: در این زمینه در بحث تخم مرغ چهار پرونده در درست بررسی قرار گرفت که یکی از این پرونده‌ها که در خصوص احتکار تخم مرغ بود به پرداخت ۳۷۲ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

او اضافه کرد: سه پرونده دیگر در این زمینه در دست بررسی است.
انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت تخم مرغ مرغداری های اصفهان مواد غذایی سامانه رهتاب نهاده های دامی افزایش قیمت تخم مرغ فروشگاه های زنجیره ای تخم مرغ در بازار آزاد قیمت تخم مرغ در بازار تخم مرغ در اصفهان کمبود نهاده حال حاضر هزار تومان تخم مرغ تن تخم مرغ باید توجه قیمت مصوب نهاده ها گله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع انواع نهاده های دامی به ارزش بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان در اصفهان

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، مهدی نیلفروش اظهار کرد: درسال ۱۴۰۲ این اداره کل در راستای حمایت از تولیدکنندگان دام و طیور استان اصفهان، اقدام به توزیع انواع نهاده های مدت دار در سطح استان اصفهان نمود.

وی اضافه کرد: درطی سال ۱۴۰۲ با توزیع مدت دار هشت ماهه ۱۳۷ هزار و ۴۹۸ تن ذرت دامی، توزیع مدت دار ۶ ماهه ۹۰ هزار و ۳۳۸ تن جو دامی و توزیع مدت دار دو ماهه ۶ هزار و ۲۲۲ تن کنجاله سویا، در مجموع ارزش نهاده های تحویل شده به تولیدکنندگان دام و طیور استان به صورت مدت دار به رقم بیش از دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان تاکید کرد: در راستای تامین و تحویل نهاده های مورد اشاره علاوه بر استفاده از انبارهای استان از محل ذخایر استان های همدان،کردستان، گیلان، آذربایجان غربی و فارس نهاده هایی به استان وارد شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به میزان و نحوه تحویل نهاده های مورد اشاره به تولید کنندگان دام استان، شرایط مناسبی را در سال ۱۴۰۳ در تولید گوشت قرمز به عنوان استان پیشرو داشته باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894612

دیگر خبرها

  • پتانسیل صادرات بیش از ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد
  • آخرین قیمت سکه و طلا در بازار آزاد
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۲۸ فروردین ماه
  • هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد
  • آخرین وضعیت بازار شیرخشک در کشور
  • توزیع ۲۶۸ هزارتن نهاده دامی در استان اصفهان
  • آرامش اقتصادی با نمایش اقتدار نظامی/ چرا نرخ ارز کاهشی شد؟
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۲۷ فروردین ماه
  • علت افزایش قیمت گوشت مشخص شد
  • توزیع انواع نهاده های دامی به ارزش بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان در اصفهان