Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهرداری منطقه 3 تهران پویش «ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی» با شعار «هم سایه هم» را از ابتدای دی ماه آغاز کرده است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، احمد تواهن شهردار منطقه 3 با اشاره به شمار روز افزون خانواده های آپارتمان نشین گفت: این پدیده‌ در کشور ما سابقه‌ی چندان زیادی ندارد و بیشتر در طول چهار دهه‌ی گذشته به دلیل رشد جمعیت و توسعه‌ی شهرها بوجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته شهردار منطقه 3، توجه به مسأله‌ی همسایه‌داری و رعایت حقوق دیگران از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که عدم رعایت آن‌ها باعث بوجود آمدن برخی از مشکلات آپارتمان‌نشینی می‌شود، به همین دلیل آگاهی از فرهنگ آپارتمان‌نشینی یک امر ضروری برای ساکنان این دسته از منازل مسکونی است.
تواهن اظهار کرد: آنچه مشخص است اینکه بین شهروندی با شهر نشینی تفاوت وجود دارد به عبارتی عبور از شهرنشینی و رسیدن به شهروندی و شهروند شدن یک دوره گذار اجتماعی است.
او با تاکید بر ضرورت ارتقاء رفتار مرتبط با حقوق متقابل شهروندی در این پویش بیان کرد: از آن جایی که همواره در مجتمع های مسکونی و آپارتمان ها شاهد بروز اختلافاتی از جنس حقوق شهروندی هستیم در پویش «تغییر رفتار شهروندی با تاکید بر حوزه های محیط زیست و همسایگی در شهر تهران» در مسیر اصلاح این رفتارها و بهبود روابط همسایگی گام های اساسی برمی داریم.
شهردار منطقه 3 گفت: در طرح "هم سایه هم" علاوه بر بحث ترویج گری که توسط تسهیل گران در تمام منطقه انجام می شود، آموزش چهره به چهره موضوع پسماند از جمله: کاهش شیرابه، تفکیک و کاهش حجم به طور ویژه در شهرک فجر و محله آرارات اجرا می شود.
در این راستا کمپین «ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی» طی فرایند 15ماهه با تشکیل گروه های تخصصی تولید محتوا اعم از روانشناسان، جامعه شناسان، شهرسازان، مدیران واحدهای تخصصی شهر تدوین و به مرحله اجرا گذاشته می شود. این پویش تا شهریور سال ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرهنگ آپارتمان نشینی منطقه 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام آزمون ادواری استاندارد‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری گفت: ثبت نام چهل و سومین آزمون ادواری استاندارد‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر از ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ آغاز و تا هجدهم اردیبهشت ماه جاری ادامه خواهد داشت.

اسماعیلی با اشاره به تاریخ برگزاری چهل و سومین آزمون ادواری و دومین آزمون جامع سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ گفت: آزمون‌های عملی از تاریخ ۱۶ خرداد ماه تا ۲۳ خرداد ماه و آزمون‌های نظری به صورت حضوری –آنلاین از تاریخ ۲۲ خرداد ماه تا ۲۵ خرداد ماه به مدت چهار روز برگزار خواهد شد.

وی افزود: این آزمون شامل رشته‌های هنری شاخه کار و دانش و استاندارد‌های مصوب مهارتی در حوزه فرهنگ و هنر در رشته‌های هنر‌های تجسمی، نمایشی، موسیقی، چاپ، هنر‌های سنتی و... است که بر اساس تفاهم نامه منعقده با وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند لیست استاندارد‌ها و رشته‌های مصوب را در دفترچه آزمون که در سامانه بارگذاری شده ملاحظه کنند.

اسماعیلی تأکید کرد: ثبت نام آزمون ادواری به صورت الکترونیکی از طریق سامانه honarazmoon.ir صورت می‌پذیرد و افراد بالای ۱۸ سال با داشتن حداقل گواهی قبولی پایه نهم متوسطه در صورت تمایل می‌توانند در آزمون‌های ادواری حوزه فرهنگ و هنر که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود ثبت نام و در صورت اخذ نمره قبولی آزمون با کسب حداقل نمره ۱۰ در آزمون نظری و کسب نمره حداقل ۱۴ در آزمون عملی، گواهینامه معتبر دریافت نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیاره‌ای به نام کافه
  • افتتاح ۲۷ پروژه در منطقه ۲ همزمان با یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار
  • اجاره آپارتمان های در مناطق۲۲گانه تهران چقدر است ؟ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
  • آغاز کاشت درخت در مسیر پیاده راه زائر رضوی
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟
  • آغاز ثبت‌نام آزمون ادواری استاندارد‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • نوزادان منطقه ۲ تهران صاحب درخت شدند
  • ۶۷ مجموعه ورزشی در تهران بازسازی و فعال شدند | جزییات ساخت سه دهکده جدید ورزشی در شهر
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران