Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشف و خنثی‌سازی مهمات و مواد منفجره در دو استان عراق، بازداشت وزیر کشاورزی داعش و نیز ادامه اعتراضات در «ذی قار» عراق از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بغداد الیوم، اداره اطلاعات نظامی عراق از بازداشت دو تروریست و کشف انبار مهمات و مواد منفجره در استان‌های صلاح الدین و الانبار خبر داد و اعلام کرد: دو تروریست در منطقه واقع در «الکرمه »در الانبار در غرب عراق بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عملیات پس از دریافت اطلاعات و پیگیری مستمر و با هماهنگی بخش اطلاعات فرماندهای عملیات الانبار رخ داد. همچنین نیروها مقادیری مواد منفجره و بمب در منطقه الرمادی در مرکز استان الانبار کشف و ضبط و آنرا خنثی کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه همچنین از انهدام تونل‌های داع در جبل «الخانوکه» و کشف بمب و مواد منفجره خبر داده شده و آمده است: پس از اطلاعات دقیق از وجود تونل‌های داعشی در جبل «الخانوکه» و هماهنگی با بخش اطلاعات فرماندهی عملیات صلاح الدین و طی عملیاتی در کوه‌های «خانوکه» در «الشرقاط» در استان صلاح الدین، نیروها سه بمب دست ساز و 2 خمپاره انداز کشف و خنثی کردند.

بازداشت وزیر کشاورزی داعش در الانبار

وزارت کشور عراق از بازداشت آنکه وزیر کشاورزی داعش خوانده می‌شد در جریان عملیاتی در استان الانبار خبر داد و اعلام کرد: پس از تلاش‌های بارز و پیگیری میدانی نیروهای واکنش سریع و اطلاعات وزارت کشور موفق به بازداشت وزیر کشاورزی داعش در استان الانبار شدند.

اداره اطلاعات نظامی وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کرد که این سرکرده داعشی در جریان کمینی محکم در روستای «الصناعه» در شمال شرق «الرطبه» در الانبار بازداشت شده است و از مظنونین تحت تعقیب طبق ماده 4 مبارزه با تروریسم است.

خارج شدن ارتش از مناطق شهری عراق

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق از خارج شدن این نیروها از مناطق شهری و تحویل بسیاری از مراکز ایست بازرسی به نیروهای وزارت کشور خبر داد و گفت: طبق هماهنگی میان وزارت کشور و دفاع، نیروهای ارتش به خارج از شهرها منتقل می‌شوند و ماموریت به وزارت کشور سپرده می‌شود. این طبق دستور «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق صورت گرفته است.

وی افزود: بسیاری از پست‌های بازرسی و امنیتی در ورودی و خروجی‌های شهرها و نیز پرونده امنیتی بسیاری از استان‌ها به وزارت کشور عراق سپرده شده است. هنوز وزارت کشور با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و با تکمیل توان آن، کل پرونده امنیتی به آنها سپرده خواهد شد. ماموریت نیروهای ارتش در حال حاضر کمک به نیروهای وزارت کشور برای تامین امنیت داخلی است.

درگیری میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی در ناصریه عراق

منابع عراقی از درگیری میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی در میدان «الحبوبی» در ناصریه مرکز استان «ذی قار» عراق خبر دادند.

نظامیان آمریکایی تماشاگر هدف قرار دادن دکل‌های برق در غرب عراق هستند

یکی ازمسئولان عالی رتبه در الانبار از عدم اقدام نظامیان آمریکایی در هدف قرار دادن تروریست‌هایی که دکل‌های برق را در غرب عراق هدف قرار می‌دهند پرده برداشت.

این منبع بیان کرد: فرماندهان امنیتی از عدم هدف قرار دادن تروریست‌هایی که در مناطق غربی عراق اقدام به تخریب دکل‌های برق می‌کنند، ابراز شگفتی می‌کنند به ویژه که بالگردها و پهپادهای آمریکا تحرکات گسترده هوایی در آسمان این مناطق دارند.

منبع مذکور بیان کرد: پهپادهای آمریکایی، شبانه روز در حال پرواز در مناطق غربی هستند، اما اقدامی برای مقابله با تروریستها انجام نمی‌دهند.

این منبع تاکید کرد: مقامات عراقی از عدم هدف قرار دادن گروه‌های دخیل در هدف قرار دادن شبکه برق و نیز شبکه‌های داعشی که به شکل کوچک در مناطق صحرایی فعالیت می‌کنند از سوی پهپادها و بالگردهای آمریکایی با وجود اینکه این تحرکات را رصد می‌کنند، تعجب می‌کنند.

کشف 38 گالن انفجاری در الانبار

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که پهپادهای عراقی نقش زیادی در کشف 38 گالن انفجاری در عملیاتی پیشدستانه در شهر الرمادی در غرب عراق داشته‌اند.

این منبع بیان کرد:  نیروهای اطلاعات نظامی و با هماهنگی دیگر یگان‌ها و با حمایت پهپادها در جریان جستجو و تفتیش در صحرای «حدیثه» در غرب الانبار موفق به کشف 38 بمب شدند. همچنین مقادیر مهمات و چاشنی انفجار و گلوله کشف و ضبط شده است. این سلاح برجای مانده از داعش در جریان تسلط آنها بر مناطق غربی است که این مواد منفجره به دست نیروهای خنثی کننده بمب بدون هیچ تلفات خنثی شدند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر کشاورزی داعش هدف قرار دادن مواد منفجره غرب عراق وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است

دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در نشستی خبری افزود: ادامه درگیری در خاورمیانه به نفع اسرائیل، ایران و کل منطقه نیست.

به گزارش تاس، سخنگوی کرملین خطاب به خبرنگاران ادامه داد: فدراسیون روسیه ارتباطات کاری سازنده‌ای با ایران و اسرائیل دارد؛ شما می‌دانید که ما به تماس‌های نزدیک با تهران ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما در حال انجام گفتگو هستیم، درباره نیاز به کاهش تنش سریع صحبت می‌کنیم و از همه کشور‌های منطقه می‌خواهیم که در این شرایط خویشتنداری معقول نشان دهند.

پسکوف خطاب به خبرنگاری که درباره درگیری بدون واسطه ایران و رژیم صهیونیستی سؤال کرد، گفت: شما می‌گویید در صورت درگیری مستقیم، اما من وضعیت فعلی را یک درگیری غیرمستقیم نمی‌نامم، زیرا وضعیتی که کنسولگری یک کشور تخریب می‌شود، به سختی می‌تواند یک درگیری غیرمستقیم نامیده شود.

سخنگوی کرملین به این سوال که آیا تهران از قبل در مورد حملات برنامه ریزی شده به اسرائیل به مسکو اطلاع داده است، پاسخی نداد. وی در این باره گفت: من نمی‌توانم مطلبی در این باره به شما بگویم.

پیش از این رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در مکالمه تلفنی با همتای ایرانی خود ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را خلاف همه موازین و مقررات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: آنچه از سوی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه و در سایه انفعال شورای امنیت اتفاق افتاد، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود.

ولادیمیر پوتین با انتقاد شدید از رفتار آمریکا و برخی کشور‌های غربی در تنش‌زایی در منطقه، تصریح کرد: ما اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران از جمله پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است.

نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ با آغاز عملیات وعده صادق و شلیک بیش از صد فروند موشک کروز و بالستیک و پرتاب بیش از دویست پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶، پاسخ و تنبیهی به تجاوزات و ترور‌های شرورانه و اقدامات تروریستی اخیر رژیم اشغالگر قدس در حمله به کنسولگری ایران در دمشق دادند.

آغاز خروج نیرو‌های حافظ صلح روسیه از قره باغ

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سؤال دیگری درباره گزارش رسانه‌های جمهوری آذربایجان مبنی بر آغاز عقب نشینی نیرو‌های حافظ صلح روسی از قره باغ گفت: بله، واقعا همین طور است.
وی تأیید کرد که خروج نیرو‌های حافظ صلح روسیه از قره باغ آغاز شده است.

ریشه تحریکات ضد روسی در گرجستان از خارج این کشور است

سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسش دیگری نیز گفت: تصویب قانونی در گرجستان در مورد مقابله با نفوذ عوامل خارجی مربوط به فدراسیون روسیه نیست.

پسکوف گفت: بسیاری از کشور‌ها نظارت بر محیط سیاسی داخلی را دنبال می‌کنند، در این زمینه، آمریکا نخستین کشوری بود که چنین فرایندی را دنبال کرد و از این رو، این فرایند، به هیچ وجه روسی نیست؛ این موضوع به رویه تعداد زیادی از کشور‌ها تبدیل شده است که اقدامات لازم را برای مقابله با نفوذ خارجی و تأثیر آن بر سیاست داخلی خود در دستور کار دارند.

وی ادامه داد: همه کشور‌ها به هر شکلی اقداماتی را انجام می‌دهند، اما همه لوایح یک هدف را دنبال می‌کنند.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه با اشاره به برخی اعتراض‌ها به تصویب این قانون در گرجستان گفت: انگیزه این اعتراضات از خارج از گرجستان است. آن‌ها سعی می‌کنند از این روند سیاسی داخلی به عنوان ابزاری برای تحریک احساسات ضد روسی استفاده کنند، بعید است که این انگیزه‌ها از داخل گرجستان نشات بگیرد.

وی ادامه داد: این تحریکات ضدروسی احتمالاً از خارج گرجستان دامن زده می‌شود، ما این موضوع را کاملاً درک و تحولات را رصد می‌کنیم.

پارلمان گرجستان در حال بررسی لایحه‌ای برای محدود کردن نفوذ و لابی خارجی در این کشور است. این سند به شدت در غرب مورد انتقاد قرار گرفته است، جایی که آن را با یک قانون مشابه روسی مقایسه می‌کنند که بر سازمان‌های عمومی و عوامل دریافت‌کننده بودجه از خارج کشور نظارت می‌کند. در جریان بررسی این لایحه درگیری‌های متعددی در ساختمان پارلمان گرجستان رخ داد و اعتراضات خیابانی همچنان ادامه دارد.

تلگرام به ابزاری در دست تروریست‌ها تبدیل نشود

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره مصاحبه پاول دوروف از بنیانگذاران پیام‌رسان تلگرام با تاکر کارلسون روزنامه‌نگار آمریکایی گفت: تلگرام در روسیه یک وسیله ارتباطی مهم است که نباید به ابزاری در دست تروریست‌ها تبدیل شود.

وی ادامه داد: مسکو برای محدود کردن امکان استفاده تروریست‌ها از این پلت فرم به سراغ صاحبان تلگرام رفت.

سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد: ما بار‌ها از مسئولان تلگرام از جمله پاول دوروف خواسته ایم که بسیار حواسمان باشد و اقدامات لازم را انجام دهند تا تلگرام به عنوان یک محصول پرطرفدار و با تکنولوژی بالا به ابزاری در دست تروریست‌ها تبدیل نشود.

وی ادامه داد: دوروف در مصاحبه‌اش در مورد تمایل خود برای فراهم کردن دسترسی برابر همگان به این پلت فرم صحبت می‌کند، اما بعید است که این سخنان در مورد تروریست‌ها صدق کند.

پیش از این استفاده تروریست‌های عامل حمله به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو از تلگرام برای جذب اعضا و حمایت مالی خبرساز شده بود.

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد