Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@04:55:14 GMT

بیمارستان‌های تهران مقابل زلزله مقاوم نیستند

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۷۴۲۹

بیمارستان‌های تهران مقابل زلزله مقاوم نیستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: بیمارستان‌های تابعه دانشگاه، مقاومت کافی در مقابل زلزله را ندارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «جلیل کوهپایه زاده»، اظهار داشت: امروز باید از فرصت توجه مردم و مسئولان به موضوع بهداشت و سلامت در دوران شیوع کرونا برای جلب خیرین و ارتقا زیرساخت‌ها استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ایران با مؤسسه سرم سازی رازی، برای کارآزمایی بالینی واکسن کرونای تولیدی این مؤسسه و تبیین ضرورت سرعت و حفظ زنجیره سرد در مرحله واکسیناسیون عمومی کشور، خواستار مشارکت خیرین برای تأمین خودروهای حمل واکسن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوهپایه زاده با اشاره به فرسودگی زیرساخت‌ها و تجهیزات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، افزود: با توجه به اینکه اکثر بیمارستان‌های ما بالای ۴۰ سال عمر دارند، بر اساس نظر کارشناسان، هیچکدام مقاومت کافی را در برابر وقوع زلزله احتمالی ندارند و ضروری است با مشارکت فعالانه خیرین علاوه بر ۴ بیمارستان در حال ساخت دانشگاه علوم پزشکی ایران، کار ساخت مراکز بهداشتی و درمانی جدید نیز در استان تهران پیگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: با توجه به تورم و هزینه‌هایی که کرونا بر بخش بهداشت و درمان دانشگاه تحمیل می‌کند، سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان کسر بودجه داریم در حالی که وظیفه ما در هر شرایطی، پاسخگویی به نیازهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان و خدمات بهداشتی و درمانی جامعه است.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: تجهیز بیمارستان احداث بیمارستان بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و چهارمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، مرحوم مهدی قربانی ۴۸ ساله از مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که عمل اهدای عضو در بیمارستان منتصریه انجام گرفته است ادامه داد: کبد زنده یاد مهدی قربانی در این بیمارستان منتصریه به مردی ۴۵ ساله ساکن تربت جام که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد، پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های مرحوم مهدی قربانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال یافت.

دیگر خبرها

  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی