Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-20@02:30:33 GMT

"اجداد" آماده عرضه اولیه سهام شد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۷۶۳۵

'اجداد' آماده عرضه اولیه سهام شد

شرکت مرغ اجداد زربال با سرمایه ۱۰۳.۷ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس تهران درج و آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام شد. به گزارش پول نیوز، شرکت مرغ اجداد زربال از ۱۷ دی در پلاک ۵۸۱ در بخش زراعت و خدمات وابسته در بازار دوم معاملات بورس تهران درج شد تا آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام باشد. سهامدار عمده متعهد شده ۱۰ درصد دیگر سهام را ظرف مدت سه ماه از تاریخ عرضه اولیه با هماهنگی بورس تهران عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق بررسی‌های بورس پرس، "اجداد" سال ۷۰ در قالب سهامی خاص تاسیس شد و سال ۷۱ فعالیت در زمینه کلیه عملیات مرغداری از جمله پرورش و نگهداری گله مرغ اجداد، تولید گوشت، تخم مرغ و انواع جوجه یکروزه و ... را آغاز کرد. مهم‌ترین ریسک‌های شرکت شامل ریسک اقلیمی، بیماری‌های دامی، نوسان قیمت و تنظیم بازار، نقدینگی و قوانین و مقررات است.

سرمایه شرکت با ۱۵۵۱ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰۰ میلیون تومان بوده که طی ۸ مرحله فزایش سرمایه به ۱۰۳.۷ میلیارد تومان رسیده است. در ترکیب سهامداری، سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با ۹۹.۶ درصد سهام حضور دارد. شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه در سه سال آتی ندارد.

نحوه قیمت گذاری محصولات

نرخ فروش جوجه یکروزه پدر و مادر با پیشنهاد مدیر عامل و نرخ فروش جوجه یکروزه مازاد پدر و مادر بر اساس تصویب گروه معاملات به تایید هیات مدیره می‌رسد. شرایط بازار و عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت فروش آن است. نرخ فروش جوجه یکروزه گوشتی و مازاد پدر و مادر بر اساس نرخ روز و مجوز مدیران صورت می‌گیرد. نرخ فروش محصولات شعبه زربال شامل مرغ گرم و سرد و محصولات فرآوری شده بر اساس نرخ روز صورت می‌گیرد. نرخ فروش خوراک ماهی بنا به درخواست مشتری بر اساس سیاست‌های تعیین شده توسط هیات مدیره و قیمت روز مواد اولیه جهت ساخت آن صورت می‌گیرد.

نرخ فروش خروس جوان بر اساس سیاست‌های تعیین شده توسط هیات مدیره و نرخ روز صورت می‌گیرد. در بخش فروش محصولات جوجه یک روزه پدر و مادر، جوجه یک روزه گوشتی، مرغ و سایر محصولات گوشت مرغ بصورت نقدی و برای فروش جوجه گوشتی از سیاست فروش اعتباری ۴۵ روز استفاده می‌شود.

سیاست تقسیم سود

با توجه به سیاست‌های توسعه ای، سیاست تقسیم سود برای سال‌های مالی ۹۸-۹۹، ۹۹-۱۴۰۰ و ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ تقسیم حداکثر ۷۰ تا ۸۰ درصد سود خالص و مابقی ۲۰ تا ۳۰ درصد برای پیشبرد سیاست‌های آتی و توسعه‌ای جهت استفاده بهینه از ماشین آلات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت بورس تهران صورت می گیرد جوجه یکروزه عرضه اولیه پدر و مادر فروش جوجه نرخ فروش بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند

به گزارش قدس آنلاین، در بازار مرغ، روند قیمت‌ها نزولی است و به دلیل وضعیت مساعد تولید و رشد عرضه، بازار با کم و کاستی مواجه نیست.

علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور، جوجه ریزی و تولید بی‌سابقه مرغ در ماه‌های اخیر را دلیل حال خوب بازار عنوان می‌کند و می‌گوید: در ۴ ماهه پایانی سال گذشته ماهانه از ۱۴۴ تا ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده که در تاریخ صنعت مرغ ایران بی‌سابقه است و برای جبران مازاد تولید، نیازمند این هستیم که ذخایر مرغ شرکت پشتیبانی از محل تولید داخلی تأمین شود و بخشی از گوشت مرغ مازاد کشور به صادرات اختصاص یابد.

همشهری آنلاین نوشت: ابراهیمی می‌افزاید: از اواسط زمستان گذشته تاکنون، به دلیل فراوانی تولید، قیمت مرغ زنده کاهشی بوده که باعث ضرر و زیان واحدهای تولیدکننده مرغ گوشتی شده است و برای جلوگیری از دلسردی واحدهای تولیدی و کاهش تولید آنها در آینده، باید تمهیدات ویژه اندیشیده شود تا از مسیر خرید تضمینی و صادرات، منافع تولیدکنندگان نیز محقق شود.

نکته جالبی که ابراهیمی درباره شرایط مساعد بازار گوشت مرغ می‌گوید این است که این آرامش، بدون قیمت‌گذاری دستوری و تعیین قیمت مصوب بوده است.

او قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم مرغ زنده را ۶۴ هزار تومان اعلام می‌کند که در بازار ۵۳ تا ۵۶ هزار تومان به فروش می‌رسد و عملاً به تولیدکنندگان خسارت می‌زند.

ابراهیمی، با اشاره به اینکه میزان جوجه ریزی در فرودین امسال حدود ۱۳۵ میلیون قطعه برآورد شده، می‌افزاید: کاهش حجم جوجه ریزی ناشی از شرایط خاص فروردین و نیمه تعطیل بودن این ماه است و نمی‌تواند روی مناسبات بازار اثر بگذارد؛ اما برای تداوم تولید باید برای تنظیم بازار و حمایت از تولیدکننده برنامه‌ریزی شود.

طبق اظهارات مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور، نرخ خرید یک کیلوگرم مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام ۸۵ هزار تومان است که جذابیت کمی برای مرغدار دارد و البته حجمی هم که از سوی این شرکت خریداری می‌شود، نسبت به مازاد تولید داخلی، کافی نیست.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی با مدل جدید چه مزیتی برای اقتصاد ایران دارد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • حذف پسوند «ایران» از نام رسمی باشگاه استقلال + جزئیات
  • شرایط فروش اقساطی سه محصول کرمان موتور اعلام شد