Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر مرکز هشدار الکترونیک نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه مها مهرماه سال ۹۶ در استان افتتاح شد که با افتتاح آن زمان رسیدگی به جرایم کاهش یافته و موجب پیشگیری از وقوع جرم شده و محیط را برای مجرمان ناامن کرده است. - اخبار استانها -

کاظم تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، به اهمیت سیستم مرکز هشدار الکترونیک و اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به افزایش و تنوع جرایم روش‌های پیشگیری و مقابله با آن نیز پیشرفت‌های شگرفی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مها، سامانه اطلاع‌رسانی و اعلام خطر آنلاین و هوشمندی است که به‌ صورت 24 ساعته و با بهره‌گیری از حسگرهای حرکتی، لرزشی، هر نوع تهدید از جمله سرقت، زورگیری و غیره را در زمان حضور یا عدم حضور مالک به مرکز هشدار الکترونیک اعلام می‌کند.

مدیر مرکز هشدار الکترونیک نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مها به محض دریافت هشدار الکترونیکی، صحت آن را احراز و در کسری از ثانیه به مالک و مبادی امدادی از جمله پلیس اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی بیان کرد: این مرکز مهرماه سال 96 افتتاح شد که با افتتاح آن زمان رسیدگی به جرایم کاهش یافته و موجب پیشگیری از وقوع جرم شده و محیط را برای مجرمان ناامن کرده است.

«سامانه مها» با هدف گسترش چتر امنیت در شهریار راه‌اندازی شد

تقی‌زاده عنوان کرد: راه اندازی سامانه مها برای حفظ امنیت اماکن تجاری، ساختمان‌های اداری، مناطق مسکونی در ایام مختلف سال به ویژه روزهای تعطیل و یا در مواقعی که ساکنان در محل حضور ندارند، محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه از 25 هزار ویلا در ارومیه، 500 ویلا به این سیستم هوشمند مجهز شده‌اند، بیان کرد: همچنین بالای 300 زرگر در سطح شهر نیز به این سامانه متصل شده‌اند.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه با دنبال اتصال مراکز تجاری و مسکونی به این سیستم هستیم بیان کرد: راه اندازی سامانه مها در جهت حفظ امنیت اماکن تجاری و مسکونی محقق شده و انتظار می‌رود ادارات شهرستان‌ها نیز به این سامانه متصل شوند.

مدیر مرکز هشدار الکترونیک نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه واحدهای تجاری سالیانه با پرداخت مبلغ 360 هزار تومان از می‌توانند خدمات مرکز مها استفاده کنند، گفت: همچنین 240 هزار تومان هم از واحدهای مسکونی دریافت می‌شود.

وی تاکید کرد : اگر 70 درصد مردم در امنیت و راه‌اندازی این سامانه مشارکت داشته باشند می‌توان محیط امن را برای جامعه رقم زد به دنبال آن امنیت را  افزایش داد.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه از آغاز فعالیت مها تاکنون یک هزار و 240 اشتراک در استان داشته‌ایم که هیچ‌کدام منجر به انجام سرقت نشده است، بیان کرد: مها در صورت جا به جایی محل زندگی یا کسب و کار خود می‌توانند سیستم‌های نصب شده را به نقطه جدید منتقل کنند.

انتهای پیام/7548/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز هشدار الکترونیک آذربایجان غربی سامانه مها راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار