Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌و پرورش، تاکنون ۸۵۰ دانش‌آموز نیازمند در شهرستان لنگرود شناسایی‌شده است و  هم‌زمان با آغاز آموزش‌های مجازی تاکنون ۷۳ تبلت و گوشی هوشمند به ارزش ۲۲۰ میلیون تومان توسط خیران و فرهنگیان شاغل و بازنشسته لنگرود در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۹۲درصد از دانش‌آموزان شهر لنگرود در شبکه شاد فعال هستند.

به گزارش ایرنا، وزارت آموزش و پرورش پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس شعار آموزش تعطیل نیست را در دستور کار قرار داد و از همان زمان به تداوم یادگیری در فضای مجازی و مدرسه تلویزیونی پرداخت.

اما مشکل از آنجایی آغاز شد که به گفته مسوولان آموزش و پرورش ۳۰ درصد دانش آموزان عادی و ۴۰ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه از ابزار هوشمند مانند تبلت و موبایل محروم بودند.

هرچند مسوولان آموزش و پرورش با اطلس یادگیری دانش آموزان محروم را شناسایی کردند و محتوای لازم برای آموزش و یادگیری را در اختیار آنها قرار دادند، اما تهیه تبلت را هم در دستور کار قرار داده اند.

در این شرایط، خیرین در روزهای کرونایی برای کمک به دانش آموزان در مناطق محروم به میدان آمده اند و با اهدای گوشی تلفن هوشمند و تبلت تلاش دارند فرزندان این سرزمین از آموزش مجازی جا نمانند.

پیشتر محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفته بود: ۱۲۰ هزار تبلت و گوشی هوشمند با استفاده اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی از مهرماه تاکنون برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه و اهدا شده است.

 وی افزود: تمام توان وزارت آموزش‌و پرورش و سایر دستگاه‌ها، وزارتخانه­ ها، سازمان‌های دولتی، بخش عمومی به خصوصا نهادهای حمایتی و انجمن‌های خیریه‌ای و مردمی را به کارخواهیم گرفت تا در جهت تأمین تجهیزات هوشمند و در راستای طرح هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت و هر تبلت یک مدرسه، یک کلاس) نقش حمایتی خود را ایفا کنیم.

وی افزود: این جریان با محوریت نهادهای حمایتی، خیریه‌ای، انجمن‌های مردمی و اقشار مختلف مردم تحقق خواهد یافت و درعین‌حال تلاش خواهیم کرد تا از تمام ظرفیت ­های بخش دولتی و بخش عمومی استفاده کنیم.

برچسب‌ها شبکه شاد دانش‌آموزان محسن حاجی‌ میرزایی آموزش مجازی پروندهٔ خبری شبکه آموزشی شاد آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه شاد دانش آموزان محسن حاجی میرزایی شبکه شاد دانش آموزان محسن حاجی میرزایی آموزش مجازی اخبار کنکور آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در این مراسم خوشگوار معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه درمدارس کردستان ۴۴ هزار نفراز دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت میکنند گفت: دانش اموزان سفیر، در ۱۰ سرفصل، مباحث بهداشتی و سلامت را برای سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی به دیگردانش آموزان آموزش میدهند.

طیبی راد معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کردستان هم با بیان اینکه سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، شعار امسال سفیران سلامت است گفت: ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان با بکارگیری تغذیه سالم، تحرک و چابکی و نشاط از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

مفیدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج هم با اشاره به اینکه ارتقاء سطح سواد دانش آموزان در ساحت تربیت زیستی وبدنی آموزش و پرورش از اهداف فعالیت‌های سفیران سلامت است گفت: این مهم از طرف دانش آموزان داوطلب در استان به صورت مطلوب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان