Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه خود به استان مازندران، از چند طرح که از تسهیلات روستایی بهره‌مند شده‌اند، از جمله گلخانه‌های لیمو ترش و گل و گیاه روستای خرماکلا قائمشهر بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومیاداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی واشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در سفر یک روزه به مازندران بههمراه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران و دیگر مسئولان از طرحاشتغال زایی که از تسهیلات روستایی بهره‌مند شده‌اند، بازدید کردند و مشکلات اینواحدها مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روستای خرماکلا باجمعیتی در حدود 1200 نفر و 340 خانوار یکی از روستاهای شهرستان قائمشهر در استانمازندران بوده و در دو سال اخیر با حمایت دولت و با پیگیری های استانداری مازندران،اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه های تخصصی در قالب تسهیلاتاشتغال روستایی و عشایری از محل منابع صندوق توسعه ملی و از طریق سامانه کارا، نسبتبه ساخت بیش از 250 واحد گلخانه لیمو ترش، گل و گیاه، سبزی و صیفی اقدام کرده واکنون شاهد بهره برداری گلخانه‌ها، تولید و صادرات محصولات این گلخانه ها هستیم کهاین اقدام بزرگ دولت و مردم باعث ایجاد اشتغال پایدار در این روستا شدهاست.
این نوع لیمو ترشچهار فصل با اسم لایم کوات از کشور اسپانیا وارد ایران شد و در سال 1396 اولینگلخانه این نژاد احداث شد.
در هر 1000 مترتعداد 250 نهال کاشته می شود که بعد از دو سال 4 تن و بعد پنج سال بیش از 12 تنلیمو ترش تولید خواهد شد، اکثر گلخانه های این روستا کوچک مقیاس و زیر 1000 متربوده و هر واحد توانایی تأمین هزینه زندگی و معیشت حدود دو خانواده را به صورت کاملداراست.
در حال حاضرعلاوه بر گلخانه های لیمو ترش تعداد زیادی واحد کوچک مقیاس گل و گیاه نیز احداث شدهاست و عمده جوانان روستا نیز متقاضی دریافت تسهیلات روستایی جهت احداث گلخانههستند.
در سال 1397 باکمک دولت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد قابل توجهی گلخانه احداث شدکه به هر واحد به طور میانگین مبلغ 500 میلیون ریال تسهیلات از محل طرح اشتغالروستایی و از طریق سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت شدهاست.
این روستا با تأسیسشرکت تعاونی به دنبال اقداماتی از قبیل راه اندازی خطوط بسته بندی، مرتب سازی وهمچنین ساخت گلدان است و راه اندازی بخش کشت بافت نهال و گل و گیاه زینتی نیز ازبرنامه های آینده مردم این روستاست.
اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران با همکاری سایر دستگاه های تخصصی به دنبال بسط اینالگوی موفق به تعداد زیادی از روستاهای استان است و به نظر می رسد عملیاتی کردن اینمهم می تواند گام بزرگی در راستای جهش تولید، ایجاد اشتغال و کارآفرینی علی الخصوصدر حوزه روستا را فراهم کند.
گفتنی است در ادامه این بازدید معاون وزیر تعاونکار و رفاه اجتماعی از مرکز مشاوره کارآفرینی پیشه پویان برتر و کلینیک کسب و کارکاتینو در محل فنی و حرفه ای قائمشهر بازدید کرد.
شایان ذکر است محمودی سفیدکوهیمدیر کل هدایت نیروی کار وزارت کار، علیپور و مرادیان نمایندگان

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی گل و گیاه کل تعاون لیمو ترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عدم حضور وزیر کار در مجلس چه بود؟

صبح امروز قرار بود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ دهد که این اتفاق رخ نداد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، یکی از دستورکارهای صبح امروز سه شنبه (28 فروردین) صحن علنی مجلس شورای اسلامی سوال عبدالناصر درخشان نماینده ایرانشهر به همراه تعداد دیگری از نمایندگان مجلس از از صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

اما این اتفاق صبح امروز در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار نگرفته است؛ از این رو با پیگیری های خبرنگار تسنیم از اعضای هیئت رئیسه مجلس، گویا نماینده سوال کننده از وزیر کار سوال خود را پس گرفته است.

لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستای بخشکندی شهرستان سلماس
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • تحقق ۱۱۸ درصدی تعهد اشتغال‌زایی استان همدان در سال ۱۴۰۲
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود
  • علت عدم حضور وزیر کار در مجلس چه بود؟
  • اسلامی: فناوری‌ هسته‌ای موجب ارزش افزوده مضاعف می‌شود
  • جزئیات تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال در ۱۴۰۳