Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه حدود ۱۰ روز است که پلیس راهور تهران بزرگ طرح جدیدی را به عنوان طرح "موتوریار" در شهر تهران آغاز کرده است، اظهار کرد: طرح "موتوریار"؛ جایگزین طرح توقیف و ترخیص موتورسیکلت سواران متخلف است که سابقه ۵۰ ساله دارد یعنی قبلا تمرکز پلیس بر توقیف موتور و اعزام آن به پارکینگ بوده که انتقال موتورسیکلت از طریق کفی به پارکینگ صورت می‌گرفت و طی مراحل ترخیص هزینه‌های سنگینی را برای موتورسواران تحمیل می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه همچنان طرح توقیف برای پلیس راهور امری قانونی است و اگر پلیس بخواهد موتورسیکلت متخلف را می‌تواند توقیف کند، ادامه داد: پلیس راهور تهران با یک رویکرد فرهنگی ـ اجتماعی و استفاده از همه ظرفیت‌های مختلف، با حمایت‌های مراجع قضائی و بیمه‌های مختلف، طرح "موتوریار" را جایگزین طرح توقیف کرده که بدل از مجازات‌های گذشته است.

سردار حمیدی ادامه داد: همکاران من که در این طرح استقرار دارند با مشاهده تخلفات موتورسواران، موتورسیکلت را متوقف و اگر موتورسوار اصرار بر تخلف داشت موتورسیکلت آن توقیف و با جرثقیل به پارکینگ انتقال خواهد یافت و اجرای قانون در انتظار وی است، ولی اگر موتوسوار متنبه شد، می‌تواند در طرح "موتوریار" مشارکت و ضمن کمک به همکاران بنده در برقراری انضباط شهری کمک کند.

وی اضافه کرد: در این طرح، موتورسوار در کنار همکاران بنده قرار می‌گیرد و راکت و کاوری در اختیار وی قرار داده می‌شود تا ضمن متمایز شدن با سایر افراد بتواند با راکت فرمان‌های پلیسی را به موتورسوارانی که قصد تخلف دارند اعلام کند یکی- دو ساعت این آموزش‌ها به طول می‌انجامد و در این مدت موتورسیکلت وی در حاشیه امن راه متوقف شده و از موتور وی محافظت می‌شود.

وی درخصوص بیشترین تخلفات موتورسواران گفت: تخلفات شایع موتورسواران که در سطح شهر شاهد هستیم مربوط به عجله و شتاب موتورسواران، ورود به خط ویژه، عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت و انتقال بار‌های حجیم است که موجب توقف موتورسواران در این طرح خواهد شد.

رئیس پلیس راهور درباره دستاورد‌های اجرای طرح " موتور یار " عنوان کرد: در حال حاضر این طرح در ۶۰ نقطه از تهران در حال اجرا است و در بازه زمانی اجرای آن از هدایت ۵ هزار موتور سیکلت به پارگینگ جلوگیری شد.

ترخیص بیش از ۳ هزار موتورسیکلت رسوبی از پارکینگ‌ها

سردار حمیدی درباره سرنوشت موتور‌های رسوبی که در پارکینگ‌ها مستقر است، اظهار کرد: طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی و طرح‌های گذشته همچنان پابرجاست. بیش از ۳ هزار موتورسیکلت رسوبی از پارکینگ‌ها به سهولت کامل ترخیص شده است و به محض آنکه فرد و مالک با حداقل مدارک مراجعه کند، موتورسیلکتش را تحویل می‌گیرد. امید است اجرای این طرح‌ها به کاهش تخلفات موتورسواران منجر شود و از طرفی با کاهش هزینه‌هایی که صورت می‌گیرد انگیزه‌ای برای ایجاد هر چه بیشتر انضباط شهری باشد.

سردار حمیدی با بیان اینکه برای اجرای طرح موتوریار ۳ ماه برنامه ریزی و هماهنگی با مراجع قضائی و بیمه‌ها صرف شده است، گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح را در ۶۰ نقطه از تهران آماده سازی کردیم که به مرور به تمام معابر و تمام ساعات گسترش خواهد یافت و تا زمانی که بتوانیم آن را اجرا کنیم ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید

جریمه خودرو در صورت دریافت پیامک دوم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس راهور موتور یار جریمه موتور سیکلت پلیس راهور تهران هزار موتور پارکینگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۹۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد تیبا با موتورسیکلت در آرادان با ۷ مصدوم؛ موتور شش نفر مسافر داشت!

کارن یحیایی ضمن بیان اینکه بعد از ظهر پنج شنبه یک خودرو سواری تیبا با موتورسیکلت در روستای ده سلطان آرادان با یکدیگر برخورد کردند، ابراز داشت: بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس از داورآباد، آرادان، گرمسار و هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

مهردر خبری نوشت: وی ضمن بیان اینکه این حادثه هفت مصدوم بر جای گذاشته است، افزود: شش نفر از مجروحان همگی باهم سوار این موتورسیکلت بودند.

مسئول ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه به دلیل شدت حادثه چند نفر از این حادثه دیدگان به بیمارستان معتمدی گرمسار انتقال یافتند، ابراز داشت: حادثه تا این لحظه فوتی گزارش داده نشده است.

یحیایی بابیان اینکه یک مصدوم از این هفت نفر با توجه به شرایط نسبتاً مناسب صورت سرپایی درمان شد، اضافه کرد: بقیه مصدومان تحت درمان قرار دارند.

tags # تصادفات رانندگی سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • رکورد زنی تعداد مجروح حادثه تصادف موتور سیکلت شکسته شد!
  • رکورد زنی تعداد مجروح حادثه تصادف موتور سیکلت و سواری در یک روستای شهرستان آرادان
  • برخورد تیبا با موتورسیکلت در آرادان با ۷ مصدوم؛ موتور شش نفر مسافر داشت!
  • تردد موتور سیکلت در مناطق ییلاقی تفت و مهریز ممنوع شد
  • ممنوعیت تردد موتور سیکلت در محور‌های اصلی و مناطق ییلاقی تفت و مهریز
  • تردد موتور سیکلت در محور‌های اصلی و مناطق ییلاقی تفت و مهریز ممنوع شد
  • توقیف محموله ۱۰ تنی روغن موتور قاچاق در مراغه
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • یک جانباخته در برخورد دو دستگاه موتور سیکلت با پاترول
  • توقیف ۱۶۸ خودروری متخلف در کردستان